26 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb voor met gekozen. Je doet de nipt in principe om een paar dingen uit te sluiten wat betreft de gezondheid van je kleintje. Waarom zou je het dan niet willen weten als ze iets anders tegen komen denk ik dan

3 jaar geleden

Wij hebben voor zonder nevenbevindingen gekozen omdat er in die nevenbevindingen ook uitslagen komen die niets hoeven te betekenen of die mogelijk voorspellend zijn op bijv. Kwaadaardige cellen volgens de vk. Ik blijf daar persoonlijk dan mee zitten en aan denken als er iets met mij of het kindje zou zijn. Daarom dus besloten zonder nevenbevindingen te doen

3 jaar geleden

Ik heb met gedaan, wilde graag zoveel mogelijk informatie hebben :)

3 jaar geleden

Ik heb ook gekozen voor met nevenbevindingen. Hoe meer onderzoek des te beter!

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor zonder. Bij de nevenbevindingen kunnen ook dingen zitten die niet ernstig zijn of niks te betekenen hebben. Zo'n uitslag zou voor mij alleen maar meer stress opleveren en ervoor zorgen dat ik de rest van de zwangerschap doodsbang ben.

3 jaar geleden

Ik heb hem ook met gedaan. Wilde het gewoon zeker weten. Het is idd een risico dat je neemt. Want er kan meer gevonden worden wat idd niks ernstigs is. Maar voor mij persoonlijk gaf het rust. Zou doen wat je zelf fijn vind 😘 en wat jou rust geeft

3 jaar geleden

Ik heb gekozen voor met, beter alles uitsluiten. Dat gaf mij een beter gevoel. Wat wel belangrijk is, is te weten van de nevenbevindingen dat 85% betrouwbaar is en 15% daarvan weten ze wat het is

3 jaar geleden

Wij deden met. Extra duidelijkheid, en zat toch al in de prijs inbegrepen dus kotte niks extra. ☺ bij ons was ie positief

3 jaar geleden

Ik heb ook met nevenbevindingen gedaan. Ik houd van zekerheid en wil vooral weten waar ik en kind aan toe zijn. Waar ligt jouw twijfel vooral? Maak vooral een keuze wat goed voor jou voelt;)

3 jaar geleden

Ik heb met nevenbevindingen gedaan... Ik dacht ik doe deze test toch...dan maar all the way. En er zijn verder geen extra kosten.

3 jaar geleden

Wij ook met nevenbevindingen gedaan.. en echt wat een opluchting en rust heb ik nu!! Echt blij dat wij dit hebben gedaan❤

3 jaar geleden

Wij nip met neven gedaan. Gewoon voor de extra duidelijkheid en voor de prijs het zelfde. Het is fijn om te weten dat je zelf ook niets raar bij je draagt en tot zover een "gezond" kindje bij je draagt.

3 jaar geleden

Ik heb ook met nevenbevindingen gedaan. Ik houd van zekerheid en wil vooral ...
Ik snap al jullie eigen keuzes totaal!!! Mijn twijfel ligt bij het feit dat er wellicht wat uit kan komen, dat je niet weet wat het is, en dat je (ik dan) de rest van je zwangerschap zenuwachtig bent...

3 jaar geleden

Weet iemand of de standaard nipt test in België met nevenbevindindingen is? Mijn huisarts wist niet goed wat ik daarmee bedoelde

3 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Wij hebben voor zonder nevenbevindingen gekozen omdat er in die nevenbevind ...
Wij precies dit verhaal!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MJB28

Ik snap al jullie eigen keuzes totaal!!! Mijn twijfel ligt bij het feit dat ...
Op de 1000 vrouwen krijgen 4 vrouwen bericht over dat er een nevenbevindig is....en dan nog te weten dat nevenbevindig niet altijd zo negatief hoeft te zijn....

3 jaar geleden

Ik heb met nevenbevindingen gedaan omdat ik iemand ben die alles van te voren wil weten. Was overigens helemaal goed

3 jaar geleden

Bij ons met nevenbevindingen gedaan.. heb iets teveel van het ene chromosoom 5 en iets te weinig van de andere 5.. kan betekenen dat het kindje verstandelijk ernstig beperkt is.. nu 18 mei een vruchtwaterpunctie.. life is a mess

3 jaar geleden

Reactie op Cynthiag92

Bij ons met nevenbevindingen gedaan.. heb iets teveel van het ene chromosoo ...
Ik wil je veel sterkte toewensen met vervolg onderzoek. Hopelijk heb je na de 18e meer duidelijkheid.

3 jaar geleden

Reactie op Cynthiag92

Bij ons met nevenbevindingen gedaan.. heb iets teveel van het ene chromosoo ...
Jeetje wat spannend en slopend qua onzekerheid... heeeel veel sterkte