10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter doet dit alleen als ze er ook echt zelf zin in heeft, ze kan het wel, want heb het haar 1 of 2 keer zien doen. Maar eigenlijk doet ze het nooit, in geen enkele situatie.

2 jaar geleden

Zwaaien doet hij echt niet, hoe vaak ik het ook voordoe. Wijzen ook niet echt, hij steekt eerder zijn hand uit als hij iets wilt. In de handjes klappen sinds een tijdje wel. Dus dan denk ik maar: de rest zal ook wel volgen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje wijst met zijn hele handje als ie wat wil hebben of ergens heen wil. Zwaaien heeft ie een tijdje gedaan (vingers intrekken en uitsteken was het dan meer eigenlijk), maar daar is hij compleet mee gestopt en het echte zwaaien heeft ie nog niet gedaan. Klappen doet ie alleen als ie ‘danst’. Mijn zoontje zegt nog niet heel duidelijk papa en mama, maar daarentegen loopt ie al wel sinds ie 13 maanden is. Kindjes zijn allemaal anders en ieder kindje doet andere dingen op andere leeftijden. Ze zijn nog zo klein en wij volwassenen vinden dat baby’s al vanalles moeten kunnen. Lekker eigen tempo aanhouden, komt vanzelf hoor.

2 jaar geleden

Hier ook idd hele hand op wijzen met vinger zwaaien doet ze pas sinds kort en klappen in de handjes ook. Ze vind het bijbehorende liedje wel geweldig overigens 🤭 geen papa geen mama wel met de tong klakken 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Op = ipv

2 jaar geleden

Mijne doet het ook niet.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van ruim 14 maanden klapt sindskort. Zwaaien, wijzen of iets anders doet hij ook nog niet. Hij zegt nog geen woord, maakt alleen een hoop lawaai, maar wij begrijpen hem. Lopen kan hij een beetje, maar kruipt liever, want dat gaat sneller 🙈 Het is een tevreden en vrolijk kereltje. Ik maak me niet zoveel zorgen, komt vanzelf wel ☺

2 jaar geleden

Ons zoontje van bijna 14maanden ook niet. Nu zijn we doorgestuurd naar Pre logopedie omdat hij meerdere dingen niet echt doet, zoals niet zelf willen eten (niks van eten in zijn hand willen houden) nog geen enkele woordjes zeggen alleen maar bAbaba. Is dat ook het geval bij jullie?

2 jaar geleden

Reactie op A-KH

Ons zoontje van bijna 14maanden ook niet. Nu zijn we doorgestuurd naar Pre ...
Eten houd hij wel zelf vast, zoals een broodje of chipjes. Met avondeten maakt hij nog geen aanstalten om het zelf te proberen. Zijn drinkfles met normaal drinken houd hij wel zelf vast maar zijn melk fles in de ochtend en avond niet. Hij zegt mama papa en heel veel baba, jaja, dada van zulke klanken. Maar vandaag bij het cb zeiden ze dat ik me daarover geen zorgen hoefde te maken omdat het waarschijnlijk kwam dat hij al zijn aandacht en energie in zijn motorische ontwikkeling stopt. Hij loopt (rent zowat) al en ook vandaag met een testje met blokjes vond ze dat hij dat al erg goed kon.. dan gaan we daar maar vanuit😅 Wat zetten de kinderen ons soms aan het twijfelen haha

2 jaar geleden

Reactie op A-KH

Ons zoontje van bijna 14maanden ook niet. Nu zijn we doorgestuurd naar Pre ...
Nee dat doet ze hier wel, eten in de hand houden en zelf in haar mond doen. Woordjes daarin tegen