11 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben precies zo. Ik probeer een beetje het systeem van the law of attrection te volgen, niet denken aan wat ik niet zou willen en veel denken aan wat wel (positief trekt positief aan). Daarbij gaan dingen zoals ze moeten gaan. Je hebt nu zelf bijna niks meer in de hand. Geniet van de dagen die er zijn, want stel je voor dat er iets mis gaat, dan heb je in ieder geval van die dagen genoten. En stressen is niet goed voor jezelf en de baby. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op S C

Ik ben precies zo. Ik probeer een beetje het systeem van the law of attrect ...
Blij dat ik niet de enige ben❤ en ik probeer ook te genieten, vind het ook moeilijk door corona nu omdat we binnen moeten blijven.

4 jaar geleden

ik ben ook erg negatief geweest. (alles ligt aan mij) omdat we ook nog eens niet zwanger worden het al meerdere keer fout gegaan is. ben ik bang dat er wat fout gaat. ik mag gelukkig morgen voor termijns echo (11+4) en dat zal hoop onrust qua mn kindje wegnemen. ik probeer gewoon lekker mn ding in en rond huis te doen. en afleiding te zoeken en dat werkt wel goed.

4 jaar geleden

Blij dat ik niet de enige ben❤ en ik probeer ook te genieten, vind het ook ...
Het werkt inderdaad niet mee dat we door corona zoveel binnen zitten, maar probeer wel een frisse neus te halen of een stukje te fietsen. Een boek lezen. Ik raad je good vibes good life aan van vex king. Dat boek heeft mijn negativiteit onwijs verminderd.

4 jaar geleden

Is heel erg gebruikelijk. Negatief denken en onzeker zijn tijdens zwangerschap. Ik probeer altijd zo te denken......als ik de baby voel. Of beweging voel....dat het goed zit.

4 jaar geleden

Reactie op S C

Het werkt inderdaad niet mee dat we door corona zoveel binnen zitten, maar ...
Als ik me goed voel( geen misselijkheid enz) dan probeer ik idd wat te wandelen, mijn man is mijn fiets in orde aan het brengen en zodra het beter weer word gaan we fietsen. Ik zal proberen met het boek, maar de laatste tijd heb ik geen zin om te lezen. (Zelfs geen zwangerschapsboeken!) Terwijl ik vroeger zo'n reading nerd was 😅

4 jaar geleden

Ik weet dat het lastig is, maar probeer jezelf voor te houden dat jouw gedachten alleen gedachten zijn. Het is niet de waarheid, het is jouw angst die om het hardst schreeuwt in je hoofd. De kans op een kindje met down is op jouw leeftijd is 11 tot 13 per 10.000. Dat is dus maar 0,13%. Ook een tip: bespreek je angst ook met je verloskundige. Die zijn er voor en kunnen vaak heel veel van je angsten wegnemen. Het heeft mij heel veel geholpen bij de eerste zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Momi83

Ik weet dat het lastig is, maar probeer jezelf voor te houden dat jouw geda ...
Oke. Ga ik zeker doen. Bedankt. Jouw berichtje heeft me ook wel een beetje geholpen. Bedankt ❤

4 jaar geleden

Oke. Ga ik zeker doen. Bedankt. Jouw berichtje heeft me ook wel een beetje ...
Graag gedaan. Ik had met de eerste ook heel veel angst dat het mis zou gaan, maar dan meer angst voor een miskraam. De verloskundige heeft me toen ook dat van je gedachten en je angst gezegd en voor mij gaf dat heel ruimte om afstand te nemen van die angst.

4 jaar geleden

Reactie op Momi83

Graag gedaan. Ik had met de eerste ook heel veel angst dat het mis zou gaan ...
Miskraam is ietsje minder momenteel. Ik ga uiteraard blij zijn als ik voorbij mijn 12 weken ben ( ik ben nu 9+4) en vorige week had ik mijn eerste echo en alles was perfect in orde, had toen ookal gevraagd is er nog een grote kans en ze zei dat de kans nog klein is. Dus dat gaf me wel al een beter gevoel.

4 jaar geleden

Als ik me goed voel( geen misselijkheid enz) dan probeer ik idd wat te wand ...
Hahaha dat herken ik. Maar ik zie deze coronatijd als mogelijkheid on te groeien. Letterlijk en figuurlijk, haha. Hoop dat het snel mooi weer wordt zodat je lekker kunt fietsen!