14 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, bijna 18 maanden. Denk dat ze toch steeds minder nodig zullen hebben

2 jaar geleden

Hier t zelfde. Ook 1.5 overdag en savonds van half 8 tot 6u/6.30. Onze dochter is ook 17 maand :)

2 jaar geleden

Hier sliep Bibi een paar weken geleden nog 2-2,5 uur. Maar sinds een week is dit ook zo'n 1,5 uur! Schijnt ook een slaapregressie te zijn rond de 18 maanden.

2 jaar geleden

Zelfde verhaal, dochter is bijna 18 maanden oud slaapt sinds een week 1,5 uur daarvoor 2 uur soms 2,5 u. Maar in de nacht komt ze ook soms terug… alleen haar soms naar bed brengen is drama 🎭

2 jaar geleden

Jaloers mijn dochter wil sinds een paar week hele dag niet slapen ☹️ 1 groot drama als ik die op bed leg, en als ze wil slapen is het bij mij. In de nacht slaapt ze prima 1830/1900 tot 0700

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ze slaapt van 19.30 tot +/- 07.30-08.00 uur en dan in de middag van 12.30 tot 14.00 uur.

2 jaar geleden

Mijn dochter slaapt van 20.00 tot 8.00-8.30. En in de middag van 13.00 tot 15.00 gemiddeld. Soms een uurtje, soms twee dat verschilt per dag.

2 jaar geleden

Ene keer hier van 12.00 tot 14.00 Maar kan ook prima niet als die niet wil, en dan valt ie om rond een uur of 4. En de avonden pas ik aan, aan hem. Als ik hem om 19.00 naar boven breng jankt en krijst ie alles bij elkaar en trekt zelfs de matras eruit. Dus zodra hij begint te gapen ( ergens tussen 18.45 en 19.45) en dan bedje in dan slaapt ie zo door tot uur of 7 soms 8. En als ik echt geluk heb langer ( dat is bijna nooit haha) Alleen de nachten zijn soms drama. Zodra die eenmaal wakker is is het feest en duurt het soms uren voor die weer slaapt.

2 jaar geleden

Hier heel verschillend ene keer van 12.00 tot 13.00 uur andere keer van 12.00 tot max 15.00 uur dan maak ik hem altijd wakker,, weekende slaapt hij van 18:30/19:00 uur tot 08:00 soms later en doordeweeks moeten we hem altijd 06:00 uur wakker maken ivm werk

2 jaar geleden

Sinds kort ook over op één slaapje en bijna 17 maanden. Op de opvang 1,5 tot 2 uur. Thuis vaak iets langer en dat laten we dan ook maar. Heb wel het idee dat hij nog moet wennen aan het nieuwe ritme en daarom laat op de avond nog wakker wordt (22-23) en vaak slecht weer in slaap te krijgen is. Lijkt soms alsof hij dat als zijn tweede slaapje ziet. Terug naar twee slaapjes lukt alleen niet want dan blijft hij de hele middag wakker totdat hij naar bed moet. Ook maar weer een fase denk ik dan.

2 jaar geleden

Op de opvang slaapt ze vaak 1.5-2 uur. 's Nachts meestal van 19.00-06.30 uur. Ze is nu net wakker van een dutje van 3 uur na een drukke Koningsdagochtend. 🤭

2 jaar geleden

Sinds deze week aan het oefenen thuis met 1 slaapje.. op de opvang lukt dit al wat langer en doet dan ook een lang slaapje (iets met veel indrukken) alleen nu heb ik dus elke x dat hij na 45 min wakker is en ik heb met geen mogelijkheid meer in slaap krijg. Vanmorgen was hij ineens vroeg wakker (lees 05:00 uur) dus wel een ochtendslaapje laten doen van 30 minuten(normaal 20) en sliep vanmiddag gelijk weer 2 uur.. is het te vroeg voor hem om over te gaan op 1 slaapje?? Hij is van 11-11-2020 dus 17 maanden

2 jaar geleden

Reactie op Anna1990

Sinds deze week aan het oefenen thuis met 1 slaapje.. op de opvang lukt dit ...
Lastig te zeggen, want ieder kind is anders maar het kan zo maar zijn dat het te vroeg is om 1 slaapje te doen en daarmee te “oefenen”. Volgens mij geven ze het zelf aan door bijvoorbeeld het ochtendslaapje korter te doen of helemaal niet. Als dat gebeurd zijn ze volgens mij klaar voor 1 slaapje. Mijn zoontje is van 3-11-2020 en doet er ook vaak nog 2.

2 jaar geleden

Die van ons slaapt al sinds 13 maanden nog maar 1,5 uur overdag. ‘S nachts maakt ze gewoon 11/12 uur. Ze gaat er goed op, dus het zal wel loslopen. 🥰