6 Reacties

vor 4 Jahren

Niemand?

vor 4 Jahren

Wat vervelend voor je dat er zo gereageerd wordt en je zoveel last hebt! Heb je op het werk een vertrouwenspersoon bij HR? Vaak hebben dit soort afdelingen de gezondheid van medewerkers hoger op de agenda staan. Ik zal ook snel een afspraak maken met je huisarts. Als hij uitschrijft dat je minder moet werken of rust moet houden dan moet je bedrijf daar aan houden verwacht ik? Heb je iig ook medisch bewijs wat moeilijk tegen te spreken is. Dan moeten ze je wel serieus nemen lijkt me.

vor 4 Jahren

Je geeft al aan een gesprek te hebben gehad met je werkgever. Is er misschien aangepast werk dat je zou kunnen doen zodat je toch niet uitvalt maar wel verlicht word? Of kan je zelf niet bij de arbo arts aankloppen voor folders nu je zwanger bent en in de zorg werkt? Ikzelf had ook vrij snel last van steken in onderbuik.. Moe.. Ziek zwak misselijk zeg maar. Heb het mijn werkgever verteld en meteen doorgelopen naar de bedrijfsarts. Hierbij kreeg ik regels in mijn handen dat ik bijvoorbeeld al vrij snel geen 10 kg meer mocht tillen en dergelijke. Heeft me wel ontzettend geholpen want nu stukke minder last! En mijn werkgever is nu aan het kijken voor aangepast werk omdat ik de regels onder zijn neus duw🙈🙈 Hoop dat je er iets aan hebt!

vor 4 Jahren

Misschien kijken wanneer, bij welke werkzaamheden, je die last krijgt? Dan weet je specifiek welk werk je niet goed kan doen en kun je dit tegen je baas zeggen. Is dat een hij of zij? Of op internet zoeken naar info over bekkeninst. Hoe hiermee te handelen. Echt vervelend voor je. Blijf onthouden: gezondheid voor alles!!! Je hebt maar 1 lijf!! Sterkte

vor 4 Jahren

Vervelende situatie! Moet je, je bij je leidinggevende ook ziek melden? Ik werk zelf ook in de zorg kleinschalig wonen 32 uur. Sinds een aantal weken ziektewet ivm erge misselijkheid en braken te zwak om te werken. Wij moeten ons ziek melden bij een Teamregiseur, officieel (wat ik weet bij ons) hoef je niet te melden waarom je ziek bent ivm privacy wet. Uiteindelijk heb ik wel verteld wat er speelde en ze had alle begrip. Is er niet zoiets als een zwangerschapsuitkering wat je werk kan aanvragen? Werk is geloof ik verplicht mee te werken, als je last hebt tijdens je zwangerschap. En wat ik hierboven lees zijn ook goede tips hopelijk heb je er wat aan. En word het werk snel voor je verlicht.

vor 4 Jahren

Je hoeft in principe nooit te melden wat je hebt. Als hij twijfels heeft of als jij dat aanvraagt mag je je ziekmelden en vragen om de arboarts die bepaald wat er nodig is. Als je werkgever het niet eens is met dat advies en besluit kan hy bij het uwv een nieuw onderzoek aanvragen. Ik zou je gewoon ziekmelden als je pijn hebt, dat is je recht je meldt je toch niet ziek om de hele dag te liggen eten in bed... nee je hebt pijn en zolang je niet naar de fysio kan is het een vervelend situatie voor zowel jouw werkgever als jezelf.