4 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook, maar hier eet en drinkt hij wel redelijk.
Koorts was de volgende dag gezakt.
Belangrijkste is dat je zoon drinkt.
Is zijn matrasje al iets verhoogd?
Verder gebruiken wij luuf 2x per dag en neusspray.
Misschien even laten drinken na het hoesten.
Ook hebben we zetpil gegeven tegen de koorts en zere keel.
2 jaar geleden
Geef je al paracetamol? Thijmsiroop eventueel en luuf als hij verkouden is. Minder eten is niet erg maar drinken wel. Als hij nog natte lippen heeft en huilt met tranen hoef je je geen zorgen te maken om uitdroging.
Hier heeft de kleine samen met papa 2 weken geleden corona gehad maar ze had enkel 1 dag hoge koorts en een paar dagen flink hangerig.
2 jaar geleden
Onze kleine is er ook echt goed ziek van geweest. 40° koorts, keelpijn en daardoor ook niet goed willen drinken. 🙄
Ik heb haar "volgestopt" met paracetamol, spiegel opbouwen. Gegeven waar ze trek in had, zelfs als dat snoep geweest zou zijn, maar gelukkig bleef het bij zacht fruit. En in haar bed had ik continu een beker water staan, zo'n 360° beker.
Bij de apotheek heb ik neusspray gekocht op basis van xylometazoline, de apotheek heeft een variant die geschikt is voor hele kleine kindjes met 0,025% xylometazoline. Die kan je niet bij de drogist kopen. Een zoutoplossing hielp gewoon niet. Daar sliep ze in ieder geval goed mee omdat ze dan iig gewoon kon ademen. Let wel op, je mag dat spul niet langer dan 7 dagen gebruiken en dat moet je ook ECHT niet doen.
Vicky accepteert ook geen zetpillen meer. Ze knijpt haar billetjes zo strak samen, dat ik zo'n pil er niet in krijg. Ik ben overgestapt op DARO paracetamol vloeibaar met frambozen smaak, ik heb liever geen "lekker" associatie met medicatie, maar ja...🤷🏼♀️