15 Reacties

3 jaar geleden

Idem dito hier! Soms kan het misselijk zijn zo overheersen, echt niet leuk. Zoals je zegt is niet goed en helpt er niet veel. Ik probeer regelmatig iets kleins te eten (fruit gaat goed binnen), en zoveel mogelijk te rusten, maar met een zoontje van 1 jaar lukt dit niet altijd 🙈 Ik neem ook geen medicatie, ondanks dat de dokter het voorstelde om dezelfde reden. Nog even doorbijten 💪🏻

3 jaar geleden

Super herkenbaar. Nu 12 weken en blijf ook zo misselijk. Zelf wel medicatie (emesafene) en neem ik in wanneer nodig. Het beheerst en stukje waarbij iedereen zegt: geniet van de zwangerschap. En dan denk ik: hoe dan?! Terwijl dat super ondankbaar klinkt en dat is ook weer tegenstrijdig want ben zo ontzettend blij en gelukkig met alles wat er in mijn buik gaande is. Alleen voelt dat af en toe gewoon even wat minder omdat je je zo naar voelt... Hoop dat we ons sneller beter gaan voelen!!

3 jaar geleden

Hier ook heel veel misselijk. De diëtiste heeft me gezegd om met grote regelmaat iets te eten. Dit helpt enigszins. Ook kook ik niet meer. Dit doet manlief en af en toe ben ik het zo beu dat ik huilend in bed lig. Ook omdat ik me er schuldig over voel dat ik er dan klaar mee ben. Heb nogal lang moeten doen om überhaupt zwanger te raken.. Maar goed het misselijk zijn is erg heftig. Cola zero drinken werkt ook bij mij. Alleen als hij echt koud is. Dus neem ik een glas als het niet meer te doen is.

3 jaar geleden

Herken t helaas. Was ook draaierig door mn bloeddruk meditatie en het leek net alsof ik heel de dag in de draaimolen zat. Bij mij hielp cola, beschuit met kaas eten om de paar uur en gember.

3 jaar geleden

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.. ben nu 11+2 en al misselijk van het moment dat ik een positieve test had. Heb wel die zetpillen geprobeerd maar kan niet zeggen dat dit hielp. Ik kon hiervan niet meer naar het toilet dus ben er uiteindelijk na 1,5 week maar mee gestopt. Ik lees dus vooral even mee om hopelijk ook dé gouden tip te krijgen 😉

3 jaar geleden

Je zegt specifiek dat koffie helpt. Al cafeïnevrije koffie geprobeerd of dat ook helpt? En als het zo specifiek met koffie helpt, dronk je voor de zwangerschap mega veel koffie dat je nu soort afkick hebt?

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Je zegt specifiek dat koffie helpt. Al cafeïnevrije koffie geprobeerd of da ...
Haha nee dat is nog het mooiste ervan ik dronk nooit koffie! Pas de laatste weken voor ik zwanger raakte een bakje koffie op om de dag te starten soms een 2e maar vaak niet en dat doe ik nu nog gewoon. Ik snap ook niet hoe koffie wel kan helpen 😂

3 jaar geleden

Reactie op MiSangre

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.. ben nu 11+2 en al misselijk van h ...
Ik heb ze bij mijn dochter gehad was toen echt dood ziek 10 kilo afgevallen ook omdat er niks binnen bleef en weet dat ik 1x een zetpil heb gepakt en het niks hielp en dat is nu ook mijn angst dalijk stop ik weer medicatie in me lijf en helpt het niks.

3 jaar geleden

Reactie op jo-mi

Haha nee dat is nog het mooiste ervan ik dronk nooit koffie! Pas de laatste ...
Heb je mogelijk ook een hele lage bloeddruk? Cafeïne verhoogt natuurlijk je bloeddruk, en als je je daarbij beter voelt helpt bouillon, een dropje of dat soort dingen ook.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Heb je mogelijk ook een hele lage bloeddruk? Cafeïne verhoogt natuurlijk je ...
Zover ik weet heb ik niet echt een lage bloeddruk. Wel 1x rond 7 weken dat ik duizelig uit me bed kwam volgens de vk was het van de lage bloeddruk. maar verder niet echt signalen dat me bloeddruk standaard te laag is ofzo. Ik probeer ook zoveel mogelijk gewoon in delen te eten op de dag dat wil iets schelen maar niet alles vooral savonds is het onhoudbaar lijkt wel. Smorgens is het aanwezig maar meer op de achtergrond naar mate de dag verstrijkt verergerd het tot ik savonds mezelf geen raad meer weet.

3 jaar geleden

Heel veel succes en sterkte. Ik was blij dat ik rond de 10 weken er zo goed als vanaf was. Hoe dubbel ook want dan moet je je lijf vertrouwen dat er van binnen nog wel iets gaande is.

3 jaar geleden

Reactie op jo-mi

Ik heb ze bij mijn dochter gehad was toen echt dood ziek 10 kilo afgevallen ...
Je kunt het altijd proberen en helpt het niet dan stop je er gewoon mee.. in het begin leek het de scherpe kantjes er vanaf te halen maar dit was maar van korte duur waardoor ik daarna gemakkelijk kon besluiten er mee te stoppen.

3 jaar geleden

Reactie op MiSangre

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.. ben nu 11+2 en al misselijk van h ...
Heb geen zetpillen maar gewone pillen van emesafene. Neem ik in de ochtend in, op bed (zonder opgestaan te zijn) met een cracker en heet water met een stuk gember er in. Vervolgens nog even 10/15 min blijven liggen en dan pas eruit. Ik moet het afkloppen, maar dan gaat wel het wel...

3 jaar geleden

Ik was ook wekenlang bijna constant misselijk - nu ben ik 14+6 en ben ik weer ‘vriendjes met eten’. Even hart onder de riem steken: komt echt goed en als je er dan vanaf bent kan je echt wel genieten! Natuurlijk kan het dat je HG hebt of langer misselijk bent, maar meeste mama’s komen er rond 14-16 weken vanaf!!

3 jaar geleden

Ik ben 11 weken en 3 dagen zwanger en nu voor de 3de dag eigenlijk bijna niet misselijk meer....stiekem hoop ik dat ik er echt vanaf ben