318 Reacties
3 jaar geleden
Vandaag toch te horen gekregen dat ik videocalls mag doen. Toen ik laatste keer een afspraak wilde maken had ik zo’n onaardige vrouw aan de telefoon. Je moet NU een afspraak inplannen of we sluiten je dossier. Ik legde nog uit dat ik een kindje van 3 maanden had en mijn man veel weg was. Ik heb ook geen familie of vrienden hier wonen want we wonen hier net een half jaar. Ze reageerde er niet eens op. Twee weken echt over na gedacht en terug gebeld. Heel aardige mevrouw die aanbood me aanbood mij aan te melden voor thuis bellen. Ik wilde eigenlijk alles gewoon stop zetten. Maar toch blij dat het zo kan.
Heeft iedereen inmiddels al een afspraak staan?
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Dat is het gekke. Als ik hetzelfde verhaal van een ander zou horen zou ik h ...
Oh wat ontzettend dapper dat je die stap hebt gezet zeg. Fijn dat dan weer mensen meegaan kijken met jullie. Gebruik vooral wat nuttig is en negeer dat waarvan je denkt het zal wel 🤭 is ook moeilijker bij jezelf hoor, als het zo makkelijk zou zijn zouden we er allemaal minder last van hebben volgens mij, maar nogmaals het was het proberen waard toch? Ik duim met je mee dat het voltjes mag verlopen houd je ons op de hoogte? Dikke kus
3 jaar geleden
Reactie op Kiimmetje
Ik mag 1 april eindelijk komen in het ziekenhuis naar de psychologie afdeli ...
Ah ook fijn voor jou!
3 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik was al bezig gewoon mazzel gehad 😘 zo erg dat jullie zolang moeten wac ...
Ik snap het wel. Ik heb je verhaal voorbij zien komen, en het moet echt mega traumatisch zijn geweest. Ik snap je gevoelens echt volkomen. Ik hoop dat EMDR gaat helpen bij je! Je reageert altijd zo lief op iedereen.
Bij mij heeft het niks met mijn zwangerschap of zoon te maken maar meer de gebeurtenissen zoals baan verliezen (40 uur) verhuizen naar andere stad. Ik mis mijn oude leven lijkt het wel, waar ik mijn zoon wel in zag. Er is gewoon veel veranderd. Maar ik kan nog wel even wachten. Ik vind wel als er bij andere hoge nood is ze daar echt sneller op moeten reageren.
3 jaar geleden
Vandaag toch te horen gekregen dat ik videocalls mag doen. Toen ik laatste ...
Oh wauw, sommige mensen. Het is al zo'n enorme drempel en als je dan ook nog eens zo een iemand aan de telefoon krijgt.. Die snapt het blijkbaar niet. Daarnaast, mensen denken ook maar dat je de kleine zomaar overal kan wegbrengen. Ik zit ook ver van vrienden en familie helaas, dus weet dat dat niet zomaar even gaat. Maar wat fijn dat je vandaag wel een prettig iemand aan de telefoon had en dat je van start kan. Ik kreeg vandaag te horen dat ik woensdag al terecht kan, super fijn!
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Wat fijn! Het is soms zo'n verschil wie je treft. Goed dat je toch nog gebe ...
Ja zeker! Hoe gaat het inmiddels met jou? Gewoon om hulp vragen als het teveel word. Wij gaan ook onze zoon naar oma brengen binnenkort. Er moet nog zoveel hier gebeuren. Ik las dat je dochter nog steeds om de vier uur komt. Is dat al beter?
3 jaar geleden
Reactie op tmr20
Oh wauw, sommige mensen. Het is al zo'n enorme drempel en als je dan ook no ...
Ja! Normaal zou ik er niet zo mee zitten maar nu ik slecht in mijn vel zit trok ik het me echt aan. Ik krijg dan ook erge anxiety om nogmaals te bellen. Dat zo iemand dan werkt op een plek waar mensen kwetsbaar zijn en juist hulp nodig hebben snap ik niet.
Ja lastig hè als je niet terug kan vallen. Je hoopt dan continue als ze wel mee moeten ze niet gaan huilen. Ah super fijn dat je zo snel te recht kan!
3 jaar geleden
Ja! Normaal zou ik er niet zo mee zitten maar nu ik slecht in mijn vel zit ...
Precies dat! Bij mij komen die zaken momenteel ook wel echt binnen en ik ben daarom de laatste tijd enorm strijdlustig. En je ziet in jouw geval dat het dus ook wel degelijk verschil maakt door je er niet bij neer te leggen. Moet je nog heel lang wachten?
Ja inderdaad, al ben ik het inmiddels wel gewend om haar stil te houden vanwege haar ziekenhuisbezoeken. Ik loop gewoon te pas en te onpas rondjes met haar. Het is het één of het ander😇
3 jaar geleden
Reactie op tmr20
Precies dat! Bij mij komen die zaken momenteel ook wel echt binnen en ik be ...
Nee ik heb gelukkig volgende week een intake. Dan zijn we wel 5 weken verder. 😩
Haha ik was bij de tandarts en mijn man kon even bij de kleine blijven. Ze zei hoe kinderen soms zo huilde etc en het niet altijd handig is. Maar dat is geen moeder 🤣 Hij moest die week erop wel mee door een fout van hun en hij gedroeg zich echt als een engeltje haha. Moet je naar het ziekenhuis voor je dochter? Ik denk op de kinderafdeling ze het nog wel meer accepteren. Merk wel als je altijd je kindje meeneemt hoeveel plekken kinderwagen onvriendelijk zijn! Dit hele verhaal is een beetje off topic haha
3 jaar geleden
Ik zou afgelopen maandag intake hebben met psychiatrisch verpleegkundige, werd ik sochtends gebeld dat ze thuis zit met corona en ik weer op de wachtlijst geplaatst ben😑 best gek maar merk dat ik daar best verdrietig om was de afgelopen dagen en dat ik er echt naar uit keek om eindelijk "geholpen" te worden.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op MariskaaO
Ik zou afgelopen maandag intake hebben met psychiatrisch verpleegkundige, w ...
Hè, wat vervelend. Kan me voorstellen dat dit een tegenslag is (als dit bij mij was gebeurd was ik zeker weten in huilen uitgebarsten 😢). Ik heb nu ook dat ik er een beetje 'naar uit kijk' naar volgende afspraak. Geeft toch ook wat houvast. Hopelijk kan je binnenkort wel van start 😘.
3 jaar geleden
Reactie op MariskaaO
Ik zou afgelopen maandag intake hebben met psychiatrisch verpleegkundige, w ...
Pff wat vervelend. Snap je gevoelens, je wilt graag geholpen worden. En dan komt er weer iets tussen. Corona maakt het allemaal niet makkelijk. Wachtrijen zijn nóg langer. Hoop dat je snel aan de beurt bent!
3 jaar geleden
Reactie op CocoNina
Lieve mama's, ik lees zo af en toe mee in dit topic en wil jullie zeggen da ...
Wat lief! ❤️ mijn zoontje en mijn man zijn echt mijn drijfveer dus ik weet dat dit goed gaat komen. Ik wens natuurlijk hier alle mama’s hetzelfde.