77 Reacties

4 jaar geleden

Rokers meer meisjes krijgen? Ik snap die gedachte niet helemaal, ik denk dat dat geen verschil maakt.. verder heb ik er geen ervaring mee in mijn vorige zwangerschap. Deze zwangerschap lukt het mij heel moeilijk om er vanaf te komen maar pakje per dag kom ik nog lang niet aan.. wat wel Helpt bij mij is veel bewegen.

4 jaar geleden

Denk niet dat er meer meisjes worden geboren als je rookt sinds de man het geslacht bepaald. Ik ben meteen gestopt na een positieve test en zelf was ik echt een kettingroker. Gelukkig kon ik het volhouden al zijn er echt momenten dat ik er naar wil grijpen. Vandaag ook na een stress dag.. Maar niet gedaan. 💪🏼

4 jaar geleden

En meid of het je lukt of niet om te stoppen.. wij weten niet wat erachter zit dus mogen wij sws niet oordelen niemand is perfect.. en dus ook niemand is een perfecte moeder, wat we bijna allemaal wel gemeen hebben is dat we het allerbeste willen voor onze kindjes en dat is veel breder dan alleen stoppen met roken.

4 jaar geleden

Ik snap je wel hoor, maar elke dag elke dag is het een strijd voor me.. ik wil wel helemaal stoppen maar is me nog niet meerdere dagen gelukt.. Vervolgens met nicotinepleisters begonnen, dat mocht volgens de verloskundige maar op heftige drang momenten toch misgrijpen dus rook ong nog 3 per dag. Kindje doet het tot dus ver goed en dat is belangrijk! Wie weet komt onze openbaring nog waardoor roken niet meer zo aantrekkelijk is. Eerlijk, dat ik ineens zo weinig rook.. voel me wel een stuk beter! Voorheen rookte ik tussen de 20 á 30 sigaretten per dag

4 jaar geleden

Ik ben binnen 1 week helemaal gestopt wel moeilijk tuurlijk is het moeilijk, en soms heb ik nog momenten, maar ik heb indd een meisje gekregen met dysmatuur 2500gram. Geen oorzaak gevonden toen,

4 jaar geleden

Ik rook 3 a 4 sigaretjes per dag, heel soms wat meer.. Ik heb ook zo me redenen waarom het me niet lukt om helemaal te stoppen..

4 jaar geleden

Rokers meer meisjes? Ik denk dat we geen theorie moeten gaan loslaten op roken icm geslacht kindje. Ik heb altijd (veel) gerookt tot positieve test (2 maanden geleden). Met de juiste mindset is het naar mijn idee echt mogelijk om te stoppen ook al is het lastig! :)

4 jaar geleden

Ik rook cannabis en sigaretten en moet zeggen, ben enorm afgebouwd, sigaretten raak ik nog met moeite aan, maar mn jointje.. ik merk echt dat t lichamelijk teveel is om nu volledig te stoppen..😭

4 jaar geleden

Ergens klopt het denk ik wel dat rokers vaker meisjes krijgen. Voornamelijk omdat meisjes in de prille zwangerschap sterker zijn dan jongetjes. De meeste miskramen zijn vaker jongens dan meisjes helaas. Of het echt klopt weet ik niet, het is een artikel dat ik heb gelezen. Hier ook een (helaas) rokende mama, dochter van bijna 3. Ik wil stoppen maar t lukt me niet... als iemand een briljante tip heeft, hoor ik het heel graag!

4 jaar geleden

Reactie op Amy2

Ergens klopt het denk ik wel dat rokers vaker meisjes krijgen. Voornamelijk ...

4 jaar geleden

Ik heb 16 jaar gerookt en ben nu bijna 2 jaar gestopt met behulp van hypnose. Geen sigaret meer aangeraakt daarna. Ik vind het nog steeds lekker ruiken als iemand in mijn buurt rookt, maar zodra die sigaret uit is en je de "nawalm" krijgt 🤢. En ik moet helaas al de clichés bevestigen dat ik me stukkennnn beter voel en zelfs een pak rustiger. Ik rookte vooral van stress om rustiger te worden dacht ik maar niet meer "moeten" roken brengt nog zoveel meer rust. Je kan maar proberen he. Elke sigaret niet gerookt, is er weer eentje. Stoppen met roken is gewoon geen nieuwe meer opsteken 😉 succes!

4 jaar geleden

Mijn moeder rookte en ik ben een meisje. Heb er helaas wel het een en ander aan over gehouden dat ze heeft gerookt tijdens de zwangerschap. Heel veel succes, het is helaas een verslaving waar moeilijk vanaf te komen is. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik heb bij mn 1e doorgerookt. Achteraf kei veel spijt van gehad. Hij heeft astma gekregen. Zeker weten doe je het niet, of dat de oorzaak is.. maar je wilt jezelf ook niks kwalijk hoeven nemen.. Ik rookte elke dag ongeveer 5 sigaretten..ik was jong en had een zeer stressvolle periode achter de rug. Ik werkte 60 uur per week in de horeca, toen er nog gerookt mocht worden. Dus ik dacht,ik ga mezelf niet meer stress geven, dan raadde de gyn ook af. Mijn zoon was overigens lang en 3200 gram. Ze hebben in mijn placenta nooit kunnen zien dat ik gerookt heb overigens. Nu ben ik 14 weken zwanger vd 2e en ben ik al 5maanden gestopt. Makkelijk, nee.. maar het lukt me. Ik zou kijken of je kan minderen.. maar jezelf geen stress geven, dat is ook super schadelijk! Ik vind de app stoppen met roken erg fijn. Je gaat een soort van competitie met jezelf aan, en ik ben nogal een strebertje 🤣 Suc6⚘

4 jaar geleden

Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap gerookt en ik heb als kind op jonge leeftijd longkanker gehad.. Weet niet of het het een door het ander komt, maar feit is gewoon dat roken tijdens je zwangerschap voor schade kan zorgen bij je kindje

4 jaar geleden

Door je vraag twijfel je eigenlijk aan de juistheid of baby’s idd kleiner geboren worden 🤔 Moet eerlijk zeggen dat ik dat nogal vreemd vind. Heb je al eens echt durven te googlen wat roken met je kindje in je buik doet? Er zijn hele goede en wetenschappelijke verklaringen voor waarom een kindje doorgaans kleiner is. En tuurlijk zijn er die, die gewoon groot genoeg lijken. Ik zal niet liegen dat ik iemand die zwanger is niet veroordeel want dat doe ik wel, maar jij moet zelf je keuze maken waarom je wel of niet je kindje dit laat doorstaan. Als jij het recht kan breien in je hoofd waarom je toch door moet roken 🤷🏼‍♀️ dan kan iedereen zeggen wat die wil toch, het is en blijft je keuze.

4 jaar geleden

Mijn moeder rookte ook tijdens de zwangerschap. Ik heb de eerste jaren veel moeite gehad met mn motoriek en ontwikkelde me minder snel.

4 jaar geleden

Mijn moeder rookte bij alle drie , dus bij me zussen en ik heb zware astma met vier inhalers en 1x per jaar zws ziekenhuis vernevelen. En me zussen precies het zelfde.

4 jaar geleden

MAAR ik weet PRECIES hoe je je voelt ik rookte zwaar bij me eerste zwangerschap. En ik merk dat me dochtertje enorme ontwikkelings achterstand heeft..

4 jaar geleden

Reactie op Linafarah

MAAR ik weet PRECIES hoe je je voelt ik rookte zwaar bij me eerste zwangers ...
Absoluut niet beoordelend bedoeld, maar ik snap al nooit zo goed waarom mensen van onze leeftijd roken (waarbij het dus altijd bekend is geweest hoe slecht het voor je is), dus hoe het komt dat je eraan begint. Maar hoe doe je dat als je al zware astma hebt?

4 jaar geleden

Complimenten aan de dames die direct gestopt zijn toen ze zwanger waren, maar ook aan de dames die heel erg hun best doen om te stoppen. Ik ken een aantal mensen dia via acupunctuur helemaal zijn gestopt. Wie weet een tip. En zoek een vervanging voor de verslaving. Een gezonde ;-) Maak iets anders van de plek waar je rookt in de tuin/balkon (een mooi plantenhoekje) Doe iets anders op je rookmomentjes (wandelen, zwemmen, schrijven, tekenen..) Hou het geld apart wat je normaal aan sigaretten zou uitgeven en spaar voor iets moois voor de baby. Succes!