13 Reacties

2 jaar geleden

Hier wil ze ook nog niks van een deken weten. Ook niet op de bank idd. Wij houden deze winter nog lekker de slaapzak aan en gaan dan in t voorjaar als t weer warmer wordt een dekentje proberen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt nu bijna 2 maanden in zijn peuterbed met dekbed. In het begin kwam hij steeds onder de deken uit maar inmiddels blijft het best goed liggen en kan ook de deken zelf weer pakken als hij het koud heeft. Is hier dus vanzelf gegaan

2 jaar geleden

Mijn dochter wordt ook bijna 2, maar voorlopig gewoon nog in dr slaapzak. Ze ligt nog regelmatig helemaal gedraaid in dr bedje. Moet ook nog even nadenken wanneer we overstappen op een peuter-/groot bed. Vooralsnog slaapt ze prima in dr ledikantje. Maar bij groot bed zou ik denk ik ook nog wel slaapzak gebruiken.

2 jaar geleden

Mijn zoontje draait nog zijn hele bed door dus hij blijft de eerst komende tijd nog in zijn slaapzak slapen.

2 jaar geleden

Wanneer we naar een peuterbedje/groot bed overstappen gaan we een dekbed gebruiken. We stappen over naar een groter bedje zodra ze eraan toe is. Dus wanneer ze uit haar ledikant klimt is bijvoorbeeld een signaal dat ze eraan toe is. Op de bank vind ons meisje het al heerlijk om zich onder een dekentje te nestelen.

2 jaar geleden

Hier nog gewoon in slaapzak! Ik kan me voorstellen dat het een geborgen gevoel geeft. Het slapen gaat hier eigenlijk altijd prima, dus waarom veranderen als het goed gaat. :)

2 jaar geleden

Wij hebben onze dochter in de bouwvak naar een peuterbed verhuist. Met ledikant laken en dekentje. En slaapzak. Maar het dekentje paste eigenlijk niet goed. Heb dus een dekbed gekocht en die heb ik vanavond op het bed gelegd. Ze wilde er eerst niet onder liggen maar toen ik met mn hoofd op het bed lag ging ze wel liggen. Deken over haar heen, seconde later begon ze te glimlachen (volgens mij kreeg ze het lekker warm) en nu dus wel zonder slaapzak gedaan. Ben benieuwd of ze morgen ochtend eindelijk eens wat later wakker wordt🤞 straks nog even kijken of ze nog onder de dekens ligt

2 jaar geleden

Ik heb daar vorige week ook over na zitten denken. Ons mannetje wordt eind november 2 en voor mijn gevoel kon het wel. Op de bank en in zijn ledikant ligt hij best onder een dekentje. In bed wel met een slaapzak aan. Maar sinds een paar dagen slaapt hij behoorlijk onrustig en ligt ineens omgekeerd. Dus ik stel een dekbed nog maar even uit.

2 jaar geleden

Reactie op Mamavtwee

Wij hebben onze dochter in de bouwvak naar een peuterbed verhuist. Met ledi ...
Ze is vannacht 1x wakker geworden en lag toen bovenaan in bed, zonder onder de deken te liggen. We hebben haar dus nogmaals onder de deken gelegd. Vanmorgen was ze later wakker dan gebruikelijk (🎉) en lag ze nog netjes onder de deken. Hier lijkt het (na 1 nacht) dus wel een succes

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 2. Zij draagt een pyjama en heeft een dekentje. Slaapzak wil ze niets meer van weten

2 jaar geleden

Hier wil Logan normaal ook niks weten van dekentjes. Maar hij kreeg het toch wat koud in de nacht (ik had nog geen winterslaapzakken in zijn maat aangeschaft, normaal heeft hij het warm + twijfels over dekbed). Dus nu sinds gisternacht een dekbed over hem heen, maar met zomerslaapzak eronder (mocht hij de deken van zich afgooien). Maar ging heel goed, bleef er lekker onder en voelde heel lekker vanochtend qua temp. Dus hopelijk blijft het goed gaan☺️

2 jaar geleden

Reactie op Jaleesa91

Hier wil Logan normaal ook niks weten van dekentjes. Maar hij kreeg het toc ...
Ik heb trouwens een 4-seizoendekbed laten halen door mijn man bij de action (ben zelf net bevallen vorige week dus kon niet). En heb dan 1 deel daarvan in gebruik. Ook heeft Logan samen met papa 2 overtrekken mogen uitzoeken daar. Was gelijk een leuk uitje samen☺️

2 jaar geleden

Ik heb wel eens geprobeerd om zonder slaapzak naar bed te brengen, maar hij snapt dan niet dat hij moet gaan slapen. Hij blijft dan maar spelen en ik bed rennen. Als ik vervolgens een slaapzak aantrek, valt hij vrijwel meteen in slaap.