11 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden soortgelijke problemen. Op aanraden van slaapcoach weer wakkertijd aan gaan houden (in plaats van vaste tijd naar bed/slaapje) en dat werkte bizar goed vanaf dag 1!
Dus zodra ze wakker is sochtends, 5 uur optellen, dat is de tijd dat ze middag dutje gaat doen.
Wanneer ze wakker is uit middagdutje , dan 5 uur later gaat ze naar bed.
2 jaar geleden
Reactie op Piekelien
Dat ga ik gelijk morgen proberen. Dat wordt slapen om 11 uur als hij morgen ...
Dat hadden wij dan ook ja…!! Maar ze ging juist zonder gedoe slapen haha
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Wakkertijd van 5 uur helpt niet (sorry!). Normaliter is ze rond half 8 wakker en dan om 12 uur weer naar bed.
Vd week was ze ineens een keer pas om 10 uur sochtends wakker maar viel ze om half 12 alweer om. Zou niet weten hoe ik haar dan tot 3 uur wakker moet houden.
Wij laten het voor wat het is. Ze huilt niet dus we hebben weinig last van haar. Ze ligt lekker te spelen en kletsen in bed. Ik zie het maar als de dag verwerken.
En soms hebben we dagen dat ze wel vlak na naar bed brengen meteen in slaap valt.
2 jaar geleden
Reactie op bellaatje-24
Wij hadden soortgelijke problemen. Op aanraden van slaapcoach weer wakkerti ...
Zo dit ging echt super soepel 😁 dankjewel voor de tip! Vanmiddag was hij om 13u wakker en we hebben vanavond wel (ook door omstandigheden) bedtijd om 19u gedaan. Maar hij had echt geen commentaar, echt niks! Dankjewel 🙏🏻 hopelijk gaat t altijd zo goed 👍🏻
2 jaar geleden
Reactie op bellaatje-24
Wij hadden soortgelijke problemen. Op aanraden van slaapcoach weer wakkerti ...
Mag ik vragen of je 1 kindje hebt of meerdere? Want in ons geval moet Sem nu echt wakker blijven tot 13:30 totdat zijn zus weer naar school is en hij is altijd om 6:00 of eerder al wakker. Voor dat ze naar school ging, sliep hij echt eerder in de middag en ook langer.
2 jaar geleden
Reactie op Thee met chocola
Mag ik vragen of je 1 kindje hebt of meerdere? Want in ons geval moet Sem n ...
Ik heb 1 kindje ja. Snap dat dat een hele extra uitdaging met zich meebrengt!!
Overigens hadden wij tot een tijd terug ook gewoon ‘vaste tijden’ voor slapen Ipv wakkertijden.
Maar na buisjes-operatie en een fase (denk ik) was dit echt de oplossing. Ze kreeg te veel prikkels en nieuwe informatie binnen om te verwerken , waardoor te lang wakker zijn, zorgde voor niet meer goed kunnen slapen.
(En te kort wakker zijn voor niet moe genoeg ;-))
Elk kind is wel echt zo anders. Wat hier werkt, werkt voor een ander juist niet.
2 jaar geleden
Vanmorgen tot 7u geslapen 😳 ik ben echt weer verbaasd over die wakkertijden, ook op deze leeftijd. Wij hebben dus ook 2 kids, oudste gaat nu ook naar school, maar wel een continue rooster tot 14.30. Ik liet de jongste in bed, omdat die dus altijd tot 15u sliep. Nu weet ik het nog niet. Als t vaker zo gaat is hij al wakker om 13-14u, maar als het erom spant maak ik hem om 14.15 maar wakker denk ik…
2 jaar geleden
Reactie op bellaatje-24
Ik heb 1 kindje ja. Snap dat dat een hele extra uitdaging met zich meebreng ...
Ja het blijft puzzelen. Maar dat vroeg wakker worden krijgen we niet weg. Soms eventjes rond 7/7:30 maar dan is het weer 5:30/6:00