4 Reacties
één jaar geleden
Ik zou je zeker geen zorgen maken maar de logopedie gewoon zien als een stukje ondersteuning.
één jaar geleden
Mijn dochter kon de een na laatste keer ook nog weinig woorden en vooral nog niet verbinden ook toen hadden ze het over logopedie Sinds dat ze twee is is haar woordenschat ineens veel groter en weet ze veel meer woorden en zo heel af en toe verbind ze ze. Dit heb ik paar weken terug ook aangeven bij het CB en toen hebben ze het er niet eens over gehad. mijn dochter is in 2 maanden zoveel in woorden vooruit gegaan, natuurlijk hou ik het hier ook nog wel in de gaten ook omdat ze nog veel haar eigen taal spreekt. En zou me er niet teveel druk om maken logopedie is natuurlijk ook een goed iets
één jaar geleden
Bibi is ook wat laat met praten. CB maakte zich vorige week geen zorgen. Ze zagen dat ze veel snapt. Ook Bibi had geen zin om een toren te bouwen, aangegeven dat ze dat thuis wel kan. We zien dat Bibi vooruit gaat qua taal en ik vindt dat zolang ze vooruit gaat en niet stilstaat, het prima is. Allll good! En mocht jouw gevoel zeggen; er is wat extra hulp nodig dan is dat ook oke! Logopedie is niet iets heftigs. Het is wat ondersteuning zodat het voor je kind makkelijker wordt om zich te uitten! :) Maar wat ik uit je verhaal opmaak is dat hij woorden kent en er vooral veel energie gaat naar zijn motoriek! Komt vanzelf wel. Je doet het goed!❤️
één jaar geleden
Hier hetzelfde, onze dochter verbind de woorden ook nog niet echt.
Bij consultatiebureau gaven ze aan dat we hiermee konden gaan oefenen zodat ze zinnen van 2 a 3 woorden gaat maken.
Nu let ik er 2 dagen op dat ik haarzelf ook meer aanspreek in korte zinnen en meer tegen haar in volledige zinnen praat. En ineens zegt ze wel drie woorden in een zin.
Nu zegt ze: 'mama schoenen aan' en 'Aapje waar ben je'
Kan dus in een paar dagen ineens heel erg veranderen