8 Reacties
2 jaar geleden
Hier eet hij wel zn boterhammen. In de ochtend 2 en in de middag 2. Avondeten gaat wel.. Maar hij wilt niks nieuws proberen. Stukjes aardbei, koekjes, broodjes.. Noem maar op.. Wilt niks proberen. Ik bied het wel iedere dag aan, maar nog geen succes. Dus ook geen snoepjes, ijs, chocolade (niet dat dat erg is, maar toch.. ) succes 😅
2 jaar geleden
Hier heel wisselend. Brood is ze nu weer helemaal klaar mee dus geef dan vaak beschuit of een cracker, of een krentenbol, dat eet ze wel.
Daarnaast zorg ik als ze slecht eet dat ze veel fruit binnen krijgt. Daar is ze gelukkig gek op dus mandarijnen, appel, banaan, mango etc. Maak een fruitsalade of ik geef 2 stuks los gedurende de dag. Ik probeer de "slechte" tussendoortjes te beperken als ze slecht eet.
En eet ze haar avondeten slecht dan geef ik wat kwark toe of een fles met wat granen erdoor. Het zijn echt fases.
2 jaar geleden
Op zich eet onze dochter prima en gevarieerd, maar als ik na ontbijt en lunch nog een bord met stukjes fruit en brood, cracker laag neerzet eet ze vaak nog stukken meer en andere dingen ook dan als wanneer ze in de kinderstoel zit. Dus zo doen wij het al een tijdje. En s avonds geef ik soms soepachtig eten of yoghurt in een knijpfruit zakje die ik zelf kan vullen als ze even geen zin heeft. Zo eet ze dan alsnog prima.
2 jaar geleden
Hier eet ze ook slecht in de kinderstoel, maar als ik haar op de grond zet en ze kan spelen, doet ze haar mond open en eet het op.
Dan maar op die manier.. Fruit eet ze sowieso heel goed.
2 jaar geleden
Ik adviseer je om op Solid starts te kijken, daar staan tips hoe je kan voorkomen dat je kind echt een picky eater wordt en hoe je het beste om kan gaan met de eten weiger fase van peuters.
Hier gebeurd het ook wel eens dat hij bijna niets eet bij ontbijt of lunch, dat is dan zo. We volgen ons kind hier in en leggen hem nooit druk op om iets te eten (voeren ook niet)
2 jaar geleden
Mijn dochter is dol op eten en als ik die niet zou tegen houden dan eet ze de hele dag door. Vanaf dat ze zelf dingen kon pakken eet ze zelf hier, als ik haar eten geef dan word dat vaak geweigerd. Ik heb hier overdag wel aardig ritme er in met wat ze krijgt. Ochtend start ze met een boterham/krentenbol en wat fruit, lunch 2 boterhammen, en avond eten. Vaak is het een klein koekje, appel, wat chips in de middag. Eet ze hier echt een dag slecht dan leg ik vaak wat op tafel, vaak speelt ze en ondertussen eet ze het dan wel
2 jaar geleden
Reactie op Alicia89
Hier eet hij wel zn boterhammen. In de ochtend 2 en in de middag 2. Avondet ...
Herkenbaar hier nog zo een die niets nieuws wil proberen 🤭 wat de boer niet kent… maak daarom vaak maar groente die ze wel kent en lust erbij op haar bord zodat ze iig iets van groente eet