12 Reacties

één jaar geleden

Slaapt ze overdag nog veel? Wellicht is ze nog niet moe van haar slaapje(s) overdag..

één jaar geleden

Hoe slaapt ze overdag slaapt ze teveel? Als ze hier in de middag wat te lang heeft geslapen is het in de avond een ramp. Of gaat ze te laat op bed dat ze te moe is? Ook sinds een paar maanden wil mijn dochter overdag/nacht niet meer in haar ledikant slapen, dan brult ze alles bij elkaar en wil alleen nog maar bij mij of in mijn bed slapen. De strijd met haar ledikant heb ik inmiddels op gegeven, wat natuurlijk niet handig is maar zo pakt ze haar slaap wel.

één jaar geleden

Overdag slaapt ze anderhalf uurtje 12:00 tot 13:30 soms tot 14:00, die heeft ze ook echt nog wel nodig

één jaar geleden

Overdag slaapt ze anderhalf uurtje 12:00 tot 13:30 soms tot 14:00, die heef ...
Sorry dan heb ik verder geen tips 😑

één jaar geleden

Heeft ze t niet te warm? Merk het aan mijn ventje dat hij dan ook minder goed in slaap komt. Hier hebben wij ook een paar kut weken gehad met slapen. We zijn gestopt met hem uit bed halen als hij weer aan t huilen was (tenzij hij echt mega overstuur is) Dus we troosten hem in z’n bedje. Wij gingen elke keer naar hem toe, vertellen dat hij lekker moest gaan liggen, speen en knuffel geven, en dan even naast z’n bedje staan, vertellen dat hij lekker mag gaan slapen, en wij er altijd voor hem zijn. steeds verder de kamer uit gaan en op gegeven moment weg glippen. Dit met een beetje pech z’n 6 a 7 x per avond. De laatste dagen merk ik dat hij het echt warm heeft, dus nemen we voor het slapen een verkoelende douche, zetten we de airco voor de tijd aan ( niet dat dat veel helpt want ding uit en tis gelijk weer sauna 🙄) maar mocht hij niet kunnen slapen, pak ik een nat washandje en ga er mee over al z’n blote delen, daar ontspand hij dan van.

één jaar geleden

Geen tips maar bij mij ons het laatste weken ook drama 😁 elk keer zijn speen en knuffel uit bed gooien 😅 uiteindelijk doe ik hem bij ons in bed. Stopt dan wel met huilen maar kan makkelijk 2 uur duren voordat hij slaapt

één jaar geleden

Hebben wij ook idd. Wij dachten ook door de warmte. Wij doen de Nanny methode 🤣 2 keer terug gaan om hem neer te leggen, vertellen dat hij lekker moet slapen, muziekje aan. Daarna steeds terug zonder iets te zeggen, niet aan kijken en leer leggen . Dan is hij binnen 60 min aan het slapen.

één jaar geleden

Reactie op Inge1992

Heeft ze t niet te warm? Merk het aan mijn ventje dat hij dan ook minder g ...
Je kan proberen de airco als het een mobiele airco is, op de overloop zetten en deur van de kinderkamer open. En als je airco in andere kamers hebt, daar aanzetten en deuren open. Dan staat de airco niet direct op je kindje maar het koelt wel. Zo doen wij het.

één jaar geleden

Reactie op Voldemort

Je kan proberen de airco als het een mobiele airco is, op de overloop zette ...
Helaas slaapt meneer echt niet met de deur open. Komt er teveel licht naar binnen. Maar goeie tip wellicht voor anderen!

één jaar geleden

Reactie op Inge1992

Helaas slaapt meneer echt niet met de deur open. Komt er teveel licht naar ...
Ook niet als je de deur later open zet?

één jaar geleden

Hier ook gehad. Wij zijn de eerste paar dagen elke keer bij hem geweest en elke eruit gehaald om te troosten maar toen het doorzetten zij we daar mee gestopt. Nu doen we het zo dat de eerste keer halen we hem eruit, even knuffelen en hangen bij ons (wel op zijn slaapkamer) dan opnieuw in bed stoppen, met muziekje knuffeltje en speen. De keer erna gaan we heen om te troosten maar blijft hij in bed. De keer daarna laten we hem eerst 5 minuten huilen voor we weer gaan en daarna 10 minuten voor we er heen gaan. Meestal slaapt hij weer voor de 10 minuten om zijn. Dit hebben we 4 dagen gedaan daarna was het weer beter. Nu af en toe 1x wakker maar daarna horen we hem niet meer

één jaar geleden

Ons zoontje van 1,5 jr heeft dit een maand geleden ook gehad. Wat wij deden is als hij huilde even naar hem toe, troosten (wel in zijn kamer gebleven, dan weer naar beneden. Huilde hij weer dan 5min wachten en dan pas weer naar boven. Weer troosten etc en naar beneden. Huilde hij weer dan 10min wachten voordat we naar boven gingen maar meestal hield hij dat niet vol en gaf hij het op. Heel soms hield hij het wel vol en dan werd het keer erna 15min. Dat was echt lang maar bij ons werkte dit echt prima! Je voelt natiurlijk zelf wel aan als er echt wat is of dat het toch uittesten is. Meestal is het het laatste 😅