18 Reacties

3 jaar geleden

Is enorm zuur.. gewoon blijven proberen anders eerst mengen en opbouwen

3 jaar geleden

Dus 4 schepjes oude 1 nieuwe en zo afbouwe en zou niet schrikken de poep wordt heeeeeeeeeel groen en stinkt echt verschrikkelijk erg 🤐 (niet je vraag maar ik schrok er van haha)

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Is enorm zuur.. gewoon blijven proberen anders eerst mengen en opbouwen
Dankje! Ja we hebben uit het ziekenhuis eigenlijk niet echt tips gekregen en daar hadden ze gewoon al klaar gemaakt en dat moesten we gewoon in een keer geven

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Dus 4 schepjes oude 1 nieuwe en zo afbouwe en zou niet schrikken de poep ...
Ja... dat had ze bij die nutramigen ook al en stinken joh pfff🙈

3 jaar geleden

Hier ging het bij beide kindjes meteen goed met neocate. Maar inderdaad zoals hier al gezegd wordt, mengen. Zo went je kindje langzaam aan de nieuwe smaak en is de overgang niet zo groot. Ik vind zelf de nutramigen veel harder stinken dan de neocate. Trouwens... niet schrikken als je kindje donkergroene poep krijgt van neocate. Dit hoort erbij 🙈💩

3 jaar geleden

Mijn zoontje gaat maandag beginnen met neocate, goed om te lezen dit dus!

3 jaar geleden

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie moesten overstappen? Ons zoontje zit nu 3 weken op de pepti. Eerste week ging het stukken beter, daarna weer bergaf alleen maar huilen, krampen, diarree, veel uitslag en sinds een paar dagen ook weer de fles weigeren en heel onrustig slapen.. ik ben dus echt van mening dat die voeding nog niet voldoende werkt.. manlief had ook extreme koemelkallergie vroeger.. kinderarts wil dat we de volledige 6 weken doorgaan, dus nog 2 weken te gaan.... ik vind het echter zo zielig en wil nu na 2 maanden sukkelen met voeden toch echt dat we ons vrolijke babytje terug krijgen..

3 jaar geleden

Reactie op Flup12

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie moesten overstappen? Ons zoontj ...
Wij hadden eerst vanuit het ziekenhuis pepti gekregen, dat werkte niet. Ze was 1,5 week ontroostbaar, dronk niet meer, kwam amper aan in gewicht. Toen is ze opgenomen in het ziekenhuis.... daar heeft de kinderarts bepaald dat we op nutramigen moesten overstappen & twee weken later nog steeds dezelfde klachten, zoals; huiduitslag, verstopte neus, moeilijke ademhaling(klinkt benauwd) fles loslaten... nu is ze weer opgenomen geweest.. & wij hebben geeist dat we nog een stap hoger wilde, omdat we geen verschil merkte. Wij voelde ons amper gehoord in het ziekenhuis. Wij wilde het gewoon geprobeerd hebben. Dus nu moeten we dit twee weken proberen. Enige nadeel is dat ze die voeding nog niet zo lekker vindt.

3 jaar geleden

Hier ging het bij beide kindjes meteen goed met neocate. Maar inderdaad zoa ...
Jaa beide voedingen stinken inderdaad. Ik weet alleen dus niet of dat dan kwaad kan door nutramigen en neocate door elkaar kunnen?

3 jaar geleden

Reactie op Thamar95

Jaa beide voedingen stinken inderdaad. Ik weet alleen dus niet of dat dan k ...
te mengen bedoel ik*

3 jaar geleden

Reactie op Flup12

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie moesten overstappen? Ons zoontj ...
Ah dat is idd wel echt heel sneu! Het is zo rot dat je ziet dat je kindje pijn heeft.. maar hem niet kan helpen 🥺 wij kregen na de overstap op nutramigen al wel een ander kindje ervoor terug. Ze kon weer lachen en huilde weinig. Maar het onrustige, de fles loslaten, weer bijna uur met de fles bezig zijn en uitslag op haar romp en het verstopte neus/moeilijk ademhalen bleef..

3 jaar geleden

Reactie op Sgp

Mijn zoontje gaat maandag beginnen met neocate, goed om te lezen dit dus!
Ben erg benieuwd hoe die het gaat drinken, laat je dat even weten?:)

3 jaar geleden

Reactie op Flup12

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie moesten overstappen? Ons zoontj ...
Er is hier een topic over koemelkallergie en reflux kindjes. Misschien heb je daar wat aan staan veel tips en klachten symptomen op. Ook veel steun aan elkaar omdat het vaak een onbegrepen lastig en moeilijke "ziekte" is die veel speurwerk gekrijs en veel tranen kost

3 jaar geleden

Reactie op Thamar95

Jaa beide voedingen stinken inderdaad. Ik weet alleen dus niet of dat dan k ...
Nee hoor. Dat kan geen kwaad. Dat heeft de kinderarts ons bij de 1e zelfs aangeraden om te doen. Je moet er dan wel rekening mee houden dat de klachten nog even zullen blijven omdat je dus dan wel nog nutramigen geeft.

3 jaar geleden

Reactie op Flup12

Hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie moesten overstappen? Ons zoontj ...
Hier hetzelfde gehad met pepti, eerst lijkt het beter te gaan en dan toch weer terug bij af. Wij hebben zelf toen een pot neocate bij de apotheek gehaald en kregen hier een heel blij baby’tje van, toen aangegeven hij kinderarts dat ze zo goed reageerde. Tis een beetje een andere manier dan dat de meeste artsen wensen, maar naar mijn idee worden de kindjes te lang als proefkonijnen gebruikt.. Wij hebben uiteindelijk onlangs de provocatie test gedaan en inderdaad een koemelk allergie. Dus zo blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en gewoon die pot neocate heb gehaald toen!

3 jaar geleden

Reactie op daphnem01

Hier hetzelfde gehad met pepti, eerst lijkt het beter te gaan en dan toch w ...
Fijn om te lezen dat het zoveel beter kan gaan met een andere voeding! Ik ga morgen contact opnemen met de kinderarts en ik hoop dat ze ons serieus nemen en er iets aan gaan doen want ik kan dit geen 2,5 week meer aanzien.. hij heeft pijn bij het drinken en heeft zoveel uitslag op zijn gezichtje en lijfje dat het jeukt. Smeer hem 8 x per dag in met een vettige creme, dit verlicht de jeuk wel maar als de oorzaak niet aangepakt wordt heeft dit ook geen zin.

3 jaar geleden

Kleine nu 2 dagen over op neocate. Meteen al een vrolijkere baby. Maar heeft echt heel snel honger. We dikken de melk in met jbpm voor de reflux. Snachts drinkt hij een fles van 180 leeg en na 2,5 uur heeft hij weer honger..

3 jaar geleden

wij geven nu alfamino, is een stuk lekkerder schijnbaar. Onze baby vond nutramigen niet te drinken.