17 Reacties
2 jaar geleden
Bekend "probleem" 😬
Wil je niet ontmoedigen, maar m'n dochter is nu 4,5 en heeft nog steeds het liefst mij 😅
Wat bij ons wel heel goed helpt is als ik bijv echt helemaal uit beeld ben, dus ze gaan samen op pad (zwemmen, speeltuin, dagje weg etc) en wij hebben op een gegeven moment ook ingevoerd dat we om en om naar bed brengen, anders was k elke dag aan de beurt.
Begrijp me niet verkeerd: ze is superlief en leuk en hou zielsveel van haar, maar af en toe tijd voor mezelf is gewoon nodig. Elke moeder heeft dat denk ik wel :)
Waarschijnlijk breng jij nu het meeste tijd met je zoon door? Dus trekt ie automatisch meer naar jou... zo ging dat bij ons ook, maar wat ik al eerder omschreef hielp echt :) En nu, als we merken dat ze papa weer even beu is, stuur k ze weer even samen op pad en is het helemaal koek en ei :)
Succes!
2 jaar geleden
Heeft hij het ook als je er niet bij bent? Meer 1 op 1 tijd heeft hier goed geholpen toen mijn zoontje ook zo'n fase had.
2 jaar geleden
Dat aan mama plakken hoort volgens mij ook wel bij de leeftijd. Hebben we hier ook. Wat wel lukt is dat papa lekker met ons dochtertje gaat spelen of naar de speeltuin wandelt, dat soort dingen. Ik denk dat het helpt om de 'quality time' aan te moedigen met papa. Leuke momentjes pakken. En ja.. op sommige momenten moet het gewoon mama zijn, ik denk dat veel kindjes dat hebben 🤷🏼♀️ ik snap wel dat dat soms moeilijk kan zijn voor de papa's hoor, maar moeder natuur heeft t ook een beetje zo bepaald denk ik
2 jaar geleden
Die van mij is ook een mama kindje, maar mijn man heeft zijn vaste taken met onze jongen en dat lijkt te helpen. Hij brengt hem naar de opvang en haalt hem op. Hij zit altijd bij mijn man op de fiets.
Het zou kunnen helpen dat je man een vaste taak heeft met jullie zoon en zo een band op bouwt.
Of je gaat met z'n drieën iets doen (boekje lezen, spelen) en jij trekt je steeds iets verder terug. Nog niet uit het zicht, maar dat het wel vertrouwder wordt.
De andere tips die ik heb gelezen zijn ook mooie tips
2 jaar geleden
Reactie op DaniëlleS
Nee
Wat meer 1 op 1 tijd met papa zou ik dan proberen. En dan zorgen dat jij echt weg bent, dus het huis uit. Meteen lekker een dagje voor jezelf😉
2 jaar geleden
Bij ons is het net andersom,, ons zoontje trek heel erg naar me man,, quality time met hem helpt wel🥰
2 jaar geleden
Reactie op Thereforyou
Bekend "probleem" 😬
Wil je niet ontmoedigen, maar m'n dochter is nu 4,5 e ...
Nou ik denk dat we toch een soort van papa dag gaan uitproberen.
Of een paar uur zonder mij😁
Als ik er niet ben, dan gaat hij lekker z'n eigen gang.
Maar als ik er ben, hangt onze zoon veel aan mij.
Nu helemaal omdat hij druk aan het oefenen is om aan 1 hand te lopen.
Eigenlijk neem ik nooit tijd voor mezelf.
Weet ook niet goed wat ik zelf kan doen.
Heb geen vriendinnen jammer genoeg.
De meeste tijd ben ik met m'n zoontje bezig.
Ik werk parttime en mijn man fulltime.
Dus ik snap echt wel dat hij meer naar mij trekt.
Maar vandaag zat m'n man op de grond met m'n zoontje en hij duwde hem opzij omdat hij erlangs wou om naar mij te komen.
Ik heb hem even genegeerd omdat ik aan het koken was.
Maar vind het erg lastig worden voor mijn man, die heel graag contact wil met zijn zoontje
2 jaar geleden
Reactie op DaniëlleS
Nou ik denk dat we toch een soort van papa dag gaan uitproberen.
Of een paa ...
Ja begrijpelijk, voor jullie beide lastig! Maar al ga je alleen maar even langs familie als je die hebt, of stukje wandelen, ff naar de winkels, misschien gaan sporten? Of een hobby buiten de deur? Al ga je ff naar de bieb, of lezen buiten (of doen alsof je naar buiten gaat desnoods) en evt boven zitten als dat kan...
Weer even je draai vinden 😊 Heel veel succes en je zult zien, als hij iets meer met je zoontje doet, dat het echt beter wordt! ❤️
2 jaar geleden
Ik herken wel een beetje wat je zegt. Ik werk 3 dagen en mijn man 5 dagen. Hij was laatst een weekendje weg geweest en onze dochter reageerde bijna niet toen hij weer thuis kwam. Denk dat dat ook te maken heeft met dat ze dan dus een paar dagen volledig bij mij is. Op zaterdag ochtend ga ik altijd sporten, dus dat is altijd even hun tijd samen. Ik merk dat ze daarna eigenlijk het hele weekend weer leuker op mijn man reageert.
VRIEND
2 jaar geleden
Hier wordt pappa ook genegeerd, vind het zo sneu. Als ik echt weg ben gaat het wel. Ze heeft van alle aanwezigen gewoon een favoriet. Als ik er ben ben ik het. Bij mijn ouders is dit opa, maar als mijn man er dan is is hij het. Maar vaak zijn we dus samen met haar en dan moet ze soms echt niks van hem hebben. Ook lastig voor pappa steeds worden afgewezen