49 Reacties

3 jaar geleden

Hey! Lijkt me inderdaad supervervelend! Ik ben zelf 28 en ik heb wel al een x de opmerkingen gekregen ‘hoe oud ben jij eigenlijk, je bent toch nog hartstikke jong’ en dat vond ik al vervelend, alsof je je moet verantwoorden en bovendien gaat het mensen helemaal niets aan. Inderdaad alsof je onverantwoordelijk bent, terwijl ik superblij ben. Ik weet niet of je hier iets aan bent, maar zou gewoon proberen je er niets van aan te trekken en als mensen weer vragen gewoon zeggen ‘dat is privé’

3 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap 🌹... Zou me niks van aantrekken wat andere zeggen, mensen hebben altijd wel iets te zeggen al zou je op je zelf wonen dan zoude ze praatte. Geniet van je zwangerschap laat je niet gek maken 😘

3 jaar geleden

ik heb 3 kids en ben zwanger van de 4e.. ook niet gepland en door de pil heen... JIJ moet je kindje opvoeden en niet de mensen om je heen :) als jij en je vriend natuurlijk achter je staat de boel lekker laten kleppen!!! gewoon negeren lachen en omdraaien

3 jaar geleden

Ik snap helemaal! mijn vriend en ik zijn nog maar kort samen wonen ook bijde nog thuis. Binnen kort gaan we wel samen wonen maar ben toch ook beetje bang voor de reactie's van buiten af. Heb wel gevoel als je zelf het gewoon met vertrouwen vertelt en zegt dat je dr echt blij mee bent mensen ook al anders reageren , dan dat je zegt ja was ongelukje en niet gepland. Wij gaan het met moederdag de familie vertellen ben heel benieuwd!!

3 jaar geleden

Snap je heel goed het is ook niet fijn om te zeggen dat het niet gepland is..... Het liefst had ja alles op een rijtje en gewoon het hele huisje boompje beestje. Ik sta er alleen voor maar als ik de vraag krijg of reactie van het was zeker niet gepland?! Geef ik als antwoord maakt dat het niet welkom dan? 😊Of geef een opmerking terug van : beetje een rare vraag /opmerking wat je nu geeft?? 🤔 Hier schrikken ze meestal wel van en denken na wat ze zelf gezegt hebben. Mensen bedoelen het meestal niet bot. Raar genoeg zit die reactie eenmaal in ons... 🙄 Omdat het misschien niet de juiste volgorde is maar hey 't is 2020 he! Alles kan tegenwoordig. ☺️ Idd je hormonen kunne meespelen maar probeer er je niet teveel van aan te trekken. Jullie gaat voor het kindje en het komt echt wel groot. 😘 Laat die opmerkingen lekker voor wat ze zijn

3 jaar geleden

Tja ik zou gewoon zeggen: dat is niet jou probleem. Wij zijn dolgelukkig en het komt goed 😉

3 jaar geleden

Lieverd. En woning is niet belangrijk. Wij hadden alles op orde en toen kwamen we erachter dat het niet spontaan kon. Uiteindelijk en traject van ruim 4 jaar verder. Die woning komt wel, jullie liefde voor elkaar als gezin is 1000x belangrijker. Laat je niet gek maken van wat andere vinden!

3 jaar geleden

Heey ik ben ook 24 en mijn vriend en ik woonen allebij begeleid wonen en mijn vriend heeft urgentie gekregen en ik ben ook bezig om het aan te vragen aangezien mijn vriend ook een huis kan krijgen voor hem alleen waar ik en de kleine niet bij kunne wonen dus is best ingewikkeld en stressvol voor ons dus vandaar dat ik nu ook urgentie ga aanvragen aangezien waar ik woon zoizo niet kan blijven met de kleine ons wondertje is gepland maar dachten dat we niet zo snel zwanger zouden raken ik vind het ook een super stomme vraag van mensen mensen hebben altijd een oordeel en als ik jou was zou ik daar schijt aan hebben want jullie zijn mega blij met de kleine en jullie ouders helpen jullie gelukkig heel goed dus ik zou er niet zo mee bezig zijn en als hun zo iets zeggen kan je ook zeggen van maakt dat iets uit we zijn er mega blij mee en geniet voral van je zwangerschap en andere hun mening moet je niks van aannemen niemand is perfect 💕

3 jaar geleden

hier het zelfde bij ons was het kindje ook nog ni geplant en we hebben nu ook nog geen woning ma we zijn op zoek en ze vragen soms ook wel was het geplant enso maja moet g ni veel van aantrekken xx

3 jaar geleden

Bij mij zeggen ze: ooh dat werd tijd he. Mensen hebben dus ALTIJD een mening. Gewoon niks van trekken en lekker op je zelf en je kindje focussen. ❤️❤️

3 jaar geleden

Heel vervelend allemaal, het belangrijkste is dat jullie gelukkig zijn. Het is moeilijk maar probeer je niets van anderen aan te trekken. Mensen zeggen soms dingen zonder er echt over na te denken. Mijn vriend en ik zijn al meer dan 11 jaar samen allebei in de 30.. toch vroeg mijn stiefmoeder of het wel gepland was. Vind het altijd een enorm onbeleefde vraag ongeacht de leeftijd. Maar toch is het een vraag die mensen kennelijk te pas en te onpas stellen 😞 Je zou kunnen zeggen: vind dat een beetje een vreemde vraag. Maar ik merkte dat ik er zelf ook van ontdaan was en reageerde vooral verbaasd terug met “ja natuurlijk 🤨” bij mijn stiefmoeder.

3 jaar geleden

Trek het je niet aan, uiteraard makkelijker gezegd dan het ook niet binnen laten komen. Maar dat het kindje welkom en geliefd is, is het belangrijkste! Het hangt een beetje af van wat voor persoon je bent en wat voor reactie dus bij je past. Maar voel je vrij om wel degelijk een reactie te geven. En als het wat fel is, kun je je altijd nog verschuilen achter de hormonen 😆 Je kunt het negeren Je kunt het parkeren en ingaan bv klopt ideaal is anders, heb je trouwens dat tv programma gisteren gezien Je kunt er luchtig op ingaan bv ja ideaal is anders maar we zijn helemaal verliefd en het is zo welkom Je kunt hem erin klappen bv ik vraag jou toch ook niet of zwanger bent, zeg je niet dat je een grote neus hebt, een afgeragde auto rijdt of wat dan ook.

3 jaar geleden

Ik denk dat dat bij mij 2e vraag is die er gesteld wordt... Terwijl wij wel een huis hebben en al meer dan 5 jaar een relatie en wij zijn 31 en 34. (Werd eens tijd) Mensen die je niet kennen hebben idd al een menig of het zit er zo ingebakken dat ze het er het er soort van automatische reactie is. Dus probeer het je vooral niet persoonlijk aan te trekken. Ik snap dat dat lastig is, maar ik probeer je alleen te laten weten het maakt niet uit of je een huis hebt mensen vragen het helaas toch.

3 jaar geleden

Zou je er niet zoveel van aantrekken. Mijn vriend en ik zijn al 4 jaar samen. Waarvan we er al 3,5 jaar van samenwonen. Samen een huis gekocht, allebei een vaste baan en zouden afgelopen april eigenlijk gaan trouwen. Hij wordt bijna 33 en ik ben 27. Zelfs aan ons wordt door veel mensen gevraagd of het wel 'gepland' was 😅 Zou zelf ook echt niet weten waar we nog meer op zouden moeten wachten...

3 jaar geleden

Ik zou proberen je er niet te druk om te maken. Mijn vriend en ik zijn bijna acht jaar bij elkaar, en bij ons was het juist andersom. Directe kring begon na 2 jaar al te vragen... (of we er al aan gingen beginnen). Ik had toen net m'n studie afgerond en zag dat totaal nog niet zitten. Was het toen wel gebeurd, natuurlijk was het welkom geweest. Kortom mensen weten soms niet hoe lomp en onbeschoft/kwetsend ze overkomen. Ongeacht de situatie kunnen ze kwetsende dingen zeggen. Laat je niet op je kop zitten. Geniet ervan met z'n tweetjes 💕

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde en ben ook 24. Ik word er ook gek van en, aardig of niet, negeer ik de mensen die het nu vragen. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ik was 23 toen ik 10 jaar geleden als eerste vrouw in de vriendenkring moeder werd! Bij ons was het wel gepland maar kregen deze vraag ook. Ik denk dat je best kan zeggen dat het jullie cadeautje is. Ongelukje is echt geen leuke verwoording voor een onverwacht maar welgekomen geschenk ☺️

3 jaar geleden

Bij ons dochtertje was het ook een “ongelukje” naja je weet dat als je de pil vergeet en onveilig seks hebt dat het kan gebeuren. Was toen net 21 jaar. Daarom was ze niet minder welkom wij waren nog bezig met ons huis op dat moment die moest nog gebouwd worden en iedereen stelde die vraag ook aan ons. Ik legde ze gewoon uit dat ze welkom is maar dat we het liever hadden uitgesteld tot we daadwerkelijk het huis hadden. Maar goed het leven laat zich niet plannen. Ondertussen ben ik 24 wonen we nu 2 jaar in ons huis en is nummer 2 onderweg en krijgen we alsnog dezelfde vraag. Nu zeg ik gewoon dat het gepland is en het niet zo makkelijk ging als met onze dochter. Mensen bedoelen het niet stom of bot!

3 jaar geleden

Wat een rotverhaal meis. Echt ongelofelijk wat jou overkomen is. Ik kan me onmogelijk voorstellen hoe jij je moet voelen. Wat betreft het afbreken van je zwangerschap; luister naar je hart en niet naar alle (goedbedoelde) adviezen. Alleen jij/jullie kunnen bepalen wat in jullie leven past. Wij hebben geen NIPT gedaan omdat wij denken dat een kindje met afwijking best zou kunnen hier. We zijn beiden gezond, werken beiden parttime en hebben nog geen kinderen. Maar alleen wij kunnen die overweging maken. Net als jullie keuze ook ècht van jullie is. Daarin is geen goed of fout. Echt niet. Die keuzes zijn verschrikkelijk moeilijk maar maak je uit liefde. Wat je ook kiest. Ongelofelijk veel sterkte.

3 jaar geleden

Ik 38, getrouwd, goed huwelijk en ook de vraag gekregen of het geplant was.. Doe wat goed voeld, kletsen doen ze toch. Fijn dat ouders zo goed meedenken en helpen. Zit er een kans in voor een huisje in de toekomst?