13 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon ook niet. Eerder was het een fles optimel (melk wil ie niet) met een cracotte of rijstwafel. Broodje ging er heel soms in. Nu wil ie alleen zijn fles en een uurtje later krijgt ie fruit. Hij weet precies waar de fruitschaal staat en geeft het altijd zelf aan. Wij maken er geen strijd van. Kan volgende week weer heel anders zijn. En drinken vind ik belangrijker dan eten. Als hij honger heeft meldt ie zich echt wel :)

2 jaar geleden

Krijgt inderdaad vanzelf honger

2 jaar geleden

Hier ook altijd alleen een papfles. Pas na een half uur a een uurtje erna wil ze een boterham.

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met opvang? Wij gaan half 8 de deur uit. Dus op die dagen lukt extra aanbieden niet

2 jaar geleden

Ik geef nog zijn fles en voor mezelf een kom cornflakes waar hij af en toe een lepeltje van mee eet

2 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met opvang? Wij gaan half 8 de deur uit. Dus op die dag ...
Melden bij de opvang dat hij nog niet zoveel heeft gegeten en dan wat meegeven ..

2 jaar geleden

Tussen 6-7u krijgt onze zoon zijn papfles (150ml), om 8u net voor we vertrekken geef ik hem nog een yoghurtje van 100gr. Daarna krijgt hij pas om 11u id creche zijn groentenpap

2 jaar geleden

Wij geven aan dat ze in de ochtend niet veel wilde eten en ze eet daar dan rond 9 uur meestal wat extra fruit.

2 jaar geleden

Wij hebben een gastouder. Ze krijgt om 7.00 de papfles thuis en de gastouder gaat altijd rond 8 uur ontbijten met de kindjes.

2 jaar geleden

Hier starten wij altijd met een fles warme melk/opvolgmelk. Laatste dagen is dat niks meer dus dan is het van bed en een uurtje later is het brood met een stuk fruit. Om hier gelijk de dag te starten met brood wil ze niet, denk dat ze zelf eerst rustig wil opstarten en dan eten. Leg wel altijd zo'n mini krentenbol op tafel en vaak pakt ze die ook nog wel eens.

2 jaar geleden

Thanks voor jullie ideeën en input! Ik ga even verschillende dingen proberen. Blij om te zien dat hij niet het enige kindje is die nog een (pap)fles krijgt 😊

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt altijd een papfles als ontbijt en wilde tot voor kort direct erna ook nog een broodje. Maar sinds ongeveer 1.5 week heeft ze aan alleen de papfles voldoende. Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat ze nu ook minder kunnen gaan eten, omdat ze iets minder hard groeien etc..

2 jaar geleden

Reactie op Mb14

Onze dochter krijgt altijd een papfles als ontbijt en wilde tot voor kort d ...
Hmm zou dat met avond eten dan dezelfde reden kunnen hebben? M’n ventje weigert de laatste dagen alles wat ik maak ( potje op de opvang gaat er wel goed in, en de yoghurt die hij van me krijgt ook) of zou t gewoon een fase zijn..