9 Reacties

4 jaar geleden

Pff vertel mij wat, ik slaap ook super slecht. Onrustige benen en gewoon niet in slaap kunnen vallen nadat ik naar de wc ben geweest s'nachts😔

4 jaar geleden

Ik herken het. Ik val s avonds als een blok in slaap, ben dan echt gebroken. Maar zodra ik na een paar uur slapen wakker wordt duurt het uren voor ik weer ij slaap val. Iemand tips?

4 jaar geleden

Ik had er ook last van en heb de tip van de VK gekregen om sleepytime thee te nemen. Werkt tot nog toe goed bij mij...

4 jaar geleden

Ik herken het. Slaap licht en wordt snel van dingen wakker ook door de hormonen heb ik meer last van mijn spataderen waardoor het lastig is om mijn benen lekker neer te leggen. Als ik slaap wordt ik regelmatig wakker door honger, plassen en zere borsten .. hoop dat het na 12 weken wat beter wordt

4 jaar geleden

Allemaal heel herkenbaar! Hier hetzelfde 13 +2 en kwam ook moeilijk in slaap. Wat mij erg hielp was optijd opstaan en me eigen bezig houden. Savonds na het eten nog even een grote ronde lopen met de honden zodat ik me zelf een beetje moe maak. En zorg ervoor dat me kamer niet te warm is. Raam staat op een kier. Heeft mij erg geholpen! Alleen plassen in de nacht blijft ooit een dingetje 😅

4 jaar geleden

Ik dacht dat ik de enige was.. Ik slaap al vanaf dag 1 dat ik zwanger ben slecht. 2/3 uurtjes achter elkaar en na 4u in de ochtend lig ik standaard 2u wakker. Ik kreeg als tip warm douchen voor het slapen en thee drinken.. helaas kan ik in de avond geen warm voedsel handelen dus de thee is nu even geen optie. Maar de warme douche helpt wel iets. Andere tips zijn zooooooooo welkom!

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik ben nu 11 weken en heb er eigenlijk al last van sinds 6 weken ofzo. Rond 4 uur s'nachts word ik wakker met spierspanning in zowel armen als benen. Vanaf dat moment slaap ik ook heel licht en onrustig totdat ik op moet staan. Ik heb me er maar bij neergelegd. Denk dat je er weinig aan kunt doen? Zorgt er natuurlijk wel voor dat ik buiten mijn werk om niet zo veel waard ben, maar ach ik neem het er maar eens van.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Ik heb er ook een paar weken veel last van gehad. Het lijkt erop dat ik het doorbroken heb. Overdag niet meer slapen, elke dag even naar buiten voor een flinke wandeling/rondje hardlopen/fietsen. Dit is nog niet de fase waarin je lichaam/hormonen je gaan laten wennen aan weinig slaap. In het derde trimester zal het slapen weer slechter gaan, om je te laten wennen aan de gebroken nachten.