26 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben er nu mee bezig en tot nu toe gaat het goed. Na 4 weken pepti, nu op gewone voeding 2 schepjes van de 5

3 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Ik ben er nu mee bezig en tot nu toe gaat het goed. Na 4 weken pepti, nu op ...
Je geeft dan 2 gewone schepjes en 3 pepti?

3 jaar geleden

Reactie op Ilsevangeffen

Ik ben er nu mee bezig en tot nu toe gaat het goed. Na 4 weken pepti, nu op ...
Bij jullie zijn er helemaal nog geen klachten terug gekomen?

3 jaar geleden

Wij hebben bij onze andere kinderen 2x provocatietest moeten doen. Beide reageerden ze wel op de test. Direct huilen, krampjes, rode vlekken op borst en gezicht, maar er kwam bij beide geen kma uit. Waarschijnlijk gewoon intolerantie. Gelukkig hebben bij een fijne kindearts die ze ondanks geen kma toch op hun voeding liet het eerste jaar, omdat ze het daar echt beter op deden. Daarna overgestapt op soja en amandelmelk.

3 jaar geleden

Reactie op M02

Wij hebben bij onze andere kinderen 2x provocatietest moeten doen. Beide re ...
Fijn dat jullie zijn meedenkende arts hebben😊

3 jaar geleden

Over 2 mnd moet mijn zoontje de test ook ondergaan, vooral omdat hij vanaf de zwangerschap geen koemelk binnen gekregen heeft omdat ik lactose intolerant ben. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Voor nu sowieso pepti omdat hij ernstige reflux heeft en ze dat is stabiel willen hebben. Krijg deze daarom om die reden ook al vergoed, via mijn kinderarts

3 jaar geleden

Wij moesten bij mijn dochter ook weer provoceren. Dit hebben wij max 8 flessen gedaan denk ik. Na de eerste flessen werd al duidelijk dat het mis was. Huilen, onrustig aan de fles en na de fles, terug spugen etc. Daarna ben ik gestopt, het zou eigenlijk een week moeten maar dat ging ik echt mijn kind niet aan doen. Gelukkig had ik een heel behulpzame en meedenkende (huis)arts en heb ik zonder problemen verwijzing gekregen voor speciale voeding. Ik zou zeggen luister naar je moeder gevoel wanneer je provoceert, je weet echt wel of het oke gaat of niet.

3 jaar geleden

Hier ook provocatie test gehad na 4 weken pepti. dag 1 ging prima dag 2 savonds krampjes dag 3 was een ramp heel onrustig drinken na een halve fles gilde ze het uit en kreeg er ook niet meer in. Savonds weer terug na pepti. Ook kreeg ze huiduitslag op haar gezicht. heb nu voor 3 maand op recept van art van cb. 16 februari na de kinderarts.

3 jaar geleden

Wij hebben die test gedaan specifieke voor lactose. Hier was het inderdaad na een voeding in alle hevigheid terug

3 jaar geleden

Wij kregen pepti van kinderarts zonder die test. Het is nu dag 4 , biet echt duidelijk een verschil., Ze is nog steeds onrustig

3 jaar geleden

Ik weet niet waar jullie allemaal wonen maar in Midden Limburg zit een diëtiste die via bioresonantie KMA kan opsporen. Binnen 10 min weet je of je kind t heeft of niet. Omdat ze dus ook diëtiste is, mag ze machtigingen voor dieetvoeding uitschrijven. Zo hoef je dus geen provocatietest te doen en door al die ellende heen te gaan! Zooo blij mee!

3 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Je geeft dan 2 gewone schepjes en 3 pepti?
Jep, en we zitten nu op dag 2 van 3 schepjes normaal en 2 pepti.

3 jaar geleden

Reactie op Koraaltje

Bij jullie zijn er helemaal nog geen klachten terug gekomen?
Rick heeft 1 keer echt last van gehad, tijdens de fles. Maar tot nu toe zijn de klachten weg die hij eerst had. Waarschijnlijk er toch over heen gegroeid! Hopelijk zet deze Trent zo door.

3 jaar geleden

Wij moeten volgende week woensdag naar ziekenhuis en die week erop ook weer ene week met koemelk en andere week zonder we weten niet (de arts ook niet) welke week hij die met koemelk krijg en wanneer zonder,,, het is alleen een ochtend dus ben benieuwd

3 jaar geleden

Mijn eerste echt hele erge kma. Zwol helemaal op en eczeem reflux, ontstoken slokdarm. Super zielig dat we er zo laat achterkwamen maarja we waren jong(19) geen ervaring toentertijd dusja heb er ervaring mee nu. In het ziekenhuis in België hebben ze getest gewoon wat bloed afgenomen en daarna kreeg ik de uitslag. Met bewijs vergoeding voornpepti gekregen. Pas na 6 maanden ofzo voorbijgegaan. Ik zou als je bewijs van kma en dus vergoeding hebt gewoon nutrilon pepti geven, is beter sowieso die eiwitten zijn in zoverre verknipt dat het lichaam het niet herkent als koemelk en dus ook geen heftige reactie kan geven. Lijkt me in het algemeen het gezondst. Ik heb nog eens toen hij 4 maanden was koemelk genomen om te testen (gaf bv en kv) werd ie goed misselijk van. Bij hem was het best hevig. Voor de rest ligt het eraan als je kindje een acute kma heeft of een vertraagde of tegelijk. Die van mij had dus tegelijk. Dus meteen na het geven van voeding verborgen reflux krampen eczeem etc. Uiteindelijk ook opgezwollen keel gezicht etc dat was echt tegen het moment dat ik ineen zover kma las en toen direct nutrilon pepti gegeven direct verlichting. Heeft 2 weken nodig gehad om volledig klachten vrij te zijn. Hoop dat je hier iets aan hebt!

3 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Mijn eerste echt hele erge kma. Zwol helemaal op en eczeem reflux, ontstoke ...
Dat is niet helemaal waar. Mijn zoon reageerd net zo erg op koemelk met pepti als nutrilon standaard helaas. Wij hebben speciale neocate voeding dit is echt allergie vrij. Hier kan hij wel tegen

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Dat is niet helemaal waar. Mijn zoon reageerd net zo erg op koemelk met pep ...
Nou dat is wel waar maar in uitzonderingen dus niet.. zoals bij jullie het geval is met jullie kindje, maar over het algemeen werkt pepti voor baby’s met kma.

3 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Nou dat is wel waar maar in uitzonderingen dus niet.. zoals bij jullie het ...
Nee niet helemaal... kinderen die last hebben van kma reageren VAAK niet op verknipte eiwitten. Voor sommige kinderen is dit niet voldoende maar is een volledig koemelkvrije voeding nodig. Dit is niet meteen een uitzondering zoals jij zegt, maar komt over het algemeen iets minder vaak voor...

3 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Nou dat is wel waar maar in uitzonderingen dus niet.. zoals bij jullie het ...
Verder maakt het ook niet uit. Als er een verdenking van kma is kun je het beste contact opnemen met een kinderarts. Hoe dan ook is het vervelend als een kindje klachten heeft!

3 jaar geleden

Reactie op Larissaxxx

Nou dat is wel waar maar in uitzonderingen dus niet.. zoals bij jullie het ...
Nou niet hoor.. bij koemelkallergie Heb je ook dus last van geknipte koemelk! Wanneer je intolerantie bent heb je daar geen last van. En dat zijn 2 hele verschillende dingen.