9 Reacties

3 maanden geleden

Wat zegt het consultatiebureau? Hier juist een lange dochter maar dit heeft ze echt van mijn man. Ze mag wel wat dikker, ze is echt een dunnetje maar het consultatiebureau vind het geen probleem. Enige nadeel is dat als ze ziek is ze echt geen reserves heeft.

3 maanden geleden

Onze meid heeft net een groeispurt gehad en zit eindelijk op 92,5cm maar nog steeds maar 11,6kg. Het consultatiebureau houdt haar nog steeds extra in de gaten.

VRIEND

3 maanden geleden

Hier ook een kleintje. Onze meid is 90 cm. Aan de kleine kant, altijd al geweest vanaf premature start met 44 cm. Het 5x geboortegewicht heb ik nog nooit van gehoord, dit haalt ze bijna, ze was 2,6 kg bij geboorte. Maar ze groeit prima en volgt haar eigen curve. Mensen denken ook altijd dat ze 2 is. Maar boeit me niet zo. Ik geniet er nog maar lekker extra lang van dat ze klein is, groeit snel genoeg!

3 maanden geleden

Onze dochter is 94cm en wordt niet per se heel jong geschat. Ze ontwikkeld zich gewoon als een normale peuter. Ook is ze pas zo'n 3 maanden 3 jaar. Als ze die 3 maanden niet herkennen, lijkt mij dat geen probleem. Onze dame volgt (volgens mij) prima haar eigen curve en dus maak ik mij geen zorgen.

3 maanden geleden

Onze dochter is even oud en 91 cm. Ook klein van stuk. Maak me er niet druk over, en ze is ook niet 5x geboorte gewicht. Gewoon gezond en niet precies gemiddeld. Je hebt grote, kleine, dunne en dikke mensen. Zo ook bij kindjes denk ik dan 🙂

VRIEND

3 maanden geleden

Soms wel onhandig een kleintje. Gister bij Monky Town hadden ze ook kleine wc-tjes. Laten zien en gezegd dat ze daar mocht plassen als ze moest (zijn bezig met zindelijkheid) Ze gaf het zelf goed aan en rende naar de kunder wc. Maar ze zakte alsnog zo erdoorheen met haar kleine billen. Met vasthouden vond ze ook eng. Dus maar gezegd dat ze in haar luier mocht plassen. Maar ze groeit vanzelf rustig groter.

3 maanden geleden

Wij hebben ook een kleine dochter. Zijn zelf ook beide rond de 1m65, dus niet super groot. Tis altijd een kleintje geweest, maar zit wel op curve. Ze is gezond, beweegt veel, speelt goed, eet goed,… dus maken ons geen zorgen. Hun spurtjes zullen nog wel komen, gewoon wat later. ☺️

3 maanden geleden

Zolang ze gezond zijn is het vaak alleen maar voordelig. Niet als ze met de billetjes in het toilet zakken natuurlijk, mja daar heb je de meeneem wcbrillen voor die je kunt inklappen. ;-) Hier wordt ze vaak een jaar ouder geschat. Het nadeel daarvan is dat er dan ook verwacht wordt dat ze daar aan kan tippen. Soms best sneu. En onze rug.... 104 cm en 18kg ong.

VRIEND

3 maanden geleden

Reactie op Ellen3

Onze meid heeft net een groeispurt gehad en zit eindelijk op 92,5cm maar no ...
Typisch dat dat per cb verschilt. Volgens mij zijn onze dochters even oud (onze dochter van oktober 2020, 5 weken prematuur). En hier helemaal niet extra in de gaten houden. Ze is klein maar gezond, dis prima zo zeggen ze daan. En zo voelt het voor ons ook. Ze groeit goed, alleen wat klei er dan gemiddeld (nu net 90 cm)