77 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hier geen woordjes bewust, ze kan wel een vis nadoen 🤭 als ik haar boekje ...
Bij ons ongeveer 20 woorden denk ik... Ze probeert van alles te zeggen. Ik ben gewoon blij dat ze het lijkt te proberen. We zijn nog niet op het punt dat ze woorden kan koppelen. Van helemaal niks naar dit is al een hele stap L.
2 jaar geleden
Reactie op Colet
18 is heel gemiddeld hoor. Ik las toevallig laatst een artikel kinderen van ...
Dan lopen we wel "wat achter". Brabbelen doet hij wel veel.
mama, dada (daag), Zaza (Zazou), nee en ja maar dat is eerder voor de klanken. ('jajajajaj')
Het komt wel, langzamer. Maar het komt. Wetende dat elke peuter zijn/haar eigen ritme heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Colet
18 is heel gemiddeld hoor. Ik las toevallig laatst een artikel kinderen van ...
Hier inderdaad precies het zelfde een dame met echt een grote woordenschat en 3 tot 5 woordzinnen. En ze begint ook al een soort mini gesprekken te voeren met ons. Overal waar wij komen staan ze ook versteld van hoe goed ze al kan praten...
Opvang gaf ook al aan dat ze echt een slimme meid is voor haar leeftijd.
2 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Moeten het dan ook echt kloppende woorden zijn? Denk dat ie bijna aan de 10 ...
Nee als het maar steeds het zelfde is voor wat hij/zij bedoelt. Hanna zegt bijvoorbeeld autu ipv auto, dah dah ipv dag dag, be be ipv baby, Co co ipv komkomer, aardbeeih ipv aardbei, pwies ipv poes en zo kan ik nog wel even doorgaan. Overigens is papa nog steeds stoïcijns mama, ookal weet ze bijvoorbeeld wel als ik zeg loop maar naar papa wie ik bedoel. 🧡💚
2 jaar geleden
Reactie op Nancy96
Hier inderdaad precies het zelfde een dame met echt een grote woordenschat ...
Zo heeft elk kind z'n talenten 😉 onze dochter is heel erg bezig met wat bij elkaar hoort. Gisteren ging ze letterlijk de gele (ballenbak) ballen bij elkaar in een bak doen en er mee rond sjouwen. Maar heke gesprekken zitten er nog niet in. Zou al blij zijn als ze het woord eten en drinken snapt, das ook wel een makkelijke. We hebben wel overigens sterk het vermoeden dat ze het woord poepen snapt 🤭
2 jaar geleden
Reactie op Nancy96
Hier inderdaad precies het zelfde een dame met echt een grote woordenschat ...
Ik vind het wel heel gezellig meneertje praat alles aan elkaar. Hij begint ook al met liedjes zingen. En ook wel praktisch dat hij 9 van de 10 keer goed kan aangeven waarom hij huilt als dat voor ons niet duidelijk is. Natuurlijk is hij ook gewoon peuter puber in de dop en huilt ook als hij zijn zin niet krijgt. Haha
2 jaar geleden
Ik heb er hier een die je de oren van de kop kletst. Ben naar aanleiding van dit berichtje eens gaan turven maar ze kent al iets van 30-35 woordjes. Ze is van eind november. Maar ken ook vriendinnen met kindjes die maand of meer ouder zijn die nog nauwelijks woordjes zeggen. Die zijn weer sneller in klimmen. Zo heeft elk kind zijn specialiteit. Komt vanzelf.
2 jaar geleden
Reactie op angel90
Nog meer kindjes die nog niet praten met 19 maanden ? Niet eens mama of. Pa ...
🙋♀️ hier ook niet