5 Reacties
2 jaar geleden
Oh ja hoor, hier gaat ze sinds half november 1x per week naar de opvang en sinds vorige week is ze een beetje zelf op onderzoek gegaan. Voorheen zat ze altijd op de plek waar ze neer werd gezet en keek ze alleen maar. Heeft echt veel tijd nodig gehad voor ze zich een beetje op haar gemak voelde. En ze kijkt eigenlijk altijd overal eerst flink de kat uit de boom voordat ze iets onderneemt.
Met andere kindjes spelen doet ze niet, maar vind ze wel interessant om naar te kijken.
Denk dat het niet per se verlegen is, maar gewoon veel obeserverend.
Thuis voelt heel veilig en gaat ze helemaal los
2 jaar geleden
Ik herken het niet, maar ik wil je wel geruststellen. Mijn dochter gaat ook niet naar de opvang, ze gaat wel 1 dag in de week naar mijn ouders. Maar zij is juist totaal niet verlegen of eenkennig. Dus dit heeft denk ik meer te maken met karakter dan met wel of niet naar de opvang gaan.
PS: Zelf was ik vroeger wel verlegen, maar haar karakter is dus anders :)
2 jaar geleden
Pelle moet ook altijd even de kat uit de boom kijken maar komt dan los. Hij gaat ook niet naar de opvang. We hebben hem wel al ingeschreven voor de peuterspeelzaal zodat hij als hij 2 is 2 ochtenden per week met andere kindjes kan gaan spelen en alvast een beetje kan een en voor hij straks naar school moet