17 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Brood met pindakaas, flesje melk en wat fruit. Het fruit blijft helaas wel bijna altijd liggen. 🤷

één jaar geleden

Hier geen grote ontbijter dus ik probeer van alles. Beschuitje met kaas, krentenbol, eierkoek en een mandarijn. Soms gelukkig gewoon een boterham met pindakaas of humus maar vaak is het na 3 happen klaar. Wel altijd een bekertje warme melk en die gaat altijd snel op.

één jaar geleden

Heb ook wel eens brinta en granenpap e.d. geprobeerd maar dit gaat er echt niet in. Yoghurt met fruit wel, maar wil niet sochtends én melk en yoghurt geven.

één jaar geleden

Knijpfruit yogurt enz. Soms fruit.

één jaar geleden

Naast brood is hij dol op crackers (met en zonder pitten) of dunne maiswafels. Fruit eet hij beter als hij zelf mee mag helpen om te wassen en hij eet de hele dag door wat van het fruit. Dippen vindt hij ook leuk: cracker dippen in humus of cottage cheese bijvoorbeeld. Brood eens roosteren voor de variatie of een tosti is hier een succes. Pap heb ik geprobeerd maar dat gaat er niet in 😝

één jaar geleden

Hier is het elke ochtend warme havermout met melk! Andere dingen zoals brood / yoghurt geprobeerd maar ze wil niks anders dan ‘pap’.

één jaar geleden

Hier mag ze iedere ochtend zelf kiezen wat ze op haar brood wil en melk (haver) vindt ze super lekker.

één jaar geleden

Hier eigenlijk elke ochtend Griekse yoghurt met geprakte banaan, blauwe bessen en havermout. En als ik wat extra tijd hebt eet ze heel graag bananen pannenkoekjes (van banaan, ei, havermout, kaneel en een beetje melk)!

één jaar geleden

Ontbijt is eigenlijk altijd een boterham (meestal met zuivelspread, maar soms ook vega paté, smeerkaas of pindakaas) en een beker melk. Die drinkt ze in 1x leeg en wil dan nog een beker. Na de boterham van nog wat fruit; appel of mandarijn. Heb laatst havermoutsepap gegeven, maar dat wilde ze niet. Probeer nu wel wat meer te variëren voor de lunch. Bananenpannenkoekjes gaan er hier ook goed in. Ik probeer daar dan ook van nog groente aan toe te voegen. Spinazie of gekookte pompoen erdoor blenderen. Gaat er dan ook prima in.

één jaar geleden

Hier geen grote eter bijna altijd pap. Of cracker met pindakaas of smeerworst

één jaar geleden

Zijn favoriet is toch wel simpel boterham met pindakaas 😅 Maar probeer te variëren met: Yoghurt met fruit en chiazaad Bananen havermout pannekoekjes (gaan er ook goed in) Havermoutpap met kleine stukjes appel of geprakte banaan Geroosterd brood met frambozen- of bananenjam (gewoon geprakt maar hij vindt het wel bijzonder zo 🤣) of avocado En zeker twee bekers havermelk 😅

één jaar geleden

Haha onze dochter eet ook veel brinta pap in een pap fles, snel klaar en zonder knoeien 👌 Heel soms wilt ze een broodje met pasta of stroop.

één jaar geleden

Hier ook een eentonig ontbijt. Eigenlijk altijd brood met melk. Hij mag zelf kiezen wat hij erop wilt. Hij is heel erg dol op kaas dus regelmatig lekker Hollands een boterham met kaas. Hij houd niet van pannenkoeken dus dat hoef ik niet te doen. Yoghurt krijgt hij wel eens maar heb niet het gevoel dat hij dat als ontbijt ziet. Is voor hem een toetje. Hij eet wel graag fruit bij zijn ontbijt en de laatste tijd wil hij graag crackers maar daar neemt hij 2 happen van en dan is het klaar

één jaar geleden

Hier wordt er eigenlijk altijd brood gegeten met bijvoorbeeld kaas, pindakaas, jam, smeerkaas.. en een beker melk. Misschien wat eentonig maar het beleg mag ze kiezen.

één jaar geleden

We vragen haar of ze een boterham of pap wil. Als ze een boterham wil krijgt ze er gewoon 1 gesmeerd door mijn partner (ik verzorg haar broertje van 4 maand😉) maar als ik hem mag geloven is het afwisselend vlees, jam, pindakaas pasta of muisjes

één jaar geleden

Havermout met fruit/rozijnen/kaneel is hier ook favoriet of bananenpannenkoekjes (geprakte banaan geklutst met ei en wat kaneel)

één jaar geleden

Ik geef ook elke ochtend een boterham, meestal met jam soms met banaan en pindakaas. Ze vindt een bakje yoghurt ook erg lekker maar merk dat dat veel minder goed vult.