24 Reacties
2 jaar geleden
hier precies hetzelfde ik lees mee. Krijg te horen van veel mensen dat ze nog de fles hoort te krijgen ij de ochtend maar volgrns mij niet toch?
2 jaar geleden
Hier begint ze met een fles 150
Tussendoor fruit
Lunch 2 broodjes met beleg
Tussendoor koekje enz
Avondeten vaak met de pot mee
En voor slapen gaan een fles 150
Hier zit ze nog aan de opvolgmelk omdat normale melk er niet in gaat.
En voor de rest staat er altijd drinken klaar
2 jaar geleden
Mijn dochter van 15 maanden krijgt als ze wakker wordt nog borstvoeding. Daarna gaan er makkelijk 2 boterhammen in met beleg. Rond een uur of 10 krijgt ze een fruitje/cracotje. En dan rond 12 eet ze weer 2 boterhammen met iets van zuivelspread, geprakte banaan of iets anders en soms eet ze dan nog een half banaantje uit de hand. Dan tussendoor een koekje. Rond 18.00 eet ze meestal met de pot mee en een danoontje toe en dan om 19.00 naar bed. Ze vraagt hier niet meer om borstvoeding savonds, dus dat geef ik meestal niet, alleen als ze erom vraagt. En tussendoor staat haar beker altijd vol met ‘baby’ thee. Ze krijgt geen gewone melk, want dat lust ze hier niet.
2 jaar geleden
's ochtends rond 0630 een boterham en een Activia pruim. Soms nog een mini krentenbol erbij!
Rond 0930 fruit. Meestal een banaan en een kiwi. Soms frambozen!
Rond 1200 twee boterhammen, een bananenpannenkoek of een omelet.
Rond 1500 wat rozijntjes, tomaatjes oid.
Rond 1700 warm eten. Soms wat verse appelmoes als toetje.
1815 een fles van 210cc
2 jaar geleden
Hier ook s ochtends een boterham met bekertje melk. Halverwege de ochtend fruit. Lunch 2 boterhammen met beker melk. S middags tussendoortje (fruit, koekje, rozijntjes oid). Avondeten met de pot mee en toetje (skyr/yoghurt) en dan naar bed. Ze krijgt dus helemaal geen flesvoeding meer.
Ik hoopte haar s ochtends pap te geven, maar dat wil ze niet.
2 jaar geleden
Hier bijna hetzelfde menu als dat van TS alleen een boterham als ontbijt in plaats van pap. Daarnaast krijgt hij alleen nog halfvolle melk. In de ochtend en bij de lunch bieden we ongeveer 120 aan maar dat gaat lang niet altijd op in de avond nog een flesje van 120 voor het slapen.
2 jaar geleden
Ons zoontje van 15 maanden krijgt:
06:30 boterham, water
09:00 fruit
12:30 2 boterhammen, 100ml melk
15:00 cracotte of soepstengel, 100ml melk
17:30 warm eten met de pot mee
19.00 melk mee naar bed
2 jaar geleden
7.00 150cc opvolgmelk met fijne granen
Tussen 8.00- 11.00 boterham en fruit
11.30 120cc volle melk
12.00 - 15.00 slapen
15.30 koekje, maisvinger, banaan, eierkoek oid
17.30 warm eten
18.30 150cc opvolgmelk
En ze drinkt de hele dag door slappe diksap
2 jaar geleden
Elke dag is anders hier lol maar meestal gaat het zo:
8/9u wakker dan flesje 210cc kort erna en melkbroodje met roomkaas
Tussendoortje: koek, yoghurt, fruit
Lunch: soms resten van avond ervoor, omeletje of boterhammen/melkbrood
13-14.30 slapen
Tussendoortje: melk, fruit of yoghurt of iets anders
Avond eten: soms met de pot mee maar hij lust bijna alleen maar pasta
21u laatste flesje 210cc en slapen
2 jaar geleden
Hier ook 15 maanden en bijna het zelfde. Alleen pap van 15 maanden en tussen middag 1 broodje zelfs dat eet ze niet helemaal op. Vandaar dat ze smorgens gewoon pap krijgt plaats van brood dat gaat 10 x makkelijker 😅
2 jaar geleden
Heel wisselend zie ik zo inderdaad, ik vraag me af wat er dan na de pap van 15 maanden komt?
Vanaf wanneer stop je daarmee en wat kan je dan het beste geven voor pap? ☺ de pap voor 15 maanden hebbeb ze hier alleen bij de Albert heijn, bij de andere supermarkten kan ik ze niet vinden
2 jaar geleden
Reactie op Zonnetje91
Heel wisselend zie ik zo inderdaad, ik vraag me af wat er dan na de pap va ...
Brinta mischien
2 jaar geleden
Ik koop 200ml halfvolle melk pakjes, voeg 3 eetlepels havermout vlokken(grof) . In steelpan kook ik 5min, voeg een klein stukje boter toe en 1/3 banaan. Heerlijk pap, hij poept gelijk na de pap! Ik wissel af met griesmeelpap/rijstpap. Maar ja wel elke ochtend pap.
‘ S middags geef ik soms ei/omlet. Als hij geen brood lust, dan geef ik aardappelpuree, gaat hier ook altijd in. Maar probeer als ik tijd heb ‘smiddags soep te maken…
2 jaar geleden
Schema van ons meisje van 14 maanden:
Sochtends rond 7:30 een papfles
8:00 een boterham
10:00 fruit
11:30 2 boterhammen of gebakken eitjes
+/- 12:00 slapen
Na slaapje nog een cracker, fruit, kinder koekje of ander tussendoortje
17:30 avond eten met de pot mee
Na het eten wat yoghurt
19:00 fles halfvolle melk voor het slapen gaan