19 Reacties

één jaar geleden

Hier continue de vraag of het een jongetje is. Omdat ze niet zoveel haar heeft. In het begin kleedde ik haar heel stoer. Nu probeer ik bij elke outfit ook roze te matchen en nog krijg ik de vraag. Ik kan ook niet altijd meer even aardig antwoorden. Ook vergeet ze veel te slikken. Als ze gefocust is. Dus kwijlt ze soms erg veel. Ook commentaar daarover heeeel vaak.

één jaar geleden

Onze dochter doet net hetzelfde Daarnaast praat ze ook nog niet.. Dus wij krijgen heel vaak opmerkingen. Van familie zelfs af en toe of we haar toch niet zouden testen op autisme. We laten ze gewoon doen op haar manier :(

één jaar geleden

Mijn dochter is ontzettend verlegen, en als er dan iemand op straat of in de lift begint te praten tegen haar kruipt ze vaak achter mij. Waarop ik dan ook vaak bepaalde antwoorden krijg die niet altijd leuk zijn om te horen. Vaak reageer ik er dan op ach dat komt allemaal wel met de toekomst, vind het nog heerlijk dat ze zo gek is op mama. Mensen hebben toch altijd wel hun oordeel te snel klaar, probeer er me niet te druk om te maken.

één jaar geleden

Reactie op Cévh

Onze dochter doet net hetzelfde Daarnaast praat ze ook nog niet.. Dus wij ...
:)*

één jaar geleden

Reactie op Cévh

Onze dochter doet net hetzelfde Daarnaast praat ze ook nog niet.. Dus wij ...
Oh wat onwijs naar!! Zeker als het je familie is. Ik kan wel janken van mensen hoe naar ze kunnen zijn!

één jaar geleden

Reactie op Elinemdv

Hier continue de vraag of het een jongetje is. Omdat ze niet zoveel haar he ...
Ook al hebben ze veel haar maakt het nog niet uit, hier werd er in begin ook steeds gevraagd of het een jongen of een meisje is. Knal roze jas aan en dan nog vragen🤦

één jaar geleden

Reactie op Elinemdv

Oh wat onwijs naar!! Zeker als het je familie is. Ik kan wel janken van men ...
Ja inderdaad. Het is niet leuk om te horen. Het zit wel in onze familie maar toch heb ik zo iets van Ze is nog zo klein laat haar eens ontplooien zoals voor haar beste is. In kdv al een paar keer aangehaald en zij zegt ook dat de kans heel klein is want onze dochter is goed mee met de groep en uit zich op andere manieren

één jaar geleden

Reactie op Cévh

Onze dochter doet net hetzelfde Daarnaast praat ze ook nog niet.. Dus wij ...
Mijn zoontje praat idd ook niet. Maakt hele zinnen in zn eigen taaltje. Vaak op de zelfde manier. Ik ben op vakantie en krijg van veel mensen hier dus zulke reacties. Moet ook zeggen dat hij als enigste kind in t zwembad bijv aan t gillen is omdat hij t leuk vindt of als hij eruit wilt.ook als iets te lang duurt gaat hij hoofdschudden en ik denk dat t dus daarom extra opvalt 😪 liefst ga ik vandaag nog naar huis vind t echt niet leuk

één jaar geleden

Reactie op Cévh

Ja inderdaad. Het is niet leuk om te horen. Het zit wel in onze familie ma ...
Nu werk ik toevallig zelf op een kdv en ik mag je vertellen dat onder de 4 jaar amper gediagnosticeerd word. Omdat kinderen nog heel veel ontplooien. Ik zou me absoluut niet druk maken. En familie moet gewoon stil zijn. Kind mag gewoon kind zijn♡

één jaar geleden

Reactie op angel90

Mijn zoontje praat idd ook niet. Maakt hele zinnen in zn eigen taaltje. Vaa ...
Oh snap ik zo goed :/ Probeer je er niet te veel van aan te trekken. Zolang jou kind maar gelukkig is maakt het niet uit wat anderen zeggen/denken

één jaar geleden

Reactie op Elinemdv

Nu werk ik toevallig zelf op een kdv en ik mag je vertellen dat onder de 4 ...
Inderdaad denk ik dus ook. Als ze het effectief zou hebben denk ik dat het pas goed zou opvallen in het school dus nu zijn we daar nog helemaal niet mee bezig al is het niet leuk om te horen. Maar dank je voor je lief berichtje ❤️

één jaar geleden

Schrik van de reacties hier wat mensen toch durven zeggen en mensen van buiten af die je kindjes dan net 1 keer zien ofz meteen een label er aan willen plakken en je onzeker willen maken!!! Vind dat zo erg om dit te lezen en je word der zo onzeker van... Ik merk hier ook wel met een tweeling (jongen en meisje) de ene heeft meer intresse in boekjes en de ander loop al bijv en nog commentaar leveren! Kom op moeders!! Wij zijn veel vaker met onze kindjes en vertrouwen moeten we op ons gevoel! En wij zien ze elke dag ontwikkelen.. Xxxxx

één jaar geleden

Wij krijgen veel commentaar op dat ons zoontje klein is en nog niet los loopt. Hij kan het wel, maar vindt het nog spannend, bang om te vallen. Ook krijgen we vaak te horen dat ie niks zegt en verlegen kan zijn. Thuis kletst hij de oren van mn kop. Ik ben zelf ook heel verlegen geweest als kind, maar heb er echt een hekel aan als mensen hem steeds verlegen noemen. Ik zeg steeds: "Hij is nog even niet klaar om gedag te zeggen of om te spelen of om los te komen. En dat is oké." Ik heb hele lelijke dingen te horen gekregen over zijn ontwikkeling, maar ben daar echt niet van gediend. Wij zijn als ouders heel betrokken en hebben wat dat betreft echt geen blinde vlek. Hij is met anderen heel anders dan hij thuis is.

één jaar geleden

Reactie op Fem_x

Wij krijgen veel commentaar op dat ons zoontje klein is en nog niet los loo ...
Nou ik moet zeggen ik vind sommige dingen van wat hij doet ook raar. Valt me steeds meer op ( ben 5 dagen in hotel en zie veel kinderen rond zelfde leeftijd ) maar ik heb zoiets van het kan alle kanten op. Misschien is er wel iets aan de hand misschien ook niet. Waar ik me aan stoor zijn dus de opmerkingen die gemaakt worden 😪

één jaar geleden

Reactie op angel90

Nou ik moet zeggen ik vind sommige dingen van wat hij doet ook raar. Valt m ...
Vanaf december gaat hij 2 dagen naar de peuterspeelzaal dan wordt het wel duidelijker ga ik vanuit. Hij is nu 5 dagen alleen met mij ( savonds 1-2 uur met de vader, niet elke avond ) en 2 dagen bij mijn moeder. Hij was als baby heel sociaal en lachte en maakte contact met iedereen. Na zn 1e verjaardag is t compleet verandert. Heb ook gelezen dat autisme na 1 jaar duidelijk wordt dus het kan idd zijn dat hij t heeft maar om mij ieder x een kut gevoel te geven vind ik oneerlijk. Sorry voor t lange type.. ben erg gefrustreerd

één jaar geleden

Reactie op angel90

Nou ik moet zeggen ik vind sommige dingen van wat hij doet ook raar. Valt m ...
Mm wil niet vervelend over komen maar misschien minder vergelijken met andere kindjes.. iedereen ontwikkelt anders en is anders kwa karakter. De ene loop sneller als dat die praat De anders eet al met bestek Noem maar op. Maar als een kindje zich ontwikkeld in lopen dan staan andere dingen weer even stil. En ook met bijv contact maken met andere kindjes dat kan goed ok ineens wel komen. Hier een jongen die kan dat de ene keer wel en de andere keer moet die niks van andere hebben Ons meisje precies het zelfde Ze kunnen zich goed vermaken met andere maar ook heel goed alleen en dat verschild echt perdag. Maar ga je zelf maar is na want heb jij zelf altijd zin om altijd maar naar iedereen sociaal te zijn of zin in een praatje Neem aan dat wij als volwassenen ook wel mindere dagen hebben En zelf heb ik ook heel erg ene keer ben ik verlegen en voel ik me super onzeker en het andere moment heb ik daar geen last van maar ligt er ook maar net aan welke mensen ik ok me heen heb en wat ze naar mij kwa gevoel afgeven. Niet te streng zijn voor je kindje en voor jezelf!! 🥺🥰🥰🥰

één jaar geleden

Reactie op angel90

Vanaf december gaat hij 2 dagen naar de peuterspeelzaal dan wordt het wel d ...
Niet te druk maken, elk kind ontwikkelt zich op zn eigen tempo. En wat een ander kind kan, kan mss jouw kind niet of minder goed en zeeeeker ook andersom. Dat zie je zo snel vaak niet. Hou vertrouwen in je kind!

één jaar geleden

Wat een klote opmerkingen allemaal. Hier het tegenovergestelde om maar aan te tonen dat het nooit goed is en mensen altijd commentaar hebben. Mijn zoontje is een mega goede prater en spreekt al in 4 woords zinnen kan vertellen wat hij gedaan heeft is echt bizar. Daarnaast ook heel open en maakt makkelijk contact. En ik krijg steeds commentaar dat we wel flink hebben geoefend met praten en dat hij ook nog even kind mag zijn. Nou geloof me ik heb niks bijzonders gedaan. Zelfs al een keer gehoord dat ik hem niet moet pushen van een wild vreemden.... Al met al is het nooit goed. Of ze nou iets langzamer zijn dan standaard of sneller.

één jaar geleden

Reactie op Colet

Wat een klote opmerkingen allemaal. Hier het tegenovergestelde om maar aan ...
Het is idd nooit goed. Ik heb een hele vrolijke dochter die eigenlijk nooit huilt tenzij ze zich echt pijn doet en krijg vaak te horen: Jeetje ze is wel altijd vrolijk he? Huilt ze nou nooit eens? Is ze nooit eens chagrijnig? 🤔 Euhh nee zelden, moet dit dan? Kan er ook niks aan doen 😅