20 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje weigert z'n brood, de hele dag. Hij is wel wat aan de mollige kant dus bij het consultatiebureau zeiden ze dat het geen kwaad kan. Het enige waarneer hij brood wilt, is wanneer ik het in soep dompel. En om mezelf toch een gerust gevoel te geven dat hij wat naar binnen krijgt, geef ik hem zo'n baby koekje. Ik ben ook erg zoekende, hoe ik dit goed kan oplossen. Ik krijg vaak de opmerking: Heeft hij nou alweer een koekje. Jaa uhh, hij moet toch iets eten 😮‍💨 Ik lees mee met tips

2 jaar geleden

Ik weet niet of jullie aan tafel eten, maar ik las gisteren een artikel van een vrouw die al 3 jaar strijd had met haar kindje. Tot het moment dat CB zei; maar wie zegt dat ze aan tafel moet eten? En vanaf toen kreeg het kindje bij de tv een broodje en kon ze het zelf pakken wanneer ze wilde en werd eten geen strijd meer. Daarna is dat kindje eten ook “leuker” gaan vinden en ging het beter eten. Misschien is dat iets? Niet forceren en gewoon neerzetten voor je zoontje en kijken wat ie doet.

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Ik weet niet of jullie aan tafel eten, maar ik las gisteren een artikel van ...
Zat ik dus ook aan te denken, hier in de ochtend zet ik het eten altijd op de voor tafel zodat ze zelf kan pakken. Nu heb ik geen problemen met mijn dochter die eet werkelijk alles. Maar zo deed ik het wel altijd in het begin, en vanaf dag 1 toen ze vast voedsel kreeg mocht ze dit altijd zelfstandig eten. Merkte al snel wanneer ik haar eten gaf ze veel minder ging eten. Zelfstandig eten vind ze geweldig en vooral als ze er een vork bij krijgt. Lijkt me zo lastig als een kindje niet wil eten. Hopelijk vind je snel een oplossing.

2 jaar geleden

Hey mama, ik lees mee. Ook moeilijke eter hier en een kleintje (iets lichter nog dan jou kindje). Wat hier goed gaat: Avocado op brood (lekker zacht en sompig en veel kcal) Extra olijfolie door eten wat hij lekker vindt Pindakaas op banaan (extra kcal) Roosvicee gewoon met suiker. Dan maar suiker… Volle yogurt als toetje (soms danoontje) En hij krijgt hier nog dreumesmelk. Heb je al havermout of pap geprobeerd met honing of een geprakte banaan? Dat werkt hier goed als ontbijt. Ik voel je frustratie. Weet dat je niet alleen bent ! 😘 Hopelijk krijg je bruikbare tips.

2 jaar geleden

Hier ook geen broodfan hoor. Fruit en yoghurt gaan er wel goed in maar brood is heel wisselend. Als ze geen brood wil geef ik soms ontbijtkoek, beschuitjes of een cracker. Ze vind hardere dingen veel lekkerder. Geroosterd brood of afbakbroodjes gaan vaak wel goed. Wij eten ook niet aan tafel (alleen het avondeten). Mijn dochter vind de kinderstoel al snel niet leuk meer. Lekker tijdens het spelen of zappelin kijken (soms ongemerkt) stukjes brood oid erin.

2 jaar geleden

Mag ze zelf eten of doe jij alles ? Wij hebben met avond eten een strijd gehad omdat meneer dus zelf wilde eten. Ook meerdere dagen geen warm eten gehad en nu eet hij zelf me begeleiding. Brood was ook een drama dat eet hij nu ook zelf en gaat nu ook goed.

2 jaar geleden

Onze zoon was teveel afgevallen, mede ook door ziekte. Misschien kan je langs een diëtiste gaan? Ik ben via het CB bij eentje geweest. Blijkt dat hij gewoon goed eet. Maar sommige dagen zijn erg frustrerend ja. Z'n avond eten was een stuk peer en 3 Cherry tomaatjes. We laten hem zelf eten en maken er geen strijd van. Nu krijgt hij dingen die hem ook goed energy geven.

2 jaar geleden

Mijn zoontje weigert z'n brood, de hele dag. Hij is wel wat aan de mollige ...
Oke fijn dat hij iets zwaarder is. Ik zoj me dan ook wat minder druk maken maar mijn dochter is dus al niet de dikste😅. Mijn dochter haalt met haar vinger bijvoorbeeld de pindakaas of zuivelspread eraf en laat de boterham liggen. Geldt ook voor kaas en worst🤣. Ik wou dat mijn dochter een koekje at🤣🤣

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Dat artikel heb ik ook gelezen haha!! Dat heb ik ook al geprobeerd maar dan kijkt ze er niet eens naar😅😅

2 jaar geleden

Reactie op Naadd

Hey mama, ik lees mee. Ook moeilijke eter hier en een kleintje (iets lichte ...
Dit doe ik ook allemaal!! Ook om haar wat voller te krijgen alleen als ik nu iets op haar boterham doe dan haalt ze alleen dat eraf en dat eet ze dan. Ook nier veel hoor. En yoghurt en danoontje weigert ze ook ineens sinds 2 dagen😟

2 jaar geleden

Reactie op Banaan

Mag ze zelf eten of doe jij alles ? Wij hebben met avond eten een strijd ge ...
Avondeten doet ze helemaal zelf en brood deed ze ook zelf! 😔

2 jaar geleden

Hier wilde hij dat ook een tijdje niet. Ik heb er even totaal geen aandacht aan besteed. Eten neergezet, wilde hij t niet dan weghalen. Geen strijd. Na ongeveer 2 weken ging het weer stukken beter.

2 jaar geleden

Onze zoon was teveel afgevallen, mede ook door ziekte. Misschien kan je lan ...
Ik ben al bij een diëtiste geweest en zij heeft goeie tips gegeven alleen die werken momenteel ook niet😞

2 jaar geleden

Reactie op Daphne08

Hier wilde hij dat ook een tijdje niet. Ik heb er even totaal geen aandacht ...
Ik zeg ook dat dit de beste tip is… alleen ik vind het echt onwijs moeilijk om het los te laten. Misschien ligt het probleem dan ook bij mezelf en niet bij haar. In dec is ze heel erg ziek geweest. 5 dagen ziekenhuis. RS virus, adeno virus en uitdroging. Ze had zuurstof nodig en sondevoeding. Dit heeft er bij mij echt flink ingehakt. Meer als dat ik denk… ze was toen heel erg afgevallen en ik ben steeds bang dat, dat weer gebeurd.

2 jaar geleden

Brood en fruit gaat er hier prima in. Avond eten redelijk, paste het eten altijd aan aan wat hij wel beetje eten wou. Volgens cb moest ik gewoon ook andere dingen koken en als meneer niet wil eten, dan niet, er vooral geen strijd van gaan maken.. vanavond heeft hij dan ook maar paar plakjes komkommer gehad, en een klein danoontje.. het zat me dan ook echt niet lekker om hem met een zo goed als lege maag naar bed te brengen. Maargoed, ooit gaan die kleintjes gewoon goed eten.. toch? 😫

2 jaar geleden

Reactie op bloempje1

Ik zeg ook dat dit de beste tip is… alleen ik vind het echt onwijs moeilijk ...
Snap ik echt hoor. Ik vond t ook echt heel moeilijk. Nu is ons zoontje ook wat meer op gewicht dus kan het prima hebben... Dus ja een oplossing is soms t moeilijkste voor de ouder. Toch veel succes

2 jaar geleden

Ons zoontje eet zijn brood en fruit wel goed maar zijn avondeten is echt drama. Het was zo erg dat ie al begon te brullen als ie het zag🙈 gaat nu gelukkig wel beter, maar hij eet eigenlijk nog steeds niks en de laatste dagen weigert hij ook zijn yoghurt. Hij is klein maar wel gewoon in verhouding en het cb maakte zich geen zorgen, dus dan moet ik dat ook maar niet doen. Ze hebben mij ook het advies gegeven het heel erg gezellig te maken aan tafel en vooral geen ding te maken van het eten, dus gaan nu nog 2 weekjes hiermee door (totaal 4 weken) en als ik het nog niet vertrouw dan toch een doorverwijzing naar een diëtiste ofzoiets. Ik begrijp je gevoel heel goed en zeker als ze al weinig bij te zetten hebben! Succes 😘

2 jaar geleden

Reactie op Carly90

Dit doen wij ook als ze dr dag niet heeft, samen eten helpt hier ook en haar dan ook een beetje negeren als ze niet wil. Soms loop ik even naar de keuken en kijk ik om het hoekje en pakt ze toch haar bordje en gaat ze toch zelf eten en zelf doen heeft hier ook geholpen. Overleg ook even met het cb als je daar behoefte aan hebt.

VRIEND

2 jaar geleden

Bij ons helpt wandelen met de wagen. Als ze echt niks wil, in de hand in de wagen en naarnde opvang lopen of gewoon een optie en het is zo op. Zelfs de korstjes die ze aan tafel vakkundig laat liggen.

2 jaar geleden

Brood naar de eendjes gooien is hier ook een hit. Alleen gooit ze het niet, maar zit dan zelf het oude droge brood op te eten. 😅 En ik maar gooien. Ze is het snel zat in de kinderstoel en wil dan echt niet meer. Zodra ze op de grond zit en kan spelen gaat haar mond open.