Hoi mama's,
Onze dochter is 16 maanden, dus wij gebruiken inmiddels een peuterautostoel.
Mijn schoonmoeder gebruikt voor onze dochter een autostoel die 25 jaar oud is.. het is eigenlijk alleen een verhoging en een dun heupriempje.. dus helemaal niet stevig en ook geen bandjes om haar schouders.
Ik voel me hier echt niet goed bij, maar zij wuift het weg en mijn man ook. Ze vinden die nieuwe autostoeltjes allemaal onzin en vinden dat ik overdrijf. Ze zeggen altijd 'vroeger zat je als peuter gewoon bij iemand op schoot, dat ging ook altijd goed'
Mijn schoonmoeder past om de week op, en moet daarvoor een uur per keer rijden. Mijn dochter gaat ook weleens die kant op en zit dan steeds zo lang in de auto. Ik voel me dan altijd nerveus van, als het maar goed gaat. Ik heb aangeboden een nieuwe voor haar te kopen, maar dit weigert ze, ze vindt echt dat ik me aanstel.
Wat vinden jullie? Hoe zouden jullie hierin staan/hiermee omgaan?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik vind dat als jij je er niet fijn bij voelt, er naar je geluisterd moet worden. Er zijn voor goedkope prijzen stoelen te krijgen, koop er daar 1 van, ze hebben je wensen te respecteren!
Ik zou mijn kind daar echt niet in mee laten gaan.
Hoe moeilijk ook, ik denk dat je hierin best eisen mag stellen. Je vergeeft het haar en jezelf niet als het fout gaat, het gaat toch om jouw kindje! Als jij de stoel wil kopen, heeft zij niet echt een reden om 'm niet te gebruiken...
Dan zou mijn dochter niet meer meegaan.
Is erg hard gezegd, maar ik zou het gesprek aangaan en met de feiten komen. (Zoek ze op internet op) Dan vertel je haar dat jullie de stoel zelf zullen betalen. Overigens zou ik dit eerst uitgebreid met mijn man bespreken. Ik vind het zelfs ietwat zorgelijk dat hij het zelf ook onzin vind.
De tijden zijn ook veranderd tov 25 jaar geleden...
Veel meer verkeer, hogere snelheden, meer afleiding tijdens het rijden... als het mijn schoonmoeder was geweest, kon ze kiezen of delen: of met een nieuwe stoel rondrijden, of geen kleinkind meer daar 🤷♀️
Ik zou een goed gesprek aangaan anders de keuze geven om niet meer met je kindje te rijden of een veilige stoel aanschaffen want veiligheid boven alles
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het met mijn man over gehad en nu weet ik het ook zeker: veilige kinderstoel of niet meer mee.
Had even die bevestiging nodig dat mijn gevoel klopte en niet overdreven is. Dus bedankt :)
Snap ook echt niet dat je man het wegwuift. Jullie hebben zelf ook een goe ...
Hij is daar heel nonchalant in en zegt dan: pff ik ga nooit risico's uit de weg, je kent me
Waarbij ik dan echt moet zeggen van: ja risico's, dit gaat om het leven/de veiligheid van je kind...?
Hij en zijn hele familie zijn altijd heel nonchalant met alles, ze vinden altijd alles onzin, iedereen maakt zich altijd te druk, etc.
Heel irritant als het om dit soort dingen gaat.