68 Reacties

4 jaar geleden

Lactulose hielp bij mij prima!

4 jaar geleden

Ik zit nu bij de apotheek te wachten op movicolon, ik ben niet verstopt maar ga veel te weinig en het zijn hele harde keuteltjes dus de Gyneocoloog hier op Bonaire zei haal maar movicolon dat helpt

4 jaar geleden

Lijnzaad vind ik zelf wel fijn, en ik koop alles nu volkoren indien mogelijk - hou wel rekening met het volgende (bron ZwangerHap app)

4 jaar geleden

Reactie op Amber22

Linzen bij het avondeten. Veel water drinken, fruit zoals pruimen en druive ...
Banaan kan wel, maar dan moeten ze goed rijp zijn met van die bruine stipjes op de schil!!

4 jaar geleden

Dit is misschien een rare tip, maar het werkt voor mij (normaal gesproken) goed. Fruitmelk aardbei van Campina en Yakult. Maar lichte vorm van spastische darm dus ook ik heb de huisarts ingeschakeld en krijg nu een soort siroopachtig iets. Ik mag het vrijdag ophalen.

4 jaar geleden

Gedroogde pruimen eten.

4 jaar geleden

Je kan idd lactulose stroop/siroop vragen bij de huisarts. Wil je liever geen medicatie, dan: veel bewegen/sporten, pruimen, druiven, rijpe (met wat bruine stipjes op de schil) banaan, vezelrijk brood, zilvervliesrijst etc. Eten. Veel water drinken!

4 jaar geleden

Reactie op Scorpio Baby

Lijnzaad vind ik zelf wel fijn, en ik koop alles nu volkoren indien mogelij ...
Ja lijnzaad is idd giftig en schadelijk voor de gezondheid (ook al je niet zwanger bent).

4 jaar geleden

Ik heb heeeeele goede plantaardige pilletjes! Kon volgens mn vk geen kwaad. Als je het maar niet te vaak neemt. 1 zo'n pilletje & 12 uur later heb je goede ontlasting! Is van Wapiti. Darmfunctie heet het volgens mij. Een groen doosje met een geel bloemetje!

4 jaar geleden

Rosivice laxo, lijnzaad beetje door je yoghurt met banaan, veel water drinken en bewegen. Heb er zelf altijd last van en door de zwangerschap nog meer. Sterkte ermee 👍 O een tip: rechtop zitten of leunen tegen de wc bril helpt ook wel. Neem de tijd er voor

4 jaar geleden

Hoi, ik had hier in het begin ook veel last van. Mijn gynaecoloog raadde me aan om al mijn producten te wisselen naar volkoren en olijfolie te gebruiken tijdens het koken, dit zou er voor zorgen dat mijn stoelgang op gang kwam. Sindsdien heb ik er geen last meer van!

4 jaar geleden

op je nuchtere maag warm water drinken, en daarna rosvicee laxo of gewoon pruimen

4 jaar geleden

Ik drink zo'n 2,5 tot 3 liter en probeer elke dag een uur te lopen. Dat helpt wel wat!

4 jaar geleden

Ik gebruik heel donker brood, volkoren crackers en eet veel groenten zoals tomaatjes en komkommer op brood of tussendoor hier zit veel vocht in en merk dat het bij mij goed helpt en ik ben echt weg van komkommer nu. 😂 Bij mij helpt het ook echt om op de wc mijn knieën boven mijn billen uit te laten komen en wat naar achter te leunen. Ook als ik al dagen geen aandrang heb gehad krijg ik dit in deze houding wel! Of te wel de goede poephouding aan nemen. Ik gebruik een kartonnendoos gevuld met oud papier hiervoor want opstapjes zijn allemaal te hoog.

4 jaar geleden

Ik heb juist continu diarree, ik word er echt gek van! Voel me zo ellendig! Iemand tips? 😢

4 jaar geleden

Lactulose, Veel vezels, zoals muesli an havermout enzo, veel drinken, etc etc Hoort er beetje bij gok ik bij sommigen tsja...Ik eet genoeg wat het bevordert maar toch die lactulose werkt beter

4 jaar geleden

Ik ben iedere keer weer zo blij als het zonder al te veel pijn (sneetjes, harde ontlasting) is gelukt. Voorheen altijd 1x per dag. En nu 1x per 2-3 dagen. En dat verschil is echt mega groot 😬

4 jaar geleden

Ik gebruik nu; Laxo, lactulose en eet veel fruit!

4 jaar geleden

Reactie op Meez

Ik ben iedere keer weer zo blij als het zonder al te veel pijn (sneetjes, h ...
Echt hè... dan kom ik van de wc en zeg ik tegen mijn man: zo, dat was weer een hele bevalling! Ik heb wel de tip gekregen om echt de tijd te pakken en echt te blijven zitten (ik zit soms 20-25 minuten), dat lucht dan enorm op!

4 jaar geleden

Reactie op Rosanne

Ik gebruik heel donker brood, volkoren crackers en eet veel groenten zoals ...
Donker brood wekt de illusie dat er veel vezels in zitten. Controleer of je brood volkoren is.