77 Reacties

2 jaar geleden

Hier is zijn spraak heel erg vooruit gegaan en zegt ook opa en oma papa mama milow kraan trekker nee ja melk en nog veel meer,,, geniet nu nog even van de rust want zijn iets oudere broertje (1,5 jaar) ratelt in 1 stuk door van smorgens vroeg 6 uur tot 18:30 uur🙈 en die zeg dan ook als Dex iets wil hebben nee Dex dat is een bal bijvoorbeeld of ventilator haha

2 jaar geleden

Reactie op Miertje08

Het is hier mama, papa, Hanna, poes😊 ze zegt nu ook wel eens dag poes of h ...
Wat gaaf dat de haar eigen naam al zegt! Hier kan ze wel Poes en Jackie zeggen, maar nog geen Luna. 🤣 Nu in de B-fase denk ik, want sinds een week zegt ze Boom, Boot, Boek en Bui(ten).

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Wat gaaf dat de haar eigen naam al zegt! Hier kan ze wel Poes en Jackie zeg ...
Aaah hier ook een fan van de B! Boom, bloem, bumba deze week

2 jaar geleden

Reactie op Louise 030

Aaah hier ook een fan van de B! Boom, bloem, bumba deze week
Net wezen kleuren, Blauw lukt ook haha

2 jaar geleden

Snapt weel maar praten.. echt woordjes nee weinig. Mama nee vogel woef woef. Auto opa ( vandaag☺️) ze kletst wel veel in haar taal.

2 jaar geleden

Is er een typo gemaakt? 16maanden en van 11/2020 zijn? Naast dit Deamon brabbelt de oren van onze kop. En maar enkele woordjes: kaka, baby (Baby2 opkomst, al ben ik wel overtijd, alweer), meer mama dan papa, dada(daag) Denk niet dat hij echt weet wat ze betekenen.

2 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Is er een typo gemaakt? 16maanden en van 11/2020 zijn? Naast dit Deamon br ...
Topic van 7 maanden oud 😝

2 jaar geleden

Reactie op Inge1992

Topic van 7 maanden oud 😝
Wauw.. ik steek het op de zwangerschap.. 😂 40+4, het doet wat met je. En het ziet er naar uit dat het zo niet in beweging komt..

2 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Wauw.. ik steek het op de zwangerschap.. 😂 40+4, het doet wat met je. En ...
Haha! Succes met de laatste loodjes 🥰

2 jaar geleden

Daylinn gaat nu ineens heel snel heel lang alleen mama en dada en nu begint het echt veel woorden te worden. Blauw groen geel 1.2.3 8.9.10😂 wiebel wiebel (liedje van het zandkasteel) opa oma ha ga hatsjie en dan kei hard lachen. Het is zo geweldig 😁🙈 lig echt af en toe in een deuk hoe ze het brengt

2 jaar geleden

Ellie is echt een spraakwaterval, ik vergeet soms dat ze nog 2 moet worden... Ze kent alle kindjes van de kinderopvang bij naam, gebruikt echt zinnen. Kent ongeveer alle dieren in de dierentuin, alle kleuren. 'mama, ik wil eten' 'auto opruimen?' (= parkeren) 'broertje ook melk drinken' 'papaloe (= paraplu) mee, regen buiten!' 'donker, Ellietje slapen' Enzovoort. Ik heb het gevoel dat ze taalgevoelig is 😅

één jaar geleden

Hallo, herkennen jullie dat je kind een woord gebruikt en daarna nooit meer ? Lijkt wel alsof hij de geleerde woorden vergeet. Je hoort hem paar dagen/woorden nieuwe woorden zeggen, daarna nooit meer ? Dan is t weken stil en dan leert hij weer woordjes en vergeet die weer en zo gaat dat dus de laatste jaar..

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hallo, herkennen jullie dat je kind een woord gebruikt en daarna nooit meer ...
Zo is bij Olivia veel van haar ontwikkeling al gegaan, dus niet specifiek het praten. Doet ze een week ineens iets nieuws en daarna hele poos niet meer en dan opeens is het weer terug. Daarnaast merken we bij het praten dat een deel ook echt papegaaien is. Dus als ze het dan niet meer hoort stopt ze ook weer met het zeggen.

één jaar geleden

Reactie op Ellen3

Zo is bij Olivia veel van haar ontwikkeling al gegaan, dus niet specifiek h ...
Dankjewel voor je reactie, hier zegt hij de simpelste dingen niet meer dus dingen die hij wel dagelijks hoort. Ok als hij iets wilt is het doormiddel van wijzen of zelf pakken maar geen woordjes

één jaar geleden

Reactie op angel90

Dankjewel voor je reactie, hier zegt hij de simpelste dingen niet meer dus ...
Hier heeeeel lang gehad met "Mama" was het eerste woord dat hij kende maar pas sinds deze week zegt hij het weer

één jaar geleden

Reactie op Marielleolthof

Hier heeeeel lang gehad met "Mama" was het eerste woord dat hij kende maar ...
Zegt hij voor de rest wel andere woordjes ?

één jaar geleden

Reactie op angel90

Zegt hij voor de rest wel andere woordjes ?
Ja dat wel, hij is niet heel snel met praten, hij gaat ook pas sinds kort de taal gebruiken om iets aan te geven. Hij heeft vooral zijn eigen taal en woorden waar niemand iets van snapt met af en toe een "echt" woord ertussen. En wat Ellen zegt herken ik ook wel. Heel veel woorden of korte zinnen na papagaaien maar daarna hoor je het niet weer