Slaapdienst door gaan of niet?!?!

Desteney
10 dagen geleden
Volgen
Hallo, ik werk in de zorg. En in de aan komende 2 maanden heb ik sowieso 5x 3 slaapdiensten achter elkaar. En dat naast mijn normale 16 uur dagdiensten per week. Mag dit als je zwanger bent wanneer mag je stoppen met je slaapdiensten ben nu 7 week.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
12 reacties
SaNoy
10 dagen geleden
12 weken, ik probeer ze te ruilen. Maar ik trek ze ook gewoon niet.
  • Rapporteren
Eline90
10 dagen geleden
Reactie op Stephanieq
Volgens mij met 20 weken pas
Yep dacht ik ook. Maar check je Cao ook even! Misschien kun je wat diensten verruilen?!
  • Rapporteren
Jacqueline
10 dagen geleden
Gefeliciteerd!! Licht er ook aan volgensmij met wat voor cliënten je werkt als het met agressie is dan mag je eerder stoppen of tijdelijk ergens anders werken volgens mij
  • Rapporteren
Lily88
10 dagen geleden
Ik ben iom mijn werkgever direct van de nachten af. Staat op de website van de overheid ook dat zwangeren geen onregelmatigheid hoeven te werken. Check je eigen cao en de website.. beste antwoorden vind je daar
  • Rapporteren
Desteney
10 dagen geleden
Reactie op Jacqueline
Gefeliciteerd!! Licht er ook aan volgensmij met wat voor cliënten je werkt als het met agressie is dan mag je eerder stoppen of tijdelijk ergens anders werken volgens mij
Werk met dementerende ouderen op een “gesloten” afdeling. Er zijn wel wat agressie gevallen😅
  • Rapporteren
Susank
10 dagen geleden
Je mag niet direct stoppen met slaapdiensten als je zwanger bent. Zelf mocht ik op mijn werk aangeven wanneer het teveel werd. Ik geloof dat ik met 27 weken ben gestopt. Alleen nachtdiensten zijn niet meer verplicht bij zwangerschap.
  • Rapporteren
Susank
10 dagen geleden
Reactie op Desteney
Werk met dementerende ouderen op een “gesloten” afdeling. Er zijn wel wat agressie gevallen😅
Ik werk in een particuliere zorginstelling voor PG. Ook onze mensen mogen niet alleen naar buiten. Ik zou het met je werkgever overleggen als je slaapdiensten niet meer ziet zitten!
  • Rapporteren
Jacqueline
10 dagen geleden
Reactie op Desteney
Dan zou ik het gewoon tegen je werkgever zeggen dat je zwanger bent dan kunnen ze er ook rekening mee houden zelf heb ik hier geen ervaring mee of iets maar zou het wel aan geven in het belang van jou en de kleine frummel
  • Rapporteren
Soezm15
9 dagen geleden
Download even de app van de FNV zorg, daar staat alles precies in.
  • Rapporteren
Soezm15
9 dagen geleden
In het ziekenhuis waar ik werk hoef je vanaf 12 weken geen diensten meer te doen. Het mag wel maar is niet verplicht.
  • Rapporteren