13 Reacties

2 jaar geleden

Wil je alleen je verhaal kwijt of advies? 😊

2 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Wil je alleen je verhaal kwijt of advies? 😊
Advies is zeer zeker welkom

2 jaar geleden

Hier ook drama. 15 maanden. Elke nacht zeker 2 uur wakker achter elkaar. Slaapt overdag ook amper. 1 tip die ik zelf ook ga ondervinden. Een slaapcoach. Al meer dan 15 maanden onderbroken nachten. Denk in totaal 10 nachten echt doorgeslapen

2 jaar geleden

Wij hebben ook al 14 maanden vreselijke nachten gehad. Laatst een keer een nachtje bij opa en oma gebracht, daar sliep ze gewoon door.. Mijn schoonmoeder begon over aardstralen en de plaats van haar bedje. Ik geloof daar totaal niet in, maar uit wanhoop toch haar bedje midden in de nacht maar naar de andere kant van de kamer verplaatst. Ze slaapt nu echt een stuk beter! Geen idee of het echt door die aardstralen komt of door wat anders, maakt me ook niet uit, want nu kunnen we de helft van de week ongeveer doorslapen. Misschien werkt het bij jullie ook

2 jaar geleden

Persoonlijk zou ik haar juist niet laten huilen, helemaal niet s nachts, dan worden ze extra wakker en moeilijker weer in slaap te krijgen. Als mijn zoontje wakker wordt, ga ik er naartoe en hem voeden. Sowieso mag hij voor 6 uur niet zijn bed uit en gaan we niet beneden met hem zitten, desnoods ga ik naast hem liggen (en ligt een opblaasbaar matje onder zijn bed hiervoor), maar hij blijft in bed. Het is ook een stukje mindset. De maatschappij verwacht dat kinderen snel doorslapen, terwijl dit helemaal geen natuurlijk gedrag is, het is juist goed voor ze om nog voedingen te krijgen s nachts. Maar ja, het is wel slopend… (Hier in totaal 2 nachten doorgeslapen en hij komt minstens 2 keer per nacht)

2 jaar geleden

Bij ons vanaf hij 1 is is hij 1 keer wakker in de nacht (krijsen) . Wij geven wel een fles dan weer anders lukt het ons niet om hem in slaap te krijgen .......

2 jaar geleden

Reactie op EllieB

Wij hebben ook al 14 maanden vreselijke nachten gehad. Laatst een keer een ...
Ja dit kan echt werken. Ik ben ook zo nuchter als wat. Maar als het bedje boven een wateroor staat kunnen ze soms heel slecht slapen. Bedje verplaatsen wil dus soms echt helpen.

2 jaar geleden

Hier heeft het boek: Slaap! Van Susanne Willekes enorm veel geholpen. Ik haal er zoveel tips uit. Sowieso is zij fantastisch! Mom you got this, heeft ook een podcast met haar gemaakt. Ook het luisteren waard. Verder.. hang in there mama! Ik weet er alles van. En het wordt echt beter.. Slaap wanneer je kan, en ga vroeg naar bed 🌟💫

2 jaar geleden

Reactie op EllieB

Wij hebben ook al 14 maanden vreselijke nachten gehad. Laatst een keer een ...
Oke ik ben ook niet van zulke verhalen. Maar heb wel t bedje verschonen 😬 ben benieuwd!!!

2 jaar geleden

Oke ik ben ook niet van zulke verhalen. Maar heb wel t bedje verschonen 😬 ...
Ik hoop voor jullie dat het werkt!

2 jaar geleden

Oke ik ben ook niet van zulke verhalen. Maar heb wel t bedje verschonen 😬 ...
Er zijn mensen die dit soort dingen 'op kunnen sporen'. Er zijn ook mensen die een koperen figuur in de kruipruimte hebben liggen om het slapen te bevorderen. Mijn man is loodgieter en had ooit eens bij mensen onder de kruipruimte moeten werken en leidingen aan moeten passen. Alle oude koperen leidingen worden dan meegenomen. Die mensen deden ineens geen oog meer dicht🤣 Bleek dat hij per ongeluk ook het koperen figuur mee had genomen en die was schijnbaar voor hun slaap...😅

2 jaar geleden

Reactie op EllieB

Wij hebben ook al 14 maanden vreselijke nachten gehad. Laatst een keer een ...
Wel interessant onderwerp! Geloof dit wel.

2 jaar geleden

Vervelend zeg! Bij ons andersom sinds hij 1 jaar is slaapt hij eindelijk een beetje door! Daarvoor was het een jaar lang om het uur a 1,5 uur zowat. Naar beneden deed ik zelf nooit. De nacht is om te slapen dus we blijven in bed. Is het niet zijn bedje dan is het ons bed. Als hij voor 1:00 kwam dan wilde ik hem nog wel terug leggen. Na 1:00 hield ik hem bij mij in bed. Had een bedhek aan m'n boxspring gezet (mijn kant). Wij hebben een plafond projector en die vindt hij sinds 11 maanden oud he-le-maal de bom! Dan kijkt hij ernaar en valt ie vanzelf in slaap. We hebben er eentje van de Intratuin met planeten en we hebben er eentje van een muziekmobiel. Die doet ook slaapliedjes en gaat na 30 minuten uit.