18 Reacties

één jaar geleden

Ja, hier slaapt ie heel goed ook! Minstens 3 uur smiddags, vanaf uur of half 1 tot half 4, soms, met drukke ochtenden en als ik m laat gaan, tot half 5 zelfs 😬🙈 Maar dat vind k echt te lang. Meestal ligt hij rond half 8, kwart voor 8 weer in bed, nog eventjes te kletsen/spelen en dan is ie stil tot uur of half 7. Maar wil je iets aanpassen aan z'n ritme?

één jaar geleden

Bij ons slaapt onze zoontje 2/2,5 uur. En zorg ik dat hij 5 uur wakker tijd is tussen zijn slaapjes en gaat om 19:30 naar boven en rond 20:00 slaapt hij dan

één jaar geleden

Hier slaapt ze nog elke dag van 12 tot half 3/3 uur. En ze gaat om half 8 naar bed. Soms slaapt ze dan direct, soms ligt ze nog te kletsen en te spelen tot 9 uur.

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Hij slaapt als je m niet wakker maakt in de middag gerust 3 uur. We maken hem nu na 2 uur slaap wakker. Soms heeft ie dan echt een humeur. In de avond leggen we hem om 20u in bed, maar hij slaapt echt pas laat in de avond. Dan wordt hij in de ochtend rond 8u wakker. Wij vinden hem te jong om zn middagdutje te skippen. Als we zn middagdutje skippen slaapt hij in de avond vrijwel direct. Wij laten het maar zo en gaan ervan uit dat dit weer een faaaaaase is

één jaar geleden

Ik maak hem hier eigenlijk nooit wakker tenzij hij echt richting 3 uur middagslaap gaat. Vaak als ik de middagdut verstoor (met uitzondering van die lange dutjes zoals hierboven besproken) heeft hij juist een slechtere nacht. Hoe beter hij in de middag slaapt hoe beter de nachten ook vaak gaan met hem. Hier gaat hij over het algemeen 19:30 naar boven, inclusief omkleden in slaap vallen, etc slaapt hij vaak om 20:00 u. Volgende ochtend is hij vaak wakker tussen 07:00-08:00 u. (Uit zichzelf, hij gaat niet naar opvang o.i.d.) En middagdutje gaat hij in rond 12:45 u. Slaapt meestal rond 13:00 u. En bij de normale dutjes is hij er vaak tussen 14:30-15:00 u. Vaak.

één jaar geleden

Pelle slaapt overdag gemiddeld 1,5 uur. We maken hem mocht hij wel een keer langer slapen uiterlijk om 16.00 uur wakker. Om 19.00 uur begint zijn avond ritueel waardoor hij uiterlijk 19.30 in bed ligt. Af en toe is hij nog wakker tot 20.00 maar niet vaak. In de ochtend rond half 7, 7 uur wakker.

één jaar geleden

Wij maken onze dochter nooit wakker overdag. Ze slaapt eigenlijk altijd 3 uur. Van 12-15uur ongeveer. Soms ligt ze er wat later in en dan is ze ook later wakker. Om 7 uur gaat ze weer naar bed en tussen 6 en 7 smorgens weer wakker. Hier werkt het ook zo dat hoe beter ze overdag slaapt, hoe beter de nacht ook gaat

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

Ja, hier slaapt ie heel goed ook! Minstens 3 uur smiddags, vanaf uur of hal ...
Bedankt allemaal voor de reacties. Ip ik vind niet erg dat hij ‘s middags lang slaapt maar was benieuwd hoe andere kindjes dan slapen. Omdat hij voor 21:00-21:30 niet in slaap valt als hij langer dan 2 uur ‘s middags heeft geslapen. Eerder wakker maken vind ik zielig en hij is dan nog echt niet uitgerust.

één jaar geleden

Reactie op geluk2020

Bedankt allemaal voor de reacties. Ip ik vind niet erg dat hij ‘s middags l ...
Hier echt precies hetzelfde. Alleen wij laten hem niet altijd 3 uur lang slapen in de middag. Dan slaapt hij in de avond echt laat. Ik weet ook echt niet goed wat we ermee moeten. Ik probeer me er maar niet te veel aan te storen. Als hij wakker in bed ligt, rust hij ook wat.

één jaar geleden

Hier slaapt ons zoontje ook 3u. In de creche wel maar 1,5-2u. We maken hem niet wakker, tenzij het later wordt dan 17u. De nacht slaapt hij tss 20-21u echt in en is wakker tss 7u-8u (voor het verlof was dit 20u-6/7u)

één jaar geleden

Gisteren helemaal middag slaap overgeslagen voor het eerste keer. Was heel fit de hele dag. Toen lag hij om 20:00 al te slapen. Wel ‘s middags 2 uur gelegen met hem maar niet geslapen. Denk dat hij een sprong had, was de hele weekend huilerig. Toen hij de middag niet had geslapen was de nacht wel heel goed…

één jaar geleden

Al kindjes hier die van de middagslaapjes af zijn? Ik ben bang dat het hier niet lang meer gaat duren namelijk. Kind is nooit een slaper geweest maar had toch wel iets langer willen genieten van de middag rust.

één jaar geleden

Hier van 12.30 tot 14.15 meestal. Ze slaapr om 19.30 weer en als ze uit kan slapen, meestal tot 09.00u.

één jaar geleden

Reactie op EllieB

Wij maken onze dochter nooit wakker overdag. Ze slaapt eigenlijk altijd 3 u ...
Hi, laat je haar dan ook wakker van 6/7u sochtends tot haar middagdutje 12u?

één jaar geleden

Reactie op kimita

Hi, laat je haar dan ook wakker van 6/7u sochtends tot haar middagdutje 12u ...
Ja, dan blijft ze gewoon wakker

één jaar geleden

Hier slaapt ze ‘s middags ongeveer 1,5-2 uur. Ze ligt er vaak 12:30u in, slaapt dan binnen 15 mins en is vaak rond 14:30u weer wakker. ‘S avonds ligt ze meestal rond 19:00u en slaapt ze voor 19:30u, wordt ‘s ochtends wakker tussen 06:45-07:00u

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Al kindjes hier die van de middagslaapjes af zijn? Ik ben bang dat het hier ...
Ja, hier een ventje dat overdag eigenlijk alleen powernaps doet. De meeste dagen dan, heel af en toe trakteert hij ons op een slaap van 2 uur. Vaak dut hij even weg in de wagen of in de auto. De avonden gaan meest van tijd wel goed (ongeveer van 20:00 tot 06:30)

één jaar geleden

Reactie op Louise 030

Ja, hier een ventje dat overdag eigenlijk alleen powernaps doet. De meeste ...
Aah ja hier is het of een goede 1,5 a 2 uur, of helemaal niet, heeeel soms inderdaad dat hij in de auto in slaap valt. Helaas slaapt hij nu alleen bij mij en mijn ouders overdag niet meer, op papa dagen en op de opvang slaapt hij overdag nog wel..