15 Reacties

2 jaar geleden

Hier een beetje vergelijkbaar gevoel! Ik merk dat ik veel te weinig wandel of naar een speeltuin ga.. ze is ook nog zo klein en ik ben nu 32 weken zwanger, dus de energie ontbreekt ook nogal. Ook heel erg ziek geweest laatste weken, dus dat helpt ook niet echt.

2 jaar geleden

Hier ook een kindje wat heel goed alleen kan spelen. Ik laat hem vaak lekker zijn ding doen. Hij vind het bijvoorbeeld leuk om samen torentjes te stapelen, met de ballenbak spelen of samen in de voelboekjes te bladeren. Maar met zijn auto’s en andere speeltjes kan hij zich echt heel lang alleen vermaken. Zou gewoon een beetje kijken en proberen wat hij leuk vind om samen te doen. Ik werk maar 1 dag overdag en 2 avonden voor de rest ben ik altijd thuis met ons zoontje. Ik ga wel iedere dag met hem meerdere keren naar buiten (ook met een beetje regen) om de hond uit te laten in de ochtend en middag. Dan gaat hij mee in zijn duw auto, vind hij ook leuk. En dan lopen we nog altijd een keer naar het winkelcentrum hier vlakbij om wat boodschappen te halen. Dus al met al is hij zeker 1,5 u buiten per dag dat vind ik wel belangrijk. Misschien is het leuk om met je kindje een keer naar ballorig/monkey town te gaan? Hier vind hij dat super leuk en dan heb je zo al weer een middag gevuld😜

2 jaar geleden

Hier speelt ze de meeste tijd ook alleen, en heb me er inderdaad ook wel eens schuldig over gevoeld. Ik doe nu wel 1 keer in de week een luie pyama dag, dan is het samen echt uitgebreid eten spelen knuffelen enz echt de focus op ons beide. Zodra het mooi weer is gaan we er altijd op uit. Snap je gevoel zeker wel, maar als ik mijn dochter soms zie spelen en hoe goed ze zich zelf kan vermaken op zulke momenten, vind ik dat ook weer heel fijn. Vaak als ik er bij ga zitten en we gaan met de blokken bouwen dan is haar interesse al snel weg of begint er mee te gooien 🤭

2 jaar geleden

Snap je gevoel wel een beetje hoor. Hier kan ze zich ook goed vermaken zelf, en ze komt regelmatig een boekje of een blokje of bal brengen. Ik ga wel vaak gewoon op de grond zitten dus op haar niveau zegmaar ipv dat ik op de bank zit of aan tafel. En ik probeer er elke dag dat ik thuis ben met haar toch wel even naar buiten te gaan. Even naar de supermarkt of kruidvat hier verderop of even naar de speeltuin hier in de wijk. Ze heeft een Ielm pak dus een beetje wind of miezer maakt hier weinig uit.

2 jaar geleden

Is echt wel normaal , je hebt natuurlijk heel veel verschillende ouders maar over het algemeen gaat het zoals jij berschijft, wel als ze wat ouder worden word dat wel mee omdat je dan ook een spelletje kan doen met interactie van je kind. Ik had het bij de eerste ook zo een enorm schuldgevoel maar nu die ouder is is het echt anders

2 jaar geleden

Ik zat vroeger blijkbaar bijna altijd in de box in mijn eentje te spelen. Ik kon dat heel goed en vermaakte me super. Als onze mini zichzelf goed weet te vermaken, laat ik haar ook haar ding doen. We gaan dan op een dag samen nog wel even samen de deur uit en/of wat kleuren of een boekje lezen of iets. Ook dansen we iedere dat even samen. Ze heeft nu een fase dat ze zich super kan vermaken als ik naast haar zit, maar als ik verderop zit dan houdt ze het een halve minuut vol..

2 jaar geleden

Maar als je zo een enorme schuldgevoel hebt waarom doe je dan niet meer met hem ? ☺️ niet om jou aan te vallen ofzo maar dan heb je iig geen schuldgevoel. Ik speel heel veel met mijn zoontje maar dat komt omdat hij zich niet alleen kan vermaken. Ik zou willen dat hij t kon haha

2 jaar geleden

Hier kan ze ook heerlijk alleen spelen. Ik speel wel regelmatig met haar mee, al is het maar 5 minuutjes. Probeer elke dag naar buiten te gaan, rondje wandelen / naar de geitjes / naar de winkels /fietsen. Nu vind ze speeltuinen ook heel leuk dus stoppen we daar. Ga ook vaak op de grond zitten en dan komt ze vanzelf wel bij me of ze speelt lekker door. Maar voel me ook wel eens schuldig als ik op de bank zit met mijn telefoon in mijn hand op dat schermpje te staren.

2 jaar geleden

Reactie op Liescodeluxe

Ik zat vroeger blijkbaar bijna altijd in de box in mijn eentje te spelen. I ...
Ik zou me niet te druk maken, ik speel vaak met haar en heb dat gevoel nog steeds vaak ... Ik denk dat het er per definitie een beetje bij hoort, je wilt het nuttig en leuk. En dit herken ik ook soms moet ik dr idd bij zitten en dan gaat ze wel spelen. Ze kan zich prima vermaken en op andere dagen weer helemaal niet... Soms betrap ik me dr op dat ik denk mm ze moet ook effe zelf spelen vandaag. Ze is een goede supermarkt hulp en we houden van ween rondje action en kruidvat

2 jaar geleden

Ik herken het gevoel ook maat meer omdat ik 4 dagen werk en savonds maar "kort" tijd heb voordat hij op is en naar bed gaat. Op mn vrije dag laat ik hem vaak spelen en lezen we sochtends na het ontbijt een boekje en gaan even spelen en dansen. Ook gaan we naar de markt om wat fruit/groente te halen en een croissant en vaak even naar de speeltuin. Als hij of ik moe zijn houden we een pyjama dagje en gaan we lekker kroelen en een disney filmpje kijken.

2 jaar geleden

Ik zit al vaak op de grond en hierdoor ben ik dus de knuffel en klim paal. Zet er wat duplo of knuffel bij en het is helemaal goed. En voor buitenspelen. Ik heb een buiten kruipbroek gekocht kan ze even rommelen in de thuin of we gaan even een rondje lopen. Rn buiten zijn kan ook 10 minuten zijn he..leg je lat laag. Knuffel🍀

2 jaar geleden

Mijn zoontje speelt meestal alleen en als hij aandacht wilt dan laat hij dat ook echt merken. Je bent zelf druk met je eigen dingentjes in huis dus geen schuld gevoel krijgen is echt niet nodig hoor. Knuffelen zal al genoeg doen voor je kleintje 🥰

2 jaar geleden

Reactie op omaima

Mijn zoontje speelt meestal alleen en als hij aandacht wilt dan laat hij da ...
Mijn zoontje heet ook maher wat toevallig haha subhanallah 🤣😻

2 jaar geleden

Reactie op meliah

Mijn zoontje heet ook maher wat toevallig haha subhanallah 🤣😻
Hahaha Wat toevallig En een hele leuke naam he 😍

2 jaar geleden

Hier ook hoor. Hij kan heerlijk spelen met z’n duplo op de grond of in de box met wat chippies en drinken voor baby tv. Ga er wel 1x per dag bij zitten en even stoeien ( hij over mij heen klimmen en doen) En als hij bij me komt knuffelen we even en dan gaat hij weer. Niks mis mee vind ik. Ze moeten ook leren om zichzelf te vermaken.