10 Reacties

3 jaar geleden

Geen eigen ervaring. Maar een vriendin van mij heeft onder narcose een blindedarmoperatie gehad. En dat was een flink risico voor de baby. Maar dat is allemaal goed gekomen. Ze was toen 5 maanden zwanger en ze moesten dus vlakbij de baarmoeder zijn. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken

3 jaar geleden

Met 7weken operatie gehad. Ipv narcose spinaal gekregen en blokkade. Kans dat baby iets van binne krijgt is aanwezig echter vele malen minder (schadelijk) als bij narcose. Elke verdoving word opgenomen in t lichaam en zal in de bloedbaan terecht kunnen komen echter zijn er veel oplossingen die beter zijn dan narcose

3 jaar geleden

Gewoon aangeven bij de chirurg dat je zwanger bent. Zij weten precies wat wel en geen kwaad kan

3 jaar geleden

Reactie op LER28

Met 7weken operatie gehad. Ipv narcose spinaal gekregen en blokkade. Kans d ...
Spiraal wordt lastig als het om je arm gaat. Dan moeten ze in je nek prikken 😬

3 jaar geleden

Spiraal wordt lastig als het om je arm gaat. Dan moeten ze in je nek prikke ...
Ze kunnen wel een zenuwblok leggen bij operaties aan een arm/hand. Dit heb ik vaak genoeg gezien toen ik als verpleegkundige werkte op de afdeling orthopedie.

3 jaar geleden

Spiraal wordt lastig als het om je arm gaat. Dan moeten ze in je nek prikke ...
Ja klopt haha! Blok kan wel vanuit de arm.

3 jaar geleden

Ze kunnen wel een zenuwblok leggen bij operaties aan een arm/hand. Dit heb ...
Klopt dit kan idd

3 jaar geleden

Als het kan en de infectie niet te hoog richting de schouder loopt zou ik voor de plexus gaan (verdoving van alleen de arm, wordt in de nek, onder het sleutelbeen of in de oksel geprikt). Bij algehele narcose wordt er goed opgelet dat je alleen het hoognodige krijgt, slaap en pijnmedicatie, waarbij ook nog wordt gekeken naar doorlaatbaarheid van de placenta, dus wat komt wel en wat komt niet bij het kindje. Voor de OK krijg je sws nog een pre-operatief gesprek met anesthesist, als je dan aangeeft dat je zwanger bent komt het helemaal goed! Succes! X een anesthesiemedewerker 😊

3 jaar geleden

Met 15 weken ben ik 2,5 uur onder algehele narcose geweest, omdat er een dermoïdcyste verwijderd moest worden van mijn linkereierstok. Ik was ook super bang, maar gelukkig terug op zaal maakten ze een echo en bleek alles goed te gaan met mijn dochter die inmiddels 7 jaar is. Ik snap dat je in paniek bent, maar het komt vast goed! Succes!!

3 jaar geleden

Ik had pas een abces, maar die konden ze plaatselijk verdoven en losmaken. Maar in je arm kunnen ze makkelijk een blokkade zetten zodat je niks voelt