20 Reacties
2 jaar geleden
Ik werk maar 2 middagen maar ben ook vaak erg moe. Heb gisteren voor de zekerheid bloed laten prikken
2 jaar geleden
Ik werk fulltime (5 dagen). Heb wel ouderschapsverlof op 1/10e basis genomen, das 1 dag om de twee weken voor mezelf. Aanvankelijk om bij te slapen. Maar daar kom ik vaak niet toe omdat ik teveel moet doen qua zaken in orde brengen waar ik anders niet aan geraak. Ik ben doooodmoe en zou maar al te graag willen slapen maar ik zal er even moeten mee leven 😫
2 jaar geleden
Ik werk ook 32 uur en sport ernaast, maar dat is meestal te doen. Soms val ik in slaap zodra Luna op bed ligt (7 uur), maar meestal red ik het wel tot 10 uur. Als je merkt dat het voor jou (op dit moment) te veel is, raad ik je aan om iets te veranderen. Minder werken, andere verdeling thuis rondom de verzorging, etc. Die vermoeidheid geeft eigenlijk aan dat je over je eigen grens gaat en als je dat blijft doen, zijn de consequenties wel pittiger!
2 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Ik werk ook 32 uur en sport ernaast, maar dat is meestal te doen. Soms val ...
Wat knap... Hoe doe jij de opvang? Dat hakt er hier ook in namelijk...
2 jaar geleden
Reactie op mamavanrijk
Wat knap... Hoe doe jij de opvang? Dat hakt er hier ook in namelijk...
Mijn vriend werkt 24 uur. Luna is maandag met hem, dinsdag op de opvang, woensdag bij mij, donderdag op de opvang en vrijdag bij mijn vriend. We hebben verder sinds kort de afspraak dat ik dinsdag t/m donderdag kook, mijn vriend maandag en vrijdag en we in het weekend kijken wat het beste uitkomst. De opvangtas maken we altijd al de avond van tevoren klaar. In de ochtend smeert een van ons de boterhammen en de ander kleedt Luna om. Ook 's avonds brengen we haar (als we geen andere plannen hebben) samen naar bed. Met name voor het tanden poetsen is dat hier een uitkomst! Als Luna een keer ziek is en niet naar de opvang mag, proberen we eerst mijn ouders in te schakelen en anders nemen we allebei een halve dag vrij.
2 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Mijn vriend werkt 24 uur. Luna is maandag met hem, dinsdag op de opvang, wo ...
Vind ik knap dat jullie als zo kunnen verdelen.. in de ochtend moet ik alles alleen doen omdat mijn vriend om half 7 al de deur uit moet om naar het werk te gaan. Met een 2e op komst merk ik dat ik het wel spannend vind, maar zal op den duur wel weer z'n weg vinden denk ik dan..
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Hier ook erg moe. Als het kan pak ik haar middagdutje mee. Maar hier komt h ...
Kinderopvang idd... Heel pittig,ik sta 24/7 aan. Mijn man ook half 7 de deur uit! Doe ook veel alleen.
Maandag ben ik thuis
Dinsdag kdv
Woensdag kdv
Donderdag past oma op (die moet ik woensdag ophalen in Chaam rn donderdag avond weer thuis brengen)
Vrijdag kdv
Man werkt 5 dagen (moet regelmatig overnachten ergens voor werk) en ik dus 4 dagen.
2 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Vind ik knap dat jullie als zo kunnen verdelen.. in de ochtend moet ik alle ...
Misschien ben ik ook niet altijd even coulant thuis hoor. 🤭 Als mijn vriend om half 7 de deur uit zou moeten, mocht hij van mij nog daarvoor de boterhammen smeren of de avond van tevoren. Ik weet van mezelf dat ik het te zwaar vind om alles 's ochtends alleen te doen en dan ook nog iedere avond te moeten koken. De stress van alles op tijd klaar hebben, ligt dan ook bij mij. Daar kan ik niet zo goed mee omgaan. Toch is alles continu schakelen en dat zal met jullie tweede ook zo zijn. Als je dan een weg hebt gevonden, doet de kleine het ineens weer anders.
2 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Misschien ben ik ook niet altijd even coulant thuis hoor. 🤭 Als mijn vrien ...
Ik snap je. Mijn vriend doet savonds dan wel weer veel. Hij zorgt ervoor dat m'n zoontje eet en hij brengt hem altijd op bed enzo. Koken doe ik meestal, maar op donderdag en vrijdag moet m'n vriend het doen of begint er mee en maak ik het af. Gelukkig heb we nu een vrij makkelijk kindje,.. Soms echt wel een eigen willetje, maar van die sprongen waar ik iedereen over hoor heb ik bijna nooit wat van meegekregen..
2 jaar geleden
Reactie op mamavanrijk
Kinderopvang idd... Heel pittig,ik sta 24/7 aan. Mijn man ook half 7 de deu ...
Ik werk ook in de kinderopvang en ben na mijn bevalling terug gegaan naar 27 uur. Beste keus die ik kon maken. Zeker op dagen/momenten dat Sophia niet helemaal lekker meewerkt vind ik het best pittig icm met onze baan. Je hebt gewoon 24/7 kinderen om je heen. Voorheen kwam je thuis en had je even rust, maar dat gaat nu gewoon door. Ik werk nu maandag, dinsdag, vrijdag en heb dus even 2 dagen tussendoor om een beetje op te laden.
2 jaar geleden
Allereerst heb ik veel lof voor je dat je 4 dagen in de KDV werkt. Dat is echt zwaar! Heb je wel is je bloed laten nakijken? Ik was ook weer enorm moe. Blijkt dat ik weer bloedarmoede heb en een tekort aan vitamine D.
Verder is het veel afstemmen met je partner. Mijn man werkt 40 uur. Ik studeer weer maar kan dit vaak doen wanneer onze zoon al op bed ligt. Maar we hebben wel een redelijke verdeling. En wij hebben echt veel los gelaten.
2 jaar geleden
Ik ben fulltime moeder en ook nogsteeds moe ondanks dat m'n dochter nu al 5 maanden doorslaapt. Ik lig ieder middagdutje ook in bed en vaak slaap ik dan ff een half uur. Ben dr gewoon heel druk mee, ook super gezellig, maar ook mega inspannend en we ondernemen vanlles. Soms blijven we even een ochtend thuis zodat ik ff wat meer op het vloerkleed kan liggen met een kussentje erbij, op een iets lager tempo ;)
2 jaar geleden
ja herkenbaar. Heeft bij ons ook te maken met na ruim 1,5 jaar nog steeds gebroken nachten. Niet meer zo extreem als aan het begin maar van doorslapen is zeker nog geen sprake door onrust, nachtangst etc. Regelmatig ook nog een flesje snachts.
Werk 4 dagen.
Nu is slaap prioriteit, echte vrije tijd komt hopelijk nog
2 jaar geleden
Wij werken beide 4 dagen (36uur). Heb gelukkig geen klachten van vermoeidheid. Maar is vaak wel een geregel om alles voor elkaar te krijgen. Wij koken daarom steeds voor 2 dagen. Een extra portie maken kost niet veel tijd, maar iedere dag koken wel... Geeft ons veel rust. Misschien werkt dat ook voor jou