17 Reacties

4 jaar geleden

Sorry maar ik snap echt niet wat ovudatum nog uitmaakt.. waarom wil je dit berekenen? 🤷🏽‍♀️

4 jaar geleden

Maakt het nog wat uit?

4 jaar geleden

Hoi! Gefeliciteerd! Ik ben ook de 24e uitgerekend. Ik denk dat je laatste menstruatie dan rond 18/2 was en je ovulatie dus rond 3/3. Maar ieders cyclus is weer anders!

4 jaar geleden

Dat zou dan 8 weken en 2 dagen geleden moeten zijn ervan uitgaande dat je de 2 weken van de eicel rijping cadeau krijgt. Maar dan weet je de bevruchtingsdatum niet zo zeer de ovulatie datum. Vraag me wel af of je überhaupt dit kan uitrekenen. Ik zelf heb namelijk ovulatie testen gebruikt dus dan zou je zeggen dat mijn berekening de juiste zou moeten zijn en toch was ik 3 dagen verder dan ik zelf had berekend. 😅

4 jaar geleden

Weet niet waarom het je nog uitmaakt maar waarschijnlijk is je ovulatie dan 8+2 geleden, dus dinsdag 8 weken geleden...

4 jaar geleden

De precieze ovulatiedatum is lastig te achterhalen. Maar de conceptie was waarschijnlijk op 3 maart, dus de ovulatie zal dan op 2 of 3 maart geweest zijn.

4 jaar geleden

Reactie op muis2017

Hoi! Gefeliciteerd! Ik ben ook de 24e uitgerekend. Ik denk dat je laatste m ...
Dankjewel! ❤️ Jij ook gefeliciteerd! Dan kom ik toch goed uit, ben altijd onregelmatig geweest en ik heb van alles geprobeerd om de juiste timing te vinden. Thanks voor het helpen!

4 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik ben ook de 24e november uitgerekend maar dacht zelf al verder te zijn dan de echo aangaf (in mijn berekening dacht ik nu 12 weken zwanger te zijn). Vk gaf aan dat dit vaker voorkomt, dat het proces van bevruchting iets langer duurt dan normaal. Voor ons dus nogal onduidelijk hoe of wat, ik houd de 24e aan. Hopelijk maak ik je nu niet nog onzekerder maar een paar dagen verschil tussen ovulatie (hoe lang leeft het sperma etc?) kan dus ook nog een optie zijn.

4 jaar geleden

Reactie op november11

Dat zou dan 8 weken en 2 dagen geleden moeten zijn ervan uitgaande dat je d ...
Dankjewel 💕!! Precies had ik dat ook, testen geprobeerd etc & toch 3 dagen verder. Weet nu dus ook voor de volgende keer dat het nooit exact uit te rekenen valt en dat de natuur doet wat ‘t doet!

4 jaar geleden

heb je hier wat aan?

4 jaar geleden

18 feb is dag 1.. daar moet je dan 14 dagen vanaf halen.. dus 1 tot 4 feb

4 jaar geleden

18 feb is dag 1.. daar moet je dan 14 dagen vanaf halen.. dus 1 tot 4 feb
en daar bedoel ik dus bij.. en niet af sorry voor de verwarring

4 jaar geleden

en daar bedoel ik dus bij.. en niet af sorry voor de verwarring
Ik snap ‘m! Heb er zeker wat aan ❤️ Zie nu dat de bevruchting een stukje later is geweest

4 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Gefeliciteerd! Ik ben ook de 24e november uitgerekend maar dacht zelf al ve ...
Dankje Jaelle! Jij ook gefeliciteerd! Dat verklaart voor mij echt een hoop wat de vk tegen je zei, ik wist zelf niet dat t vaker voorkwam dat een bevruchting langer duurt. Ik houd idd ook de 24e aan maar dit neemt iig bij mij wat vraagtekens weg & heb weer wat nieuws geleerd!

4 jaar geleden

Reactie op emszxo

Dankje Jaelle! Jij ook gefeliciteerd! Dat verklaart voor mij echt een hoop ...
Ik had ook geen idee, maar het kan blijkbaar. Hoe weet/snap ik nog steeds niet, maar dat noem ik dan voor het gemak maar een wonder ;). Geniet iig van je uk!

4 jaar geleden

Ik ben 25 November uitgerekend, wij deden ivf, dus ik weet de precieze ovulatie datum, 4 maart. 5 dagen later cryo van 5 dagen teruggeplaatst.

4 jaar geleden

2 weken heb je je eisprong gehad dan. 8+2 terugtellen