26 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter doet het ook, zelfs de onder buurvrouw begint er al over te klagen. Dus dan kan je wel na gaan hoeveel ze het doet 🤭😂

2 jaar geleden

Van zodra hij op zijn 2 benen staat, loopt Deamon. Maar echt lopen, alsof hij geen tijd heeft 😅 (ook regelmatig op zijn tippen) waarom zou dat raar zijn?

2 jaar geleden

Ja ons meisje doet ook alles rennend 😂 vandaag rennend naar de supermarkt, rennend naar en in rennen in de speeltuin, rennen thuis, overal.. 😅

2 jaar geleden

Ja!! Gewoon lopen is zeldzaam. Ik moet ook vaak met hem meerennen in huis.. heen en weer de woonkamer door.

2 jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Van zodra hij op zijn 2 benen staat, loopt Deamon. Maar echt lopen, alsof h ...
Nou ik had er nooit bij stil gestaan maar mijn vriendin kwam gisteren langs ( heeft zelf 2 oudere kindjes ) en ze vond t dus wel raar en vertelde dat haar kinderen dat nooit gedaan hebben.. heen en weer rennen. Maar echt vaak dus begon k te twijfelen vandaar dit topic gestart 😊

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook heel erg. Maar er is bij hem vermoeden van autisme. Mijn oudste 2 zoontjes hebben dit overigens nooit op die manier gedaan.

één jaar geleden

Reactie op A-KH

Mijn zoontje heeft dit ook heel erg. Maar er is bij hem vermoeden van autis ...
Ik twijfel soms ook eerlijk gezegd. Of hij geen autisme heeft. Wat doet hij nog meer waardoor er vermoeden van autisme is als ik vragen mag ?

één jaar geleden

Reactie op angel90

Ik twijfel soms ook eerlijk gezegd. Of hij geen autisme heeft. Wat doet hij ...
Hier is die vermoeden er ook. Mijn vader en zus hebben het syndroom van Asperger. Ook owv deze gedragingen: Met de vingers wriemelen, Op de tippen lopen, Met de armen Flapperen (precies overexcited zijn) In zijn eigen wereldje zitten > hoort ons niet als we roepen. Op 2jarige leeftijd (nogsteeds) geen woordjes. Nu wij hebben op 7/12 een intake met het ECA (expertise centrum autisme -in Hasselt), dus dan hebben we misschien al antwoorden op vragen/vermoedens.

één jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Hier is die vermoeden er ook. Mijn vader en zus hebben het syndroom van Asp ...
Oke dit herken ik niet moet ik zeggen. Mijn zoontje kent een paar losse woordjes maar roept mij bijv nooit. Of vraag nergens om dmv woordjes. Hijs wel mega eenkennig en maakt weinig oogcontact. Ook rent hij dus veel op en neer en doet af n toe hoofdschudden. Denk dat we binnenkort naar de cb moeten. Zal er dan wel eens vragen. Laat je weten hoe de intake was ?

één jaar geleden

Reactie op angel90

Ik twijfel soms ook eerlijk gezegd. Of hij geen autisme heeft. Wat doet hij ...
Best wel een lijstje, Hele dag op zijn tenen lopen. Nog steeds veel fladderen met zijn handen. Zich afzonderen van anderen, kijkt totaal niet om naar leeftijdsgenootjes. Praat nog helemaal niks. Niet wijzen of zwaaien etc. Bijv. in een speeltuin speelt hij niet maar blijft hij op en neer rennen langs een hek of boom. Leeft echt in zijn eigen bubbeltje. Extreem hard knuffelen of bijten (heeft te maken met prikkelverwerking) Heeft veel last van bepaald eten,bepaalde structuren. Vind veel dingen vies aan zijn handen dan gaat hij echt kokhalzen. Ontzettend overgevoelig, als ik enkel Nee tegen hem zeg kan hij zo ontzettend boos en verdrietig worden waar hij moeilijk uitkomt. Kan urenlang dingen opstapelen of in rijtjes zetten. (Dat is ook het enigste met wat hij speelt) En dan indd het veel heen en weer lopen/rennen de hele dag door.

één jaar geleden

Reactie op A-KH

Best wel een lijstje, Hele dag op zijn tenen lopen. Nog steeds veel fladde ...
Bedant voor je reactie 🥰 het is idd een lijstje. Veel dingen herken ik niet moet ik zeggen. Mijn zoontje speelt juist max 10 min met iets en is erna klaar mee. Nooit langer dus, best vermoeiend. Ook zijn handen moeten altijd schoon zijn, dus niet kokhalzen maar wel op zn kleding of mijn kleding zn handen vegen haha. Ook doet hij de hele tijd een deur of kast dicht als t open staat. Weet niet of die van jou dat ook doet ? Hoe is zijn relatie met ouders/ familie ? Die van mij is heel eenkennig en als ik er ben wilt hij niemand. Ook geen papa. Als ik er niet ben gaat t goed met papa of oma ( doet oppasssen )

één jaar geleden

Reactie op angel90

Bedant voor je reactie 🥰 het is idd een lijstje. Veel dingen herken ik nie ...
Mijn zoontje doet dat ook hoor. Sowieso rennen door de kamer heen (ik gok energie kwijt rennen) en als z’n handen “bah” zijn, dan maak ik ze schoon of veegt het af idd. En die van mij doet ook deuren dicht als ze open staan en hij legt soms ook spullen op een rijtje zoals z’n auto’s. Al met al; het zal bij de peuterfase horen. Dat denk ik in ieder geval.

één jaar geleden

Reactie op Carly90

Mijn zoontje doet dat ook hoor. Sowieso rennen door de kamer heen (ik gok e ...
Hoi bedankt voor je reactie. Als de ontwikkeling verder normaal is snap ik dat je denkt dat t erbij hoort. Buiten dit allemaal praat mijn zoontje amper. Wijzen en zwaaien doet hij niet en is alles behalve sociaal vandaar mijn zorgen

één jaar geleden

Reactie op angel90

Hoi bedankt voor je reactie. Als de ontwikkeling verder normaal is snap ik ...
Ah ja dat begrijp ik. Heb je het CB of je huisarts hierover al gecontacteerd? Ook al zitten hier misschien mensen met ervaring, ieder kindje is anders. Succes en sterkte!

één jaar geleden

Update, ze gaan er mee verder. Omdat ze wel herkenningspunten zag. -Treintje maken van alle autootjes/rijdende dingen -rondjes lopen zonder aanleiding (dit soms rond een blokje/ander speelgoed tot rond de tafel) tot vallend en dan zelfs nog doorgaan -met de hoofd schudden -de paar woordjes -de al opgesomde dingen Volgende afspraken zijn verdeeld op verschillende aspecten. -logopedisch -ontwikkeling -(gefilmde) spelobservatie. Daarna worden alle puntjes op rij gezet

één jaar geleden

Reactie op Kyuubi

Update, ze gaan er mee verder. Omdat ze wel herkenningspunten zag. -Treint ...
Hoi bedankt voor de update 🥰 veel succes met de verdere stappen. Alles komt uiteindelijk goed ❤️

één jaar geleden

@kyuubi @a-kh hoe gaat t met jullie kindjes ? Wij hebben volgende week eindelijk een afspraak. Ben benieuwd

één jaar geleden

Reactie op angel90

@kyuubi @a-kh hoe gaat t met jullie kindjes ? Wij hebben volgende week eind ...
Komende woensdag de laatste 'test'; (gefilmde) spel observatie. Ben ook wel benieuwd naar de resultaten (15/3) Jij ook succes!

één jaar geleden

Reactie op angel90

@kyuubi @a-kh hoe gaat t met jullie kindjes ? Wij hebben volgende week eind ...
Wij hebben 2 weken geleden de uitslag gekregen die we al vermoedde: Autisme en een achterstandsontwikkeling. Ik ben zo blij dat ik naar mijn sterke moedergevoel heb geluisterd. Want de wachtlijsten voor een geschikte school en de juiste hulp verder voor hem zijn zo lang😞 hoe gaat het bij jullie mama’s?

één jaar geleden

Reactie op A-KH

Wij hebben 2 weken geleden de uitslag gekregen die we al vermoedde: Autisme ...
super fijn dat jullie zo snel al de uitslag hebben. Ging het via audiologisch centrum ? Wat hebben ze precies onderzocht ? Dan weet ik ook een beetje wat ons te wvahten staat. Wij hebben vorig week bij cb onze twijfels besproken en zijn doorverwezen naar audiologisch centrum. Alleen duurt de wachttijd alleen al 3-4 maanden 🥲 veel succes voor jullie verder ❤️❤️