20 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op JustMie
Gefeliciteerd!! Ik denk dat het even wennen is voor hem. Hopelijk draait hi ...
Jij ook gefeliciteerd! Ja we hopen dat hij langzaamaan zijn draai gaat vinden. Het is alleen heel zielig om hem zo gefrustreerd te zien. Hopelijk is het een fase. Net als alle andere fases😅
2 jaar geleden
Jij ook gefeliciteerd! Ja we hopen dat hij langzaamaan zijn draai gaat vind ...
Wat me nu te binnen schiet is misschien start of juist einde van de dag of beide een 1op1 momentje zonder afleiding. Boekje lezen of lekker knuffelen oid 😁 heel simpel maar misschien wel effectief??
2 jaar geleden
Reactie op JustMie
Wat me nu te binnen schiet is misschien start of juist einde van de dag of ...
Thanks!! Dat doen we inderdaad nu. Elke avond tot 21.30 feest met Bing op tv🤣🤣. Niet helemaal de bedoeling, maar heb echt geen zin in elke avond die strijd.
2 jaar geleden
Thanks!! Dat doen we inderdaad nu. Elke avond tot 21.30 feest met Bing op t ...
O, ik zie tv echt als een afleidingsmiddel.. en zie het dan niet meer als een 1op1 momentje. Ik zou juist voor een moment kiezen waarbij er geen afleiding is niet van de baby, geen tv of radio. En samen iets doen als een boek lezen, spelletje spelen, knuffelen , kinderpraatje maken..
2 jaar geleden
Wij hebben ook sinds vorige week onze dochter mogen verwelkomen. Pelle word 12 november 2. Hij doet het eigenlijk heel goed. Al merken we wel dat het allemaal wat veel is voor hem. Hij eet slecht en is erg moe maar toch steeds snel en vroeg wakker. De peuterpubertijd is in een stroomversnelling binnen komen walsen. We proberen echt te zorgen dat we allebei om de beurt samen met hem wat ondernemen. Samen naar de winkel of bouwen met de Duplo.
2 jaar geleden
Reactie op Colet
Wij hebben ook sinds vorige week onze dochter mogen verwelkomen. Pelle word ...
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het over het algemeen goed gaat! Dat is altijd fijn. Het is een fase blijf ik maar herhalen😅
2 jaar geleden
Reactie op JustMie
O, ik zie tv echt als een afleidingsmiddel.. en zie het dan niet meer als e ...
Goed plan! Gaan we ook nogmaals proberen😁
2 jaar geleden
Wij hebben er sinds 25 augustus ons zoontje bij en ons dochtertje wordt 24 november 2 jaar. Ze is heel lief voor haar kleine broertje alleen is het nog wat moeilijk voor haar om in te schatten soms te wild is en wat niet. Ook zij heeft het inderdaad lastig met het feit dat ze niet meer de volledig aandacht krijgt. Dingen doen die niet mogen, kwaad worden, ... we blijven gewoon heel duidelijk en strikt in alles en ik moet zeggen het begint te beteren. Ook zorgen we voor momentjes dat de aandacht volledig naar haar gaat. Bvb. alleen meegaan naar de winkel, samen met papa buiten spelen of iets doen, veel knuffels en kusjes. We betrekken haar ook zoveel mogelijk bij de verzorging enzo van haar kleine broer.
2 jaar geleden
Reactie op Suus196
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wij hebben er ondertussen ...
Gefeliciteerd! Ja ze waren hier laatst op bezoek en gaven ook weleens wat tips. Het gaat gelukkig al een stuk beter nu. Hij heeft zijn momenten, maar het gaat echt al beter.
2 jaar geleden
Gefeliciteerd!
Ik heb zelf niet de ervaring met een 2e, maar ik heb wel gelezen dat je de baby niet de schuld moet geven. Ik weet niet of je dat doet hoor, maar dat klonk wel logisch.
Als je zoon bijvoorbeeld aandacht wil en je zegt dan “ja, eerst even baby voeden en dan jij”, dat werkt niet.
In plaats daarvan zeiden ze dat je kan zeggen: “ja, over 5 minuten komt mama met je spelen”.
Succes! Hopelijk is de fase snel voorbij.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Gefeliciteerd!
Ik heb zelf niet de ervaring met een 2e, maar ik heb wel g ...
Nee het is inderdaad allemaal anders voor hem. Het is lastig, omdat hij erg op mij lijkt. Als er iets moet gebeuren wil ik dat ook direct en niet hoeven wachten😂😂. Erg confronterend. Het gaat gelukkig al een stuk beter!
2 jaar geleden
Reactie op Petra81
Gefeliciteerd met je meisje💜.
Voor je zoontje is alles heel veel verander ...
Bedankt! Het gaat inderdaad al een stuk beter. Hij zoekt nog wel de grenzen op, dat wil hij graag. Maar het gaat echt al beter gelukkig.
2 jaar geleden
Reactie op Anne-Leen
Wij hebben er sinds 25 augustus ons zoontje bij en ons dochtertje wordt 24 ...
Hier ongeveer dezelfde tijdslijn qua peuter en baby. Dus nu bijna 3 maanden een babytje erbij. Het is én peuterpubertijd én een nieuw gezinslid en dat is echt heftig voor onze oudste. in het begin gaf ze de baby wel eens een mep. Ondertussen wil ze ze vast nemen, knuffelen en brengt ze speeltjes naar haar kleine zus. We hebben heeeeel veel geluk dat de baby een enorm rustig kind is en dus de aandacht nog heel vaak naar de peuter kan gaan. Ik geef borstvoeding en ben dus vaak met de baby bezig. Ik kan niet aan mijn man vragen om eens een flesje te geven en ik met onze peuter bezig kan zijn. Maar ik merk wel dat we er beiden deugd van hebben om samen onze momentjes te hebben. Dan spelen en ravotten we samen en kunnen we allebei onze batterijen opladen bij elkaar. Maar er zijn ook dagen dat ze de hele dag loopt te zeuren en huilen. Het is echt zwaar soms! Maar ik geloof er maar in dat ook dit wel beter wordt.
We can do this mama's! Met een minimum aan slaap en een maximum aan liefde! ❤️
En af en toe eens een goed glas wijn 🍷. 😅😁
2 jaar geleden
Herkenbaar!
Dochter wordt maandag 2 en de baby is nu 3,5e maand..
Vooral tussen 5-7 is het hectisch.. baby heeft zijn huiluurtje en de peuter begint moe te worden, maaarr wil natuurlijk niet naar bed.
Ik kan de baby niet even in de box laten en soms wil hij wel in de draagdoek maar wel als ik blijf lopen. Maarja de peuter moet gedoucht worden en ik wil haar ook even haar momentje geven voor het slapengaan met alle aandacht.
Mijn man is heel makkelijk, als hij mijn dochter naar bed brengt dan poetst hij haar tanden niet enzo. Als ik er iets van zeg dan laat hij haar zelf haar tanden poetsen.. ook geen oplossing dus.
Meestal laat ik hem even bij de baby tot de peuter klaar is voor een verhaaltje en dan wisselen we. Want de baby laat hij makkelijk huilen in zijn huil uurtje, hij wil niet lopen ofzo met hem want dat heeft toch geen zin volgens hem. Heeeeele ingewikkelde fase vindt ik dit!! Ik wil mezelf echt in 2en splitsen op die momenten 😫
Ik wil eigenlijk gewoon beide niet tekort doen met aandacht en dat gaat soms even niet anders.. 😔