77 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Voldemort

Er komen hier nu steeds meer woordjes bij....waaronder "kut" en daar ben ik ...
Hanna zegt hier heel veel puta puta puta 🙈🙈🙈 ze zegt het meer als klank ze zegt vandaag veel koeka koeka koeka 🤷‍♀️🧡💚

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Hanna zegt hier heel veel puta puta puta 🙈🙈🙈 ze zegt het meer als klank ...
Ik hoorde gisteren ook iets wat verdacht veel leek op "godomme" 🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ze heeft altijd al veel geluidjes gemaakt en praat ook steeds beter. Leukste blijven die woordjes die ze verzint. Zoals schommelen vind ze heel leuk maar kan ze niet zeggen, dat is mehuhu. Waarom weet ik niet maar klinkt schattig. Of in het begin was proost, boot. Laatste nieuwe ontwikkeling is au, pijn. Ze kende beide woorden al maar linkt ze nu ook aan elkaar.

2 jaar geleden

Merk dat mijn dochter nu wel woordjes wil leren. Appel is er sinds een paar dagen bij gekomen en ablieft (alsjeblieft). Als ik haar voor me op schoot heb en woordjes op noem, zie je echt aan dat bekkie dat ze mee wil praten. Begrijpen doet ze ontzettend goed, praten echt haar brabbel taal 😅😂

2 jaar geleden

Hier al heel veel😱 ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat het zoveel is... een greep: papa, mama, oma, opa, bijna alle namen van haar ooms en tantes, ja, nee, koe, doei, tjauw (ciau), poepen, koekje, eten, schoenen, voeten, drinken, die, ajuuuuu, hoi, tractor, kraan, shovel, ijsje, toetje, aardbeientoetje, aardbei, slaapaap (haar knuffel)... en nog meer die ik zo niet kan bedenken🤣 Zijn er nog meer kindjes die de letter R al zo goed kunnen uitspreken? Hier kan ze dat dus onwijs goed😳 Ik ben zelf een taaldocent dus het zou me niet verbazen dat ik daarom veel met haar praat en dat ze daardoor zoveel worden kent. Maar de letter R is toch wel een van de moeilijkste...

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Hier al heel veel😱 ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat het zoveel is. ...
Ooh blij om te horen! Onze dochter is bijna 20maanden ( van 4 december 2020) en die praat dus zeker net zoveel. En woorden die met een R beginnen dus ook gewoon vloeiend.

2 jaar geleden

Reactie op Mx3

Hier al heel veel😱 ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat het zoveel is. ...
De R gaat hier ook goed de F is wel echt heel lastig...

2 jaar geleden

Mijn zoontje zet net zijn beker heel hard op tafel en zegt kijk herrie! Hahaha

2 jaar geleden

Hier kent hij de woorden, auto , trein, rijden, poepen (kan ook poetsen als betekenis hebben bij hem) , ja, nee, eten, poes, papa, mama, opa , oma , bal, bus, slapen en schapen is bij meneer allebei bapen, 🤭 En zal er vast nog wat vergeten.

2 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Hier kent hij de woorden, auto , trein, rijden, poepen (kan ook poetsen als ...
Luier, draaien, pop ook nog

2 jaar geleden

Hier zegt ze enorm veel woordjes met haar 20 maanden. Hadden vorige maand een lijstje gemaakt en zaten toen op bijna 150 woordjes inclusief namen en komen dagelijks nieuwe woorden bij. Leukste zijn vooral die nog niet helemaal goed worden uitgesproken: biet (alsjeblieft), gogel (vogel), kikker (is zowel kikker als krokodil), moekoek (moeilijk). Wel heb ik het idee dat haar uitspraak de laatste dagen ineens een stuk slechter is. Trekt hopelijk snel weer bij

2 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Hier zegt ze enorm veel woordjes met haar 20 maanden. Hadden vorige maand e ...
Oh en ze zegt nu de hele dag ‘goed gedaan Ivia’ tegen zichzelf 😂😅

2 jaar geleden

Reactie op Ellen3

Hier zegt ze enorm veel woordjes met haar 20 maanden. Hadden vorige maand e ...
Wat knap zeg!!👍🏼

2 jaar geleden

Hier ook al redelijk veel. Van papa, mama, opa, oma, tante, dais (daisy de hond) tot die, dat, op, af, aan, uit, zitten, eten, ijs, baby, au, jaja, en vooral heel veel nee 🤣 dieren kan ze ook nadoen en als ik over haar praat en ik zeg dat ze goed kan gillen begint ze meteen te gillen 🤣 ze begint het allemaal te begrijpen nu dus wij moeten opletten wat we zeggen 😅

2 jaar geleden

Hier een sprong gemaakt met kletsen.. kind houd haar mond niet meer dicht!!😱🤣 veel geklets zonder echte woorden te gebruiken maar af en toe. Papa mama, die, nee, ja aardbei, helpen, wakker en vandaag is ei erbij gekomen. Zal nu elke week meer worden🥰🥰

2 jaar geleden

Zegt nog geen opa of oma en überhaupt nog niet echt veel woorden. Maar een vloeiende kangaroe lukt wel

2 jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Zegt nog geen opa of oma en überhaupt nog niet echt veel woorden. Maar een ...
Ik begreep dat opa en oma ook geen hele makkelijke woorden zijn. Oma zal dan ook eerst beginnen met mmmmma.

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ik begreep dat opa en oma ook geen hele makkelijke woorden zijn. Oma zal da ...
Aah oke, ja de opa's en oma's zitten met smart te wachten😅 nu noemt hij iedereen nog papa

VRIEND

2 jaar geleden

hier wordt sinds kort wel opa gezegd maar nog geen oma

2 jaar geleden

Reactie op 2020mama

hier wordt sinds kort wel opa gezegd maar nog geen oma
Het is hier mama, papa, Hanna, poes😊 ze zegt nu ook wel eens dag poes of hallo poes