9 Reacties

2 jaar geleden

Op deze leeftijd lijkt het mij echt een gewoonte. Ik zou proberen af te bouwen, steeds kleinere flesjes geven. Of geef hem een anti lek fles met water mee naar bed zodat hij zelf kan drinken als hij dat wil. Hier als sinds 5 maanden oud geen nachtvoeding meer. 🙊 ik ben een gezegend mens 😅

2 jaar geleden

Ik geef ook flesje water mee, op warme nachten drinkt ie daar gewoon van. Mijn zoontje slaapt sinds 6 weken al hele nachten dus echt meer info over nachtvoeding heb ik niet..

2 jaar geleden

Ik denk ook dat het eerder een gewoonte is dan een noodzaak op deze leeftijd. Wordt je kindje spontaan wakker elke nacht?

2 jaar geleden

Reactie op Kathds

Ik denk ook dat het eerder een gewoonte is dan een noodzaak op deze leeftij ...
Ja spontaan indd

2 jaar geleden

Ik denk dat het voor hem ook makkelijk is aangezien je in je andere topic zegt dat je samen slaapt. Hij wordt wakker en ziet mama, en denkt heeyyy drinken!! Het is een soort slaap associatie geworden denk ik.

VRIEND

2 jaar geleden

Wij waren eindelijk van de nachtfles af maar sinds de waterpokken 2 maanden geleden weer helemaal terug. Nu komt ze de helft van de nachten. Wij kijken het maar aan. Zonder is het ook drama. En is bij ons niet alle nachten dus lijkt ook geen gewoonte. Ze slaapt sowieso o rustig van krampen ivm gevoelige darmen. Het flesje kan soms rust geven. Ook na een nacht angst 'aanval' helpt flesje als rust momentje. Alleen water pikt ze niet.

2 jaar geleden

Ik zou hem gewoon laten slapen, als hij wakker wordt en om voeding vraagt een steeds kleiner flesje geven. Als hij niet wakker wordt of zo weer inslaapt; ook prima, doe je niets en laat je hem slapen. Hopelijk slaapt hij dan uiteindelijk door en blijkt het dat hij deze voeding niet echt nodig heeft

2 jaar geleden

Hier 1 a 2 nachtvoedingen. Elke nacht helaas.

2 jaar geleden

Ik ben er een paar weken geleden mee gestopt en zet een antilekbeker met water in zijn bed. Dit gaat prima