16 Reacties

2 jaar geleden

Hier precies het zelfde met onze tweeling. Echt een drama Als ze al een lepel zien beginnen ze al te schreeuwen haha.. Ik heb echt geen idee meer wat we moeten doen en ik hoop gewoon een fase en inderdaad misschien doorkomende tanden.. We geven soms wel wat anders maar niet altijd.. Tips zijn welkom!!! Hahaha

2 jaar geleden

Hier óók last van. Wil alleen maar preistamppot of kipmadras🤣 ik denk dat het hier te maken heeft met het sprongetje.( de laatste, THANKGOD) ik geef wel eens brood en een hele bak met fruit. Cb raad dit echter wel af. Maar wil hem niet met een leeg maagje naar bed brengen, dus doe wat ik denk wat goed is.

2 jaar geleden

Bij ons is dit nu ook een week of 2/3 aan de gang. Voorheen at ze alles tot de laatste hap op, maar tegenwoordig ben ik blij met een hap of 3 😂 brood en fruit eet ze wel heel goed, een koekje of iets wilt ze ook ineens bijna niet meer. Ze heeft net 4 kiezen gekregen en de laatste is nu ook bijna helemaal door en ze zit in haar (gelukkig!) laatste sprongetje, misschien dat het er allebei iets mee te maken heeft. Het ligt er een beetje aan wat ze over de hele dag heeft gegeten, maar meestal geef ik haar dan 2 broodjes met iets van zuivelspread ofzo en dat gaat er dan altijd wel goed in. Ik laat haar nu nog niet naar bed gaan zonder dat ik iets anders aangeboden heb. Als ze straks ouder is en ze wilt geen groente of iets eten is het een ander verhaal, ze is einde van deze maand anderhalf.

2 jaar geleden

Hier hebben we ook zo'n fase gehad. En het was 's avonds het grootste drama. Als hij niet wilde dan kreeg hij yoghurt of appelmoes. Gelukkig is die periode nu weer even achter de rug.

2 jaar geleden

Hebben wij ook met vlagen (inderdaad vaak vanwege tandjes). Wij bieden het avondeten aan en ook gewoon het toetje. Soms gaan we na het eten aan tafel nog even met haar zitten om in de woonkamer te eten. Als ze verder niet wil, laten we het zo. Geen vervanging in snacks of fruit of iets.

2 jaar geleden

Hier ook heel wisselend. Ik denk vaak dat ze te moe is maar vervolgens gaat ze wel nog gezellig spelen na het eten en ligt ze in bed nog een uur te keten. De onderste hoektanden zijn al een tijdje door maar echt kleine puntjes. Denk dat ze nu echt doorkomen. Ik geef vaak ook gewoon een toetje of een broodje of maïswafel. En dan maar een iets groter flesje voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Ann1994

Hier precies het zelfde met onze tweeling. Echt een drama Als ze al een l ...
Zelf laten doen is hier het devies, laat ze maar klooien met de lepel dan gaat het ineens wel en dan mag ik haar ineens we weer voeren na een aantal dagen en we tanden poetsen... 🤷‍♀️ Ik kijk per keer wat ze doet... Eet ze heel veel dan vullen we niet aan met vruchten yogurt ( bang dat ze dan dus spuugt) eet ze normaal mag ze wel yogurt is het maar een paar happen proberen we soms toch een krentenbol of een banaan..Anders is het s'avonds/snachts vaak bal en daar heb ik dus geen zin in. En het klopt dat het cb zegt niks anders geven... Maar die zitten niet met een huilend kind 🤭 ze is nog zo klein 💚🧡 het helpt hier om eten in hapklare stukjes te doen en dat doet ze zelf in haar mond, visstick wortelen en aardappelen is een hit en pannekoeken

2 jaar geleden

Op dit moment eet onze zoon z'n warme eten in de middag. (Wij vasten dus eten op het moment ook niet mee.) Hij krijgt dan savonds z'n brood. Dit was een tip van de jeugdarts. We geven echter geen vervanging. Wel een toetje als daar behoefte voor is. Bij z'n brood savonds doe ik wel altijd nog extra dingen. Groente met hummus dip. Soms wat fruit. En het werkt wel goed hier!

2 jaar geleden

Op dit moment eet onze zoon z'n warme eten in de middag. (Wij vasten dus et ...
Krijgt hij zn warm eten voor of na zijn slaapje ? Denk dat ik dat ook maar ga proberen aangezien hij op crackers en fruit leeft de laatste paar dagen 😂

2 jaar geleden

Reactie op angel90

Krijgt hij zn warm eten voor of na zijn slaapje ? Denk dat ik dat ook maar ...
Voor z'n slaapje! M'n man vond het in het begin een beetje gek zo vroeg. Hij krijgt tussen half 12 en 12 eten en gaat dan half 1 naar bed. Hopelijk werkt het voor jullie! Ik ben soms verbaasd hoe ze op niks kunnen leven.

2 jaar geleden

Hier ook sinds een week of 2. Geen idee wat de reden is en het verschilt ook wel per dag of hij eet in de avond. Sommige avonden wil hij niet eens een hapje. Hij mag van ons ook zelf eten, maar als hij niet eens probeert te happen dan halen we het weg. Hij kan best aardig zelf eten (prima met handen en al een beetje met de lepel) dus als hij dat niet doet, dan gaat hij ook niet happen. Als hij echt vrijwel niks op heeft bied ik hem na een kwartiertje ofzo wel iets anders aan (yoghurt, fruit). Niet gelijk aan tafel, om te voorkomen dat hij gewoon wacht op wat lekkers 🤦‍♀️

2 jaar geleden

Bij ons is het nu de fase dat ze niet in de stoel wilt eten, paar happen en dan duwt het bord weg. Als ze eenmaal op de grond zit en een beetje kan spelen of boekje lezen, doet ze zonder probleem haar mond open. 🤷🏼‍♀️ Dan maar op die manier..

2 jaar geleden

Hier ook ineens een vertoning met avondeten. Al vrij snel heb ik er toen voor gekozen haar zelf te laten eten en dan gaat het er wel in. Op de momenten dat ze echt niets wil qua warme maaltijd, bied ik nog wel een toetje/yoghurt aan. Soms wil ze wel, soms niet. Een kindje hongert zich van nature niet uit en een poosje wat slechter eten hoort er mijn inziens een beetje bij. Ik maak er vooral geen strijd van 😉

2 jaar geleden

Hier net zo.. wij zijn sinds ruim een week ook helemaal gestopt met potjes. Soms eet ze maar 2 muizenhapjes. Soms een paar goede happen, soms wel echt veel. Maar nooit echt mega veel. Ze krijgt wel altijd Griekse yoghurt na met wat knijpfruit. Tot nu toe slaapt ze in de nacht nog gewoon prima. Ik maak me geen zorgen. Overdag geef ik soms wat extra tussendoor.

2 jaar geleden

Hier ook! Sinds een week is het drama met eten. Hij was altijd al wel kieskeurig maar zelfs zijn lievelings eten wilt hij niet meer. Het is of gelijk hysterisch huilen als ti het eten alleen al ziet of er mee spelen en dan weggooien. Overdag eet hij wel z'n fruit en brood... Om gek van te worden want hij had lekker spekbeentjes maar die zie ik langzaam verminderen :(.

2 jaar geleden

Oh fijn te lezen dat wij dus niet de enige zijn. Overdag gaat alles er ij, maar Avondeten, geen enkele hap. Terwijl die normaal alles op at. Ik forceer maar niet en geef niks extra's. Hij krijgt 's avonds nog een papfles en slaapt nog goed. Dus dan komt die niks tekort denk ik dan maar.