207 Reacties

één jaar geleden

Ja sinds juli 2021... er gebeurt niks. Al op controle geweest bij gyno. In juli mogen we bellen naar zkh voor verder te kijken. Ik ben ondertussen al 37

één jaar geleden

Wij zijn een jaar geleden begonnen en nu ben ik drie maanden zwanger. Ook eerste keer gelijk raak eerste maand na het stoppen met de pil, maar nu duurde het even ondanks dat mijn menstruatie vrijwel direct na mijn zwangerschap weer op gang was gekomen. Geen idee waarom, misschien de leeftijd ben inmiddels alweer 32.

één jaar geleden

Jep, ben nu bijna 7 maanden zwanger. Bij de eerste was k vrij snel zwanger, 2de duurde iets langer, 3de ook weer wat sneller...

één jaar geleden

Hoihoi, wij zijn ook bezig voor een tweede. Sinds november ongeveer. Helaas heb ik een heel onregelmatige cyclus ( tussen de 20 en 60 dagen) en is daarom de vraag of ik een eisprong heb. Ben vorige week door de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog waar ik pas over 2 maanden terecht kan. Bij ons eerste was ik na 1.5 jaar gestopt te zijn met anticonceptie zwanger. Alleen het verschil is dat we er toen totaal niet mee bezig waren. Als het raak zou zijn was het mooi en zeer welkom, maar we waren er niet heel serieus mee bezig. Nu is de wens wel erg groot ( en aanwezig) en daarom lijkt het dan ineens heel lang , terwijl het eigenlijk nog wel meevalt. Ook voel ik mij er soms best onzeker over dat ik dus misschien geen eisprong heb volgens de huisarts. Ik gebruik ovulatietesten maar ik vind elke keer geen piek. Dat maakt het wel een beetje lastig. Om mij heen zijn er heel veel vrouwen zwanger en dat doet mij soms wat. Waarom weet ik niet want we hebben al een prachtige zoon, en we zijn nog helemaal niet zo lang bezig. Helaas kan ik niet zo veel doen aan mijn gevoel...

één jaar geleden

Wat vervelend Trace! Wel een regelmatige cyclus of blijft ook die uit? Sam en thereforyou gefeliciteerd! Fijn om ook succesverhalen te horen. Livv07, snap dat zo'n onregelmatige cyclus vervelend is! Mijn cyclus is aardig constant maar dacht toch vorige maand maar eens ovulatietesten te proberen. Maar ook geen eisprong kunnen vinden met die tests terwijl ik wel altijd steken voel rond de eisprong. Misschien moet ik er maar wat minder mee bezig zijn. Maar dat is inderdaad lastig als je graag wil!

één jaar geleden

Reactie op Diedietje

Wat vervelend Trace! Wel een regelmatige cyclus of blijft ook die uit? Sa ...
Standaard en op de precieze datum elke maand me cyclus. Voorheen 2x per jaar zwanger ( met miskramen) nu 0

één jaar geleden

Ik zou graag willen maar mn man is nog niet zover. Ik was ook direct zwanger van de 1e en ben ook bang dat het nu voor de 2e wel eventjes kan duren. Daarom zou ik het liefste nu alweer gaan proberen maar helaas...

één jaar geleden

Reactie op Diedietje

Wat vervelend Trace! Wel een regelmatige cyclus of blijft ook die uit? Sa ...
En als je een gevoeligere ovulatietest doet? Ik heb het ook gedaan, had de gevoeligste sticks genomen... wie weet? Bij mij was de drang ook best groot toen, als het dan niet lukt kan het echt frustrerend zijn!

één jaar geleden

Reactie op Diedietje

Wat vervelend Trace! Wel een regelmatige cyclus of blijft ook die uit? Sa ...
Mijn huisarts zei ook dat het best lastig kan zijn je piek te vinden met ovulatie testen.. Ik probeer er ook minder mee bezig te zijn en het maar op zijn beloop te laten. Soms een beetje lastig wel!

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

En als je een gevoeligere ovulatietest doet? Ik heb het ook gedaan, had de ...
Had vorige keer zelfs rijp eiblaasje en gedaan zoals gyno zei en niks

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

En als je een gevoeligere ovulatietest doet? Ik heb het ook gedaan, had de ...
Welke ovulatietest heb je gebruikt? Ik gebruik nu die van de action en heb die van zwanger&co gebruikt. Maar met beide heb ik afwisselend licht en donkere streepjes maar nooit echt even donker als de controle streep.

één jaar geleden

Reactie op Thereforyou

En als je een gevoeligere ovulatietest doet? Ik heb het ook gedaan, had de ...
Welke test zou je aanraden dan? Had nu van action en kruidvat. Vind clearblue wel erg duur.. maar misschien volgende maand toch maar eens doen

één jaar geleden

Bij onze eerste was het meteen raak. Wij waren daar wel van geschrokken, omdat we juist er rekening mee hielden dat het even kon duren. We realiseren ons dat we hiermee enorm gezegend zijn. Begin dit jaar kregen we de wens voor een 2e kindje. Tot onze (blije) verbazing weer gelijk raak. We hadden er wel weer rekening mee gehouden dat het even kon duren. Nu inmiddels 22 weken zwanger. Ik was na een half jaar na de geboorte van onze 1e meteen heel regelmatig ongesteld. Ik gebruikte de app flo om mijn cyclus te volgen. Daarmee wist ik wanneer mijn eisprong was. Rondom die datum om de dag gemeenschap was hier dus blijkbaar 2x succesvol. Ik gun jullie ook snel een zwangerschap.

één jaar geleden

Reactie op Diedietje

Welke test zou je aanraden dan? Had nu van action en kruidvat. Vind clearbl ...
Ik had via sensitest, mn zwangerschapstesten ook. Had geloof ik deze: https://m.sensitest.nl/index.php?p=sensitest-ovulatietest-dipstick-sensitive

één jaar geleden

Ik hoop voor je dat het snel mag gebeuren. Zelf hadden wij juist bij de eerste heel lang nodig (ruim 2 jaar) om zwanger te raken. Die is met een spoedks geboren. Netjes een jaar gewacht met de gedachte dat een tweede wel weer lang op zich zou laten wachten, maar ben nu ruim 32 weken onderweg van de 2e 🤰

één jaar geleden

Wij zijn in januari gestopt met de pil en nu 9 weken zwanger, de vorige x heeft het vele langer geduurd.. Succes 🍀

één jaar geleden

Wij zijn in maart begonnen met proberen en nu 5 weken zwanger. Dus echt super snel.

één jaar geleden

Wij zijn ook alweer een tijd aan het proberen. In december een miskraam gehad met 10 weken en sindsdien helaas nog niet gelukt

één jaar geleden

Wij zijn ook sinds maart weer begonnen, maar nog geen succes over 2 weken kan ik weer een zwangerschapstest doen, dus ben benieuwd 🙈 Heb er heel veel zin in,maar vind het ook wel spannend. De eerste negatieve test was een lichte tegenvaller,maar aan de andere kant ook weer een opluchting klinkt heel raar, maar zie er best tegen op om zwanger te zijn met onze grote boef hier in huis. Aan de andere kant als ik zie hoe lief hij met kleine baby's is dan smelt mijn hart ook weer en kan niet wachten op een tweede. We gaan zien hoe het allemaal reilt en zeilt. Eerst maar eens zwanger worden mocht ons dat gegund zijn.

één jaar geleden

Wij zijn sinds april aan het proberen zwanger te worden, frustrerend proces vind ik het eigenlijk, ben zelf ook al 37 dus besef ook goed dat de kansen afnemen. Net ongesteld geworden…