14 Reacties

2 jaar geleden

O jaaa. Heel herkenbaar. Hier gaat alles naar de grond. Ik waarschuw hem dan meerdere keren, hij kijkt me aan en doet zo zijn hand open en laat het vallen. Frustrerend 🙄🙄. Ik volg even!

2 jaar geleden

Dat doet onze dochter ook, wij laten haar nu gewoon brood eten al lopend. Dan eet ze het ineens wel

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier eet ze ook het beleg eraf voor ze het weggooit, ongeacht het beleg of hoe diep ik het erin druk of smeer haha. Ik ga ervan uit dat ze nog niet voor rede vatbaar is, er iets van zeggen werkt in elk geval averechts, dus ik heb ook een alternatief verzonnen. Ze hapt de boterham nu af uit mijn hand. Werkt het best als ik ook een beetje mee-eet, want dan is die boterham sowieso 400 keer zo interessant. Van een halve boterham naar 2 of 3 boterhammen met deze methode. We gaan later wel weer oefenen met zelf brood eten.

2 jaar geleden

Broodgooien is klaar met eten. Daarna denk ze.. eh.. ja heb toch wel trek en dan geef ik haar een vork die leg ik voor haar neer met boterham en dan pakt ze hem.. echt niet te snappen soms een kind🤣🤣

2 jaar geleden

Hier is het ook klaar na 3x waarschuwen gaat het weg.

2 jaar geleden

Hier deed ze dat vooral wanneer ze aan tafel zat. Mijn dochter vind het heel moeilijk om stil te zitten zet ik het op voor tafel dan kan ze ineens wel goed eten. Dan pakt ze het wel tijdens het spelen, maar word ze er echt vervelend mee dan pak ik het gewoon af

2 jaar geleden

3x waarschuwen en anders is het klaar. Maar ze blijft zitten totdat wij het brood op hebben. Vaak heeft ze dan toch weer honger en vraagt weer om brood. Dus die 3e keer is pas 1x voorgekomen. Maar toen kwam ze echt achteraf steeds voor eten (koekjes) en dan gaf ik haar brood. De eerste 3x weigerde ze, totdat ze in de gaten kreeg geen brood=geen lekkere dingen.🤣

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje heeft vanochtend na 3 stukjes brood de rest op de grond gegooid. Hij pakt dat ook echt met beide handen dan vast en gooit het weg. We zeggen dat ie het niet mag doen en halen het dan weg. Later kreeg ie 2 crackers want ik wil toch dat ie wat eet. Had ergens gelezen dat je het moet negeren, anders is het een spelletje.

2 jaar geleden

Ja bij mij gooit hij ook met alles ik geef zelf eten laat hem nooit alleen eten of hij pakt het bord en gooit t omver. Trouwens wat doen jullie als beleg? Ik doe boter maar hij krijgt uitslag laatste tijd

2 jaar geleden

Gister had ik wortel met aardappel stukjes en tonijn gemaakt voor hem. En wij hadden pizza en kroketjes. Maar hij had liever ons eten😄

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Ja bij mij gooit hij ook met alles ik geef zelf eten laat hem nooit alleen ...
Beleg kunnen we eindelijk variëren! Eerst wilde ze alleen maar Nutella en een hele enkele keer pindakaas. Nu lust ze ook jam (verschillende smaken) en stroop.

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

Hier krijgt het vrijwel alles aan beleg wat we in huis hebben. Lekker afwisselen, vleeswaren als kip, boterhamworst, cervelaat, ham, maar ook af en toe kaas, smeerkaas, leverworst. En zoetbeleg. Echt van alles dus

2 jaar geleden

Ons zoontje eet in principe zelfstandig met 16 maanden. De ene keer harde broodjes, de andere keer een boterham, soms geheel, soms dubbel, soms in hele kleine muizenhapjes.. we kijken gewoon wat hij die dag ziet zitten qua vorm haha. Hier wordt van alles gegooid (brood maar ook dingen van het avondeten), met name als hij genoeg heeft gehad of aandacht wil om te spelen, we doen gewoon doen alsof het niet gebeurt, hoe minder aandacht ervoor hoe sneller deze fase voorbij is 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op NadiaH

We hebben appel-peerstroop, humus, 100% pindakaas en soms zuivelspread of vegan smeerworst.