16 Reacties

2 jaar geleden

O dat is bij ons al heel lang. Wij doen onze zoon voortaan staand de luier verschonen aan badrand of aan de salon tafel. Nu zins kort lukt het weer als die geslapen heeft weer op de commode te verschonen met een boekje van Nijntje in de hand.

2 jaar geleden

Echt letterlijk 10min geleden heb ik dit zelf ook opgezocht! Dit is ook zooooo vaak bij ons. Maar zelden dat ze het ok vind. Er was zelfs een fase dat het aandoen van een luier soms wel 30min kon duren. Als ze echt extreem was, dan was er geen lang mee te bezeilen. Meestal zette ik haar dan even zonder luier op de grond en kon ze even rondlopen. Vaak kon ik daarna wel haar luier omdoen. Inmiddels blijft ze redelijk liggen, maar wel echt huilen alsof ze pijn heeft. Dus ik begon vanavond weer eens te twijfelen. Op internet stond dat er heel veel kindjes zijn die dit hebben. Vaak zijn ze er nog niet klaar voor (net na het wakker worden) of ze vinden het niet leuk, omdat ze gestoord worden tussen het spelen door. Het kan dan helpen het verschonen al een aantal keren aan te kondigen. Dat is wat ik gelezen heb en maar eens ga proberen. Wie weet helpt het🙈

2 jaar geleden

Luierbroekjes en bij poep even echt in de houdgreep houden. Of op een andere plek leggen, kleedje op de bank oid.

2 jaar geleden

Wij hebben tegenwoordig een rij met knuffels op haar vensterbank staan. Voordat ik haar neerleg mag ze een knuffel pakken en hier speelt ze dan mee terwijl ik haar verschoon! Gaat sindsdien prima!

2 jaar geleden

“Fijn” om te lezen dat ik niet de enige ben. Maar lijkt inderdaad of pijn doet. En hoe doen jullie dan met poepluiers?😬

2 jaar geleden

Reactie op sh6

“Fijn” om te lezen dat ik niet de enige ben. Maar lijkt inderdaad of pijn d ...
Ik pak met 1 hand haar beide enkels en geef iets wat ze op dat moment interessant vind. Meestal kan ik haar dan zo met die hand sturen of tegenhouden.

2 jaar geleden

Standaard hier huilen en stampvoeten. Alleen de ochtendluier “accepteer” ze. Ik geef altijd haar speen en iets wat ze op dat moment interessant vind, waar ze normaal niet mee mag spelen. Zo’n zakje waar ik de poepluier in doe werkt nu voor afleiding.

2 jaar geleden

Ik verschoon staand sinds ze kan staan. Hier was het ook altijd strijd. Mijn vriend vind staand niet fijn dus die heeft nog regelmatig een worsteling haha

2 jaar geleden

Word je kindje niet rustiger als je haar wat drinken geeft in bijvoorbeeld een flesje? Dat doen wij soms, als ons zoontje erg overstuur is bij het verschonen. Vaak daarna lacht hij snel weer

2 jaar geleden

Kan het dat het op de grond wel lukt?

2 jaar geleden

Die van ons deed dit ook een hele lange tijd, rollen, huilen, zelfs op het aankleedkussen staan🙈 Elke keer weer een nieuw speeltje geven werkte vaak wel (of staand verschonen) maar op een gegeven moment hadden we alles wel gehad 😅 we kregen even later door dat ze na haar slaapje niet meteen verschoond wilde worden, eerst rustig wakker worden, knuffelen en dan verschonen ☺️ maar soms hadden we daar ook niet tijd de voor hoor .. gelukkig accepteert ze de laatste tijd het verschonen op de commode weer 🎉

2 jaar geleden

Hier heb ik overdag luier broekjes en die verschoon ik staand. Alleen voor de nacht een normale luier, als hij in bad komt om af te drogen wilt hij wel liggen dus dan kan ik heel snel die luier om doen🤣😩

2 jaar geleden

Hier ook af en toe verschrikkelijk speelgoed of wat je haar ook maar geeft gooit ze keihard weg. Dan ga ik ook over op staand verschonen. Poepluier moet ze gewoon in houdgreep en als mijn man thuis met z'n 2en of iets te eten of drinken help nu ook

2 jaar geleden

We gebruiken al lang geen commode. Leg aankleedkussen op de grond. Tegenwoordig doe ik alles in de badkamer… lekker warm. Ik kan trouwens wel lang op mijn knieën zitten…

2 jaar geleden

Ik kondig het een stuk of 3 keer aan, laat hem zelf de schone luier pakken en vasthouden. Wij hebben leggen het verschoonkussen op de grond en zetten een standaard YouTube filmpje op wat hij herkent en tussendoor haalt hij een nat doekje uit het pak, deksel op de pot etc.

2 jaar geleden

Ik houd hem gewoon in de houdgreep nu. Leg m’n ene onderarm over hem heen. Hij heeft zere kont van de zure poep Zo zielig. Maar zal toch schoon moeten Ik kan heel goed in m’n bubbel gaan tijdens het verschonen. Is hier ook echt krijsen maar zodra de pamper dicht zit zet ik hem rechtop en dan is het huilen ook voorbij.