28 Reacties

2 jaar geleden

Het is een fase 😅😜 Ik zou niet te veel pushen, gewoon eten voorschotelen, eten ze niet, dan niet. Komt echt weer terug :)

2 jaar geleden

200ml melk in de avond lijkt me ook wel heel erg veel. Misschien die fles eraf laten. Weet niet of je gewone melk of voeding geeft. Maar zeker als het voeding is, dan heeft ze dat in principe niet meer nodig. Dan kan het zijn dat ze daarom denkt.. ik ga nu niet eten, want ik krijg straks toch nog. Wij geven nog wel een ieniemienie flesje gewone melk van 40/50cc voor het slapen. Puur als ritueel om voor haar de dag af te sluiten.

2 jaar geleden

Oh hier precies hetzelfde. Maar het begint al in de ochtend met brood eten. Ze weigert alles. En ze is erg humeurig en zeker als ze haar zin/aandacht niet krijgt. Dus verwacht dat ze dan wil eten, maar ze wil dan niet eens een crackers, wat ze 2 weken geleden nog de hele dag door kon eten. Ze wil ook alleen maar bij mij zitten tijdens het eten. Als ik dat niet doe is het huilen, doe ik het wel omdat ik denk dan gaat ze wel eten. Nee dus. Slapen gaat verder prima, maar het is soms gewoon erg vermoeiend hoe haar gedrag is. Heb ook gehoord dat het een fase is. We moeten er maar doorheen gaan, en soms maar negeren denk ik. Hoe lastig ook

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Er gaat geen hap warm eten in. Ja poffertjes 🤣 maar die krijgt ze dus echt niet elke avond. Wat ik ook probeer, pureren, niet pureren, hapklare stukken, leuke bordjes, zelf laten eten, tablet erbij. Niks werkt. We eindigen vaak maar met een boterham en komkommer want dat gaat er altijd in. Gelukkig eet ze hier verder over de dag wel goed en is ze gek op fruit dus ik zie het ook maar als een fase. 200 ml melk vind ik ook heel veel. Hier sochtends bij het ontbijt 150cc en voor het slapen gaan een klein flesje van misschien maximaal 60cc als ritueel.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

200ml melk in de avond lijkt me ook wel heel erg veel. Misschien die fles e ...
Oja wij boden vaak daarna nog brood aan bijvoorbeeld en dan at ze dat wel. En daarnaast zei het cb toen tegen ons: jullie bepalen wat ze eet. Zij bepaalt de hoeveelheid. En als dat niks is, dan is dat niks. Wij bieden dus ook nooit meer iets aan als ze echt niks eet. Maar toetje bijvoorbeeld wel altijd, ongeacht hoeveel ze eet. Het beste voorbeeld dat je kunt geven is zelf eten. Voor de rest alles is een fase..

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Oja wij boden vaak daarna nog brood aan bijvoorbeeld en dan at ze dat wel. ...
Dit doen wij ook. Er ligt vaak altijd wel iets op zijn bord wat hij lust. Eet hij niet, geen drama. We bemoeien ons er niet mee. We bieden altijd toetje aan. We maken niks anders voor hem. Later toch honger? Dan bieden we hem zn eten opnieuw aan of iets saais te eten. Hij krijgt voor het slapen gaan 100 ml halfvolle melk standaard. Na een tijdje slecht eten, eet hij nu weer best goed zijn avondeten. We geven ook vaak rond 15.30-16u groenten aan hem te snacken, zodat hij daar al een deel van op heeft.

2 jaar geleden

Hier ook een fase geweest van 9 weken. Vanaf half juni tot een week geleden. Nu eet hij weer als een dijker. 2x opscheppen en nog een toetje na. Alles is weer als vanouds!

2 jaar geleden

Hier ook de laatste tijd meer problemen met avond eten. Hoe moeilijk ik het ook vind dat hij soms niet eens een hapje probeerd (terwijl we weten dat hij het wel lust) proberen we er ook niet een strijd van te maken. Maar hij krijgt geen vervanging. Dit is wat we eten en niks anders. Hij drinkt ook geen melk meer voor het slapen maar lijkt ook op de dagen dat hij slecht eten niet meer honger te hebben bij het ontbijt. Gelukkig eet hij graag fruit en snack groente dus komt vast niks te kort.

2 jaar geleden

Hier ook vanaf eind juni. Alleen avond eten wilt ze niet. Behalve dr toetje. Prima. Komt vanzelf wel weer.

2 jaar geleden

Vooral geen strijd van maken en het toch een beetje proberen los te laten. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar zo te horen krijgt ze wel groente binnen alleen misschien niet zo gevarieerd als jij zou willen. Ons zoontje eet de ene dag heel goed en de volgende dag kijkt ie naar zijn bord en zet m direct weg. Prima. Komt wel weer. En daarbij krijgt ie voor het slapen nog een fles pyjamapap. Dus honger heeft ie niet. Gewoon aan blijven bieden, ondanks dat het soms zonde is van het eten, ze gaat waarschijnlijk vanzelf wel een keer eten.

2 jaar geleden

Hier wil het avond eten (warme maaltijd) er ook niet in. Wij boden eerst ook dan maar een broodje aan, maar dat doen we niet meer want ik ben bang dat hij dan straks echt niet meer wilt en dan denkt oh ik krijg toch wel een boterham. Dus nu geen warm eten, bied wel alles aan. Hij krijgt wel een beetje vla, dat lust hij wel 😅 en voor het slapen 130ml warme halfvolle melk.

2 jaar geleden

Reactie op Anitavg

Hier wil het avond eten (warme maaltijd) er ook niet in. Wij boden eerst oo ...
Hier snapt Pelle inmiddels het verhaal van nog 3 hapjes en dan mag je een toetje. Laat hij toetjes nou heel lekker vinden dus dat werkt hier om in elk geval te zorgen dat hij alles proeft.

2 jaar geleden

Hoe doen jullie het met eten waarvan je zeker weet dat ze het lekker vinden? De ene x zonder problemen heel t bordje leeg, de keer daarna "lust niet"... Voor nu laat ik het zo maar vind het wel lastig hoor 😮‍💨

2 jaar geleden

Reactie op Elske

Hoe doen jullie het met eten waarvan je zeker weet dat ze het lekker vinden ...
Pff hier ook nog steeds drama met warm eten. Hier wil hij helemaal niks! Zelfs geen vla meer.. terwijl hij na zijn middagdut echt niet veel krijgt. 🤷‍♀️ fase? Hij krijgt wel 140ml halfvolle (warme) melk voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Elske

Hoe doen jullie het met eten waarvan je zeker weet dat ze het lekker vinden ...
Ik merk hier dat als ik hem betrek bij het koken en hem bijv. tijdens het koken al wat te eten geef het soepel naar binnen gaat (bijv. paprika, tomaat of komkommer) en hij meer interesse heeft in het eten wat daarna dus op tafel komt. Tussendoor hem wat eten in zijn handjes geven werkt hier heel erg goed. Soms heeft hij al meer dan genoeg groenten op voor hij zijn avondeten krijgt. Ik weet inmiddels dat hij vlees(vervangers) in de vorm van balletjes, burgers of schnitzel goed eet. Een eitje trouwens ook. Aardappel in reepjes of blokjes in de airfryer is favoriet. Parelcouscous, pasta of mie eet hij ook meestal. We zorgen dat we regelmatig zoiets op het menu hebben. We wisselen veel af. Dan nog heeft ie soms momenten dat hij iets wat hij normaal gesproken goed eet wel eens volledig weigert. Soms wil hij zijn eten op een ander moment van de dag wel eten. Vaak laat ik hem van mijn bord proeven als hij niet wil eten en soms wil hij dan ineens wel eten. Zo lang hij over de hele dag heen verschillende dingen gegeten heeft en in ieder geval zijn fruit en zuivel goed binnen heeft gekregen, maak ik me weinig zorgen. Wij bepalen wat hij eet en hij bepaalt zelf hoeveel hij eet. Ik wil ook een hoekje maken met gezonde tussendoortjes waar hij zelf bij kan. Elke dag aanvullen. Alles wat ik er neerleg mag hij die dag pakken en ook op een zelfgekozen moment. Ik denk dat hij zich door die autonomie belangrijk voelt, zijn eigen lichaam en behoeften leert kennen en dat je dan ook geen 'gezeur' hebt om koekjes of snoepjes.

2 jaar geleden

Volg eens op insta de pagina’s solidstarts Rolinde_opdegroei Dekinderdietistdaphne Daar geven ze oa ook tips hoe om te gaan met kindjes die maaltijden weigeren/picky eaters

2 jaar geleden

Het is hier ook regelmatig drama, vooral dingen zoals boerenkool wil ze niet proberen. Het werkt idd om haar te laten meekijken met koken. Soms is ze ook te overprikkeld van de opvang ofzo. Ze wil alleen nog maar op schoot Of is aan het huilen omdat de tv aan moet... wat ik dus niet wil....

één jaar geleden

Even een heel ander (onsmakelijk) vraagje. Ons dochtertje heeft vaak harde ontlasting. Ik link dit aan het slechte eten, te weinig vezels. Ze eet volkoren brood en fruit maar groenten weigert ze bijna standaart. Ze drink volgens mij voldoende. Nu stink haar ontlasting ook echt ontzettend, soms stinkt haar romper en broek gewoon nog een hele tijd na het verschonen. Zo ook de kamer waarin ze is verschoond 😅 Kan de geur ook niet echt uitleggen. Google wordt ik niet veel wijzer van want dan kom ik vooral bij diarree uit en dat heeft ze niet. Nu vroeg ik me dus af of er meer slecht etende kindjes harde (en vooral stinkende) ontlasting hebben ?

één jaar geleden

Misschien proberen om smiddags warm te eten? Dat werkt hier top! Ze eten hier bij de crèche ook smiddags warm dus dat scheelt

één jaar geleden

Mijn zoon van net 2 jaar weigerd ook al een aantal weken het avond eten. Aardappels/groente/vlees wil hij niet, ook niet hapje proberen. Macaroni, spagetthi, vissticks en kipnuggets eet hij wel maar daar blijft het bij. Hoe pakken jullie dit aan? Hij is wel gek op brood maar dit wil ik hem niet elke keer geven want dan went hij er aan. Zelfs een droge boterham eet hij wel op. Toetje meestal wel, maar ook niet alle. Tips zijn welkom Hij is verder goed op gewicht dus maak me niet meteen zorgen, maar het duurt al ruim 4maanden