55 Reacties

3 jaar geleden

Kan nog komen, maar het is geen 'verplichting' aan een zwangerschap. Bij mijn 1e had ik het ook totaal niet. Bij de 2e wel, maar kon er niks mee vanwege mijn rug- en bekkenklachten. Nu bij de 3e heb ik het ook wel weer, schoonmaakdrang valt (nog) mee, maar vooral opruimwoede 馃槄

3 jaar geleden

Hier sinds een week dat alles aan kant moet, heb nog 2 meiden die vreemd zaten te kijken toen ik hun vroeg, willen jullie aub je rommel opruimen...ik wil nu niks op de vloer hebben liggen.....ze hebben me boos aangekeken..en van ellende hebben ze opgeruimd. Later heb ik gemeld waarom..馃槉馃グ

3 jaar geleden

Hier ook niet hoor 馃檲 Verplicht mezelf vandaag om eens te poetsen maar wat niet moet doe ik echt niet 馃槀 Zelfs nog niet aan de baby kamer begonnen, tot groooote ergernis van de toekomstige oma's 馃槀

3 jaar geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje. 31 weken. Best wat tijd (werk deels al overgedragen) maar er komt nog weinig uit mijn handen. Spullen kopen gaat me redelijk af maar opruimen of schoonmaken... ik heb opzich wel zin kleertjes te wassen maar vind dat te vroeg. Een stofzuiger of dweil passen niet in mijn ambities.

3 jaar geleden

Ik heb het echt heel erg! Ik ben ineens in paniek. Bang dat ik eerder beval en vrij weinig heb gedaan de afgelopen tijd. Alles moet extra schoon en opgeruimd zijn. k heb zelfs een huishoudelijk hulp ingeschakeld voor de extra dingen馃ぃ

3 jaar geleden

Hier is de nesteldrang ook ver te zoeken! Lijst met noodzakelijke spullen is nog lang en poetsen doe ik niet meer als gebruikelijk. Ik kan wel een beetje nesteldrang gebruiken馃槄

3 jaar geleden

Ah dat komt straks vanzelf hoor en anders maar niet. Dan heeft de kraamhulp ook wat te doen als ze klaar is met de wasmachine aanzetten 馃槈

3 jaar geleden

Poetsen ben ik ook nogal lui in. Hoewel dat echt wel nodig is. Maar opruimen daarentegen! Echt bijna ieder kastje afgelopen weken al helemaal leeggetrokken en opnieuw ingericht. Mn man moet er elke keer weer beetje mee lachen en zegt....ik laat je maar doen.

3 jaar geleden

Ah joh prima toch!! Huur je gewoon met 39 weken iemand in die t ff 1x grondig doet haha. Of niet. Maakt niks uit. Ik wil juist wel heel graag alles opruimen en soppen alleen heb er geen energie voor (en al 2 stuiterballen in huis dus opruimen doe je dan sowieso de hele dag al). Dat is ook wel frustrerend. Als je wel iets wil doen kan je altijd nog een ruimte per dag/2 dagen doen?

3 jaar geleden

Ik wil nog zoveel doen maar heb veel last van me bekken dat het er niet van komt馃槳 gelukkig is de baby kamer af en alles hangt gestreken en gewassen in de kast

3 jaar geleden

Haha ik heb al moeite genoeg om te zorgen dat we op tijd schone kleding etc hebben. Gelukkig hebben we een robot stofzuiger dus de vloer is wel redelijk schoon. Heel af en toe 5 minuten de behoefte iets op te ruimen maar dat is vrij snel weer over馃槄 Hopelijk als ik straks met verlof ben wat meer motivatie om mijn huis in orde te maken.

3 jaar geleden

Bij de eerste nooit gehad馃ぃ nu bij de 2e begint het nu al. Moet gewoon alles schoon hebben.

3 jaar geleden

Ik ben net als jou, hoopte op schoonmaakdrang want ben echt geen huisvrouw, maar op dit moment alleen last van weggooiaanaanvallen. Stort is al 2x geweest 馃檶馃徎 en wil wel alles wassen dus na vandaag is alles in iedergeval al 1keer gewassen.

3 jaar geleden

Hahaha heel herkenbaar! Ik ben ook niet zo'n goede huisvrouw. Heb een hekel aan poetsen, terwijl ik t wel heel fijn vind als t is gebeurd. Tis alleen zo frustrerend... heb je net alles weer schoon, kun je een week later weer opnieuw beginnen. 馃槀馃き Ik wil juist wel voor de kleine komt nog heel veel in huis opruimen en poetsen, maar voel de drang om het daadwerkelijk te gaan doen dan weer niet. Met als gevolg dat t dus niet of nauwelijks gebeurd. Ik hoop dat die nesteldrang nog wel beetje gaat komen. Zodat ik eens wat ga doen... 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Hahaha heel herkenbaar! Ik ben ook niet zo'n goede huisvrouw. Heb een hekel ...
Precies dit! Haha bij alles denk ik: oh dat doe ik wel in m鈥檔 verlof want dan heb ik er tijd voor 馃槅

3 jaar geleden

Ook niet meer dan normaal hoor! Spookt wel in mijn hoofd om babykleding te wassen nu de wasmand zo leeg is (dst is uitzonderlijk 馃槄).

3 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Hahaha heel herkenbaar! Ik ben ook niet zo'n goede huisvrouw. Heb een hekel ...
Ohhh heerlijk dat ik niet de enige ben haha. Precies dit dus

3 jaar geleden

Geen schoonmaak drang. Wel opruim drang. Alles moet op vaste plek liggen. En als er dan even een doosje ligt wat de papierbak in moet (en anders 3 dagen prima daar kan staan), dan MOET dat ook echt NU in de papierbak.

3 jaar geleden

Wel nesteldrang maar voelt nog nutteloos dus ik laat het nog maar...

3 jaar geleden

Ik ben ook geen poetser. Normaal niet en in mijn zwangerschappen ook niet. Nooit geweest, niet nu en vrees dat t nooit komt馃槄