318 Reacties
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Steffiek
Zijn er hier ook moeders die een postnatale angststoornis hebben ipv een de ...
Wat akelig. Goed dat je de huisarts hebt gebeld! Het zijn volgens mij gezonde gedachten, maar niet als het zich uit in paniekaanvallen.
Ik heb dit niet maar wel bekend met angstaanvallen. Toen ik nog niet geopereerd was was ik op een gegeven moment elke avond doodsbang dat ik weer een (megapijnlijke) galblaasaanval zou krijgen (ik had die altijd snachts) en ook tijdens de nachtvoedingen was ik overvallers op elk gevoel in mijn lichaam om te voelen of er weer een aankwam. Ik lag dus vaker wakker door de angst dan door de aanvallen.
Hopelijk heeft de huisarts tips of kan deze je doorverwijzen!
Wat heftig trouwens dat je je moeder zo jong bent verloren, kan me voorstellen dat dit nu je zelf moeder bent geworden ook invloed heeft.
3 jaar geleden
Reactie op Steffiek
Nee bij mij zit het eigenlijk vooral in dat ik mezelf helemaal gek maak. Bi ...
Dit is wel herkenbaar. Ik heb een stil geboorte van dichtbij gezien en sinds dien ben ik echt helemaal mezelf gek aan het maken. Ik check echt 100x snachts of hij nog ademt. Daar ben ik nu mee aan de slag aan het gaan zodat er een beetje een uit knop komt op mijn gedachtes. Want dit is natuurlijk geen gezond gedrag en ik krijg er nog minder slaap door.
Al denk ik ook niet perse dat het een postnatale depressie is maar een burn-out. Iets word een naam gegeven maar is bij iedereen heel anders. Bij mij zijn het op een stapelingen van dingen die er zijn gebeurd voor de zwangerschap en tijdens. Ik heb deze te ver weg gestopt en opeens kwamen ze er allemaal uit.
Ik heb toevallig deze week weer een afspraak en dan we verder om met die gedachtes om te gaan. Dus ik denk dat je dan zeker baat hebt bij een behandeling of gesprek. Zodat er een beetje druk van de ketel word afgehaald.
3 jaar geleden
Reactie op Steffiek
Nee bij mij zit het eigenlijk vooral in dat ik mezelf helemaal gek maak. Bi ...
Dit heb ik ook, en daar door ook weer deels depressief, ik ben hier voor in behandeling bij een psycholoog. Kan dus ook nog steeds niet werken omdat ik helemaal doordraai als ze bij iemand anders is. Nu met behandeling gaat het langzaam iets beter en kan ik haar nu 2 uurtjes bij mijn moeder laten zonder dat ik gek wordt
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hoe is het vandaag gegaan?
Lief dat je het vraagt! Ze vond inderdaad dat de gevoelens die ik heb extremer zijn dan hoort. Ook zag ze aan me dat de gedachtes mij inderdaad belemmeren. Morgen word ik teruggebeld, ze ging in gesprek met de praktijk ondersteuner hoe/wat nu verder. Vond het in ieder geval heel fijn dat ze mij meteen begreep en niet afwimpelde met “dat hoort erbij”
3 jaar geleden
Sorry ik moet even mn ei komen brengen, vermoeidheid helpt niet mee.... Misschien is het alles samen ik weet het niet... Maar ik zie het even niet meer, het licht aan het einde van de tunnel. Wanneer wordt het beter? Het helpt niet mee dat ik al een week binnen zit omdat die kleine ziek is en ik zelf niet lekker ben. Ik voor mijn gevoel niks voorelkaar krijg en dat ook niet hoef maar stiekem wel.. Het is weer een zooi ik heb edmr straks en ben nu al moe.
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Sorry ik moet even mn ei komen brengen, vermoeidheid helpt niet mee.... Mis ...
Hey lieve miertje, ik weet niet wanneer het beter wordt, maar het gaat beter worden en ik hoop voor jullie dat het snel is☺️.
Het is makkelijk gezegd om niks te doen en je nergens druk om te maken, maar zo werkt het niet hè.
Maar probeer gewoon je rust te pakken wanneer het kan, dat is zoveel waardevoller.
Succes zo en een digitale knuffel van Sem en mij voor een hele lieve mama en voor Hanna
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Sorry ik moet even mn ei komen brengen, vermoeidheid helpt niet mee.... Mis ...
Awh miertje! :( wat zwaar met Hanna. Heeft ze een griepje te pakken? Hoe is het met je EMDR gegaan?
3 jaar geleden
Awh miertje! :( wat zwaar met Hanna. Heeft ze een griepje te pakken? Hoe is ...
Het voelde als een opluchting vandaag... Vooral verkouden al een week, ze weigert soms te drinken( wij denken keelpijn) kom wel goed maar vannochtend zat ik er zo doorheen... Wat is dat toch met donderdagen
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Het voelde als een opluchting vandaag... Vooral verkouden al een week, ze w ...
Wat vervelend. Hopelijk is deze dip nu voorbij. Hoelang dit allemaal duurt vraag ik mij ook wel eens af maar probeer per dag te leven en verder vooruitkijken komt wel weer!
Beterschap voor Hanna!
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Het voelde als een opluchting vandaag... Vooral verkouden al een week, ze w ...
Ja donderdag zo lekker in de week. Net geen weekend. Als je kind ziek is; zo pittig. Beterschap voor Hanna!
3 jaar geleden
Reactie op Lokko
Hoe gaat het vandaag?
Heel goed ik wist niet dat edmr zo goed kon helpen voor niet echt gebeurde dingen, ik was veel minder angstig dat er iets met Hanna was nu ze langer sliep. ( gisteren behandeld) En vannochtend gewoon kunnen werken ik voelde me nodig door m'n collegas en heb niet het gevoel over de grens te zijn gegaan. Ben een kwartiertje eerder begonnen maar ook gestopt, kon ik mooi met de kleine klooien. Papa houd niet van onze dochter in bad doen 🤭
3 jaar geleden
Reactie op Lokko
Heb je contact met je vader of tantes?
Wel met mijn vader gelukkig! En met mijn oma (moeder van mijn moeder) had ik een hele goede band. Helaas is ze 1 week voor ik erachter kwam dat ik zwanger was plots overleden aan een hersenbloeding😢 de rest van mijn familie op 1 oom en oma na zijn allemaal jong overleden😖