21 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook nogsteeds niet op mijn oude gewicht en worstel met hetzelfde probleem wat betreft sporten. Zorg alleen voor haar dus kan ook niet zomaar weg. Hoop dat t ooit nog goed komt😅 twijfel om een hometrainer aan te Schaffer maar t staat zo in de weg. Maargoed je bent dus zeker niet de enige hoor ;),

2 jaar geleden

Ben ook nog steeds niet op mijn oude gewicht, zit er nog 6 kilo boven. Vond het in het begin vreselijk maar ben het nu wat meer aan het omarmen. Ik loop en fiets wel veel met de kleine, vooral nu het zulk mooi weer is. Tijd voor een sportschool heb ik hier ook niet (alleenstaande) Mijn doel is wel elke dag er op uit te gaan, ook al is het maar een klein stukje, hierdoor zijn er inmiddels weer wat kilo's af wat teveel was

2 jaar geleden

Aah ja herkenbaar. Ik moet zelfs nog 13 kilo afvallen wil ik terug op gewicht zijn. Ik leg er geen druk op en ben koolhydraatarm aan het eten. Dat werkt bij mij goed. Sporten zit er ook nog niet in. Veel te moe vanwege de slapeloze nachten 😅 Ik begrijp je goed dus. Komt vanzelf helemaal goed en zo niet dan niet. Je hebt een mensje gebaard. Dat is een hele prestatie 💪🏼😁

2 jaar geleden

Ben ook nog steeds niet op mijn oude gewicht, zit er nog 6 kilo boven. Vond ...
Misschien moet ik ook vaker gaan wandelen. 9 van de 10’x heb ik geen zin en geen energie ervoor omdat ik alles alleen moet doen 🥲

2 jaar geleden

Ik ben nog steeds 2 maten groter dan voor de zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik echt baal van hoe ik eruit zie, maar de afgelopen 2 jaar zijn gewoon niet gemakkelijk geweest voor mij en afvallen was geen prioriteit, gezond worden en mentaal stabiel wel. In juni gaan we op vakantie om 2 jaar ellende af te sluiten en daarna wil ik beginnen met lijnen en onder begeleiding van een fysio aan mijn lichaam werken. Maar voor nu voel ik me vreselijk onaantrekkelijk. Ik heb nu gelukkig wel veel energie terug gevonden de afgelopen weken, dus dat is een goede stap in de juiste richting 😊

2 jaar geleden

Ik zit er ook nog ver boven. Probeer de laatste tijd wel gezonder te eten en dat helpt wel. Soms is het zo makkelijk om te snaaien als je al moe bent. Ik denk dat het slaaptekort ook niet helpt in afvallen.

2 jaar geleden

Ik ben in december begonnen bij een personal trainer, sindsdien is bij mij de knop om, ik sport met hem 1 uur in de week, ga 1 keer in de week zwemmen met een vriendin, en ik probeer veel meer te bewegen. Ook eet ik niet meer dan 1343 calorieën per dag. Soms wel pittig in combinatie met een kind. Maar voel me daardoor zoveel beter! Ook m’n depressie daardoor zoveel meer onder controle. Ondertussen nu al 11,6 kilo kwijt. Het is lastig, vermoeidheid werkt niet mee. Maar je krijgt er zoveel energie voor terug! Dus ondanks vermoeidheid, ga wandelen, ga fietsen,

2 jaar geleden

Hier nog 2 kilo. Maar door alle vermoeidheid en stress vanaf de geboorte werken niet mee om af te vallen. Ooit komt het wel weer goed.

2 jaar geleden

Hier ook nog 7 kilo te veel. Ik wil graag afvallen maar de discipline is er niet..

2 jaar geleden

Roept veel reacties deze onderwerp:) Ben nu -3kg, nog 7kg te gaan. Geef nog borstvoeding. Ben al 4wk aan interval vasten 16/8. Omdat ik geen tijd voor sporten heb. Dan maar eten beperken. Kan prima volhouden, eerste week was wel pittig. Heb nu fiets zitje voor de kleine, probeer alles op de fiets te doen. Gewicht neemt niet af maar merk dat mijn lichaam minder slap voelt… veel succes allemaal. We hebben nog een paar maanden voor de zomer :)))

2 jaar geleden

Hier ook nog 5 kg te zwaar maar pas wel mijn oude kleren allemaal. Alleen bij mn buik is het slapjes en daardoor durf ik niet al te strakke dingen aan te trekken. Merk met 3 x per week sporten goed gaat maar snacken minder goed haha. Soms ook te moe om te sporten.

2 jaar geleden

Hier ook nog 5 kg te zwaar maar pas wel mijn oude kleren allemaal. Alleen bij mn buik is het slapjes en daardoor durf ik niet al te strakke dingen aan te trekken. Merk met 3 x per week sporten goed gaat maar snacken minder goed haha. Soms ook te moe om te sporten.

2 jaar geleden

Ik moet ook nog ruim 8 kilo kwijt. Baal ook echt van mezelf, voel me ook totaal niet fit. Voor en tijdens de zwangerschap heb ik altijd erg veel gesport, maar het schiet er toch vaak bij in nu. Ook vaak moe en geen zin in uitgebreid koken, dus vaak toch snel iets makkelijks als de kleine in bed ligt. Toevallig deze week mezelf weer bij elkaar geraapt en al 2 keer gesport. Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen met motiveren om te bewegen en gezond te eten?

2 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Ik ben in december begonnen bij een personal trainer, sindsdien is bij mij ...
Hier hetzelfde.. ik was 15 kg zwaarder na de bevalling. Met een personal trainer en minder eten/snoepen in 16 maanden alle kilo's verloren, dus nu weer op startgewicht. Maar sommige periodes was ik zo moe door de slapeloze nachten.. dat ik extra lief was voor mezelf en gewoon even niet ging sporten of gezond ging eten. Zo is het echt beter vol te houden. Trouwens wel blijvend een iets anders figuur dan voor de zwangerschap.. iets meer een buikje en iets meer lovehandles.. denk dat dat niet meer weggaat.. maarja

2 jaar geleden

Reactie op Lapaza

Hier hetzelfde.. ik was 15 kg zwaarder na de bevalling. Met een personal t ...
Dat heb ik ook, meer lovehandles ik weeg minder dan voor mijn zwangerschap. Ik wens jullie allemaal vooral veel liefde toe.

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Dat heb ik ook, meer lovehandles ik weeg minder dan voor mijn zwangerschap. ...
Precies dit. En zelfs nadat ik er al bijna een heel volleybalseizoen op het zitten, heb ik nog steeds een flubberbuikje hihi.

2 jaar geleden

Hier ook 5 kg zwaarder aan beweging geen gebrek. De boerderij met een kind is juist meer beweging zit gemiddeld op 20000 stappen. Maar eten en snoepen gaat niet zo goed. Elke maandag begin ik weer deze week ga ik gezond doen 🙈

2 jaar geleden

Ik ben de kilo's volledig kwijt, nu 15 maanden later. Ik heb 0.0 gesport puur op mijn voeding gelet en dan merk je toch dat er bewust meer ingaat dan nodig is. Met veel ups en downs weer op t oude gewicht "eindelijk"... Gewoon goed op je voeding gaan letten dan komt t wel goed.

2 jaar geleden

Oh trouwens dat "zwangerschap buikje" zit er bij mij ook nog wel, dat heeft denk ik niks met kilo's te maken maar idd met sporten en weer strak worden.. ik heb geaccepteerd dat me lichaam niet meer zo is als voor de zwangerschap ondanks dat mijn kilo's wel eraf zijn.🙂

2 jaar geleden

Bij mij werkte het keto dieet! 😊 kilo’s vlogen er toen af! Even 1 a 2 weken afzien en daarna niet weer volle bak gaan snoepen en dan zit je zo weer aan je eigen gewicht!