11 Reacties

4 jaar geleden

Je kan paracetamol tegen de pijn nemen, kan zijn dat dit helaas niet gaat werken. Waarschijnlijk komt het van je banden of je bekken af. Ik heb nu al 2 weken op en af erge rugpijn op 1 plek links op mn heup/bil dacht zelf eerst aan bandenpijn maar helaas blijkt het mn bekken te zijn. Mij heeft het enorm geholpen om met een kussen tussen mn benen te slapen op mn rechter zij, hierdoor heeft je bekken steun met t zijslapen (zo slaap ik eigenlijk altijd maar dan zonder kussen) Verder kan je een bekkenband kopen, die gebruikte ik alleen tijdens mn werk of als ik ver/veel moest lopen. Je hebt ook broekjes waar steun in zit voor je rug maar de schijnen je buikbanden weer slap te maken vandaar mn keuze voor de band. Let wel op dat t n band is voor rug klachten dus een smalle van max 15 cm en niet 1 waarbij ook de buik volledig ondersteund wordt anders heb je weer t probleem met verslappende buikbanden

4 jaar geleden

Reactie op MGG

Je kan paracetamol tegen de pijn nemen, kan zijn dat dit helaas niet gaat w ...
Oh heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ga even een paracetamol nemen en wie weet helpt het. Ik hoop dat het morgen weg is en anders moet ik me maar even verdiepen in zulke speciale banden. Jij ook sterkte met jou rug pijn..

4 jaar geleden

Reactie op Malti

Oh heel erg bedankt voor je berichtje. Ik ga even een paracetamol nemen en ...
Geen dank, probeer ook een kussen tussen je benen met slapen dat heeft bij mij echt heel veel geholpen afgelopen week. Op dit moment vrijwel geen last meer en ga dan ook weer aan t werk morgen/vandaag

4 jaar geleden

En zodra het weer mag naar de fysio. Als je namelijk gaat ondersteunen met banden, kan het zijn dat andere spieren/spiergroepen gaan compenseren en sommige juist weer te slap worden. Waardoor je na lang gebruik van hulpmiddelen juist weer op andere plekken ongemakken gaat ervaren. Mijn fysio is bv ook helemaal geen fan van kniebanden en dat soort dingen.

4 jaar geleden

Ik heb 2 weken erge last gehad van mijn rug en bekken. Gelukkig lijkt heb een beetje weg te ebben. Want prettig is het echt niet!

4 jaar geleden

Reactie op Meez

En zodra het weer mag naar de fysio. Als je namelijk gaat ondersteunen me ...
Idd als je last blijft houden fysio. Maar voor nu zit dat er helaas niet in, had graag naar mn fysio gegaan afgelopen 2 weken. Gelukkig gaat t nu al stuk beter en ik gebruik de hulpmiddelen ook niet meer heb t echt maar minimaal gedaan toen ik heel erg last had toen was die extra steun wel fijn

4 jaar geleden

Waar zit jullie pijn precies? Ik heb ook heel erg last van mijn rug, maar heb ook een zwakke rug van mijzelf, weet nu even niet waar het vandaan komt, maar een kussen tussen mn benen helpt nu al onwijs de pijn te verlichten haha

4 jaar geleden

Ik ben nu 8 weken trouwens

4 jaar geleden

Ik ben nu 10+5 weken en bij mij begint het in de avond. Ik krijg dan ook echt enorme buikpijn en kan gewoon echt niet slapen. Ik word er echt gek van!

4 jaar geleden

Een beetje afhankelijk hoe ver je bent in de zwangerschap.. maar buikspieren trainen! Als je voorbij de 12 weken bent, alleen de schuine buikspieren trainen. Anders de rechte en schuine buikspieren. Als je deze goed bijhoudt, dan zal je minder pijn in je rug hebben. Ik probeer ze dagelijks op bed even te doen.

4 jaar geleden

Ik heb het sinds een week en doordat ik moeders voor moeders doe viel het me op dat mn urine erg troebel en ook beetje donker was. Mn urine bij de huisarts gebracht en die constateerde een blaasontsteking. Ik begin vandaag aan mn kuurtje dus kan het niet met zekerheid zeggen maar de huisarts zei dat mn rugklachten ook kunnen komen door de blaasontsteking. Mijn advies zou zijn om voor de zekerheid even je urine te inspecteren en zo nodig bij de huisarts laten checken.. groetjes !